تعاریف و اصطلاحات

این 5 خودرو در مسافت رکورد زدند!، عکس

گجت نیوز نوشت: در این مطلب نگاهی به 5 خودرو دارای رکورد بیشترین مسافت طی شده داریم؛ پرکارکردترین ماشین های دنیا که 1 میلیون کیلومتر برایشان چیزی جز شوخی نیست!

3 مهر 1402

6 ویژگی که شما را به یک قهرمان تبدیل می نماید

ویژگی های یک قهرمان چیست؟ چه ویژگی هایی یک فرد را به قهرمان تبدیل می نماید؟ آیا قهرمان بودن ژن خاصی دارد که به طور طبیعی ویژگی های قهرمانی را به کسی انتقال بدهد؟ در ادامه، درباره ویژگی های یک قهرمان بیشتر شرح می دهیم.

14 شهریور 1402

رانا پلاس AMT6 رونمایی شد ، معرفی مقرون به صرفه ترین سدان اتوماتیک ایران خودرو

رانا پلاس AMT6 ایران خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد. این محصول که با گیربکس نیمه اتوماتیک 6 سرعته با قابلیت تعویض از پشت فرمان به بازار می آید، ارزانترین سدان اتوماتیک ایران خودرو خواهد بود. ایران خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد اختصاصاً...

9 شهریور 1402

با این 5 ترفند در چند دقیقه فضای خانه را بهتر جلوه دهید

برخلاف طراحی داخلی می توان از یک فرایند کوتاه تر با استفاده از تکنیک های خاص برای ارتقای هر فضا به زیباترین محل ممکن استفاده کرد راز هایی که از آن برای بهتر جلوه دادن خانه و القای احساسی بهتر به بیننده استفاده می گردد.

9 شهریور 1402

افزایش غیررسمی قیمت نان ، ماجرا چیست؟

رئیس اتحادیه نانوایان سنگک استان تهران اعلام نمود: نانوایان از سال 1400 به بعد نرخ تازه نگرفته اند و افزایش قیمتی رخ نداده است.

11 مرداد 1402

ترند تازه و خطرناک تیک تاک؛ نوشیدن بوراکس سمی

یک ترند بالقوه خطرناک در تیک تاک در روزهای اخیر برجسته شده است به گونه ای که تعدادی از کاربران بوراکس را با آب مخلوط نموده و آن را برای مزایای ادعایی برای سلامت می نوشند.

5 مرداد 1402

بازی های رومیزی یونان باستان چگونه بودند؟ ، از پسیا تا پنج خط و چکرز

بازی های تخته و تاس یونان باستان بر روی سفال های مختلف سیاه و قرمز به تصویر کشیده شده است و این سفال ها اطلاعات جالبی درباره بازی های رومیزی یونان باستان به ما می دهد.

2 مرداد 1402

نویسنده آمریکایی، فیلم اپنهایمر کریستوفر نولان را یک شاهکار می داند

فیلم اپنهایمر، جدیدترین اثر کریستوفر نولان، کارگردان مشهور هالیوود، به انتها مراحل ساخت رسیده و قرار است دو هفته دیگر به روی پرده برود. این فیلم داستان زندگی و حرفه رابرت اپنهایمر، فیزیکدان آمریکایی و رهبر پروژه منهتن، که باعث ساخت بمب اتمی شد، را روایت...

22 تیر 1402

زیر شن های صحرا و ماسه های ساحل چیست؟ ، شاید یک جنگل زیر پای شما باشد!

یکی از سوالاتی که ممکن است در صحرا یا ساحل دریا فکر ما را درگیر کند، این است که اگر شن و ماسه را کنار بزنیم، به چه چیزی می رسیم؟ ممکن است یک جنگل یا بستر یک رود دریاچه بزرگ ما قبل تاریخ زیر پای ما باشد.

18 تیر 1402

نادرترین رنگ چشم در دنیا کدام است؟

برخلاف تصور رایج، همواره نمی توان رنگ چشم نوزاد را فقط بر اساس رنگ چشم والدین پیش بینی کرد، بلکه فرآیندی پیچیده در پشت رنگ چشم های ما وجود دارد.

7 تیر 1402

داستان جالب ضرب المثل تاریخی فوت کوزه گری؛ این اصطلاح از کجا آمد؟

اصطلاح رایج فوت کوزه گری که امروزه در زبان مردم بسیار از آن استفاده می گردد، زمانی کاربرد دارد که شخصی فوت و فن های کار را به دیگری می آموزد؛ اما نکته نهایی و مهم ترین اش را به او نمی گوید که در اصطلاح به آن فوت کوزه گری می گویند. اگر علاقه دارید تا بدانید...

17 خرداد 1402

انگشتان تان سرد است؟ به این بیماری خاص دچارید!

سردی انگشتان دست و پا می تواند نشان دهنده ابتلای فرد به یک بیماری خاص باشد.

19 اردیبهشت 1402

کارت عابر بانک چطور کار می کند؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با نگاه کردن به کارت عابر بانکی که در دست دارید با خود فکر کنید که چنین کارت ساده ای چطور کار می کند. درواقع کارتی که در دستان ماست یک نوع کارت مغناطیسی است و یکی از ویژگی های مهم آن وجود یک نوار مغناطیسی تقریبا سیاه رنگ...

14 اردیبهشت 1402

سندرم شلوار تنگ چیست؟

سندرم شلوار تنگ یک اختلال واقعی است که به طور بالقوه می تواند باعث مسائل واقعی در سلامتی گردد.

6 اردیبهشت 1402

گلایه بازیکن تیم ملی روسیه از شرایط غذایی و اسکان در تهران!

نیکلای کوملیچنکو مهاجم تیم ملی روسیه در گفت و گو با وب سایت ایزوستیا روسیه به بیان تجربه سفرش به ایران پرداخت و از برخی شرایط از جمله غذا و اینترنت انتقاد کرد؛ در حالی که کیفیت زمین چمن استادیوم آزادی و حضور طرفداران روی سکوها این بازیکن را تحت تاثیر...

5 فروردین 1402

علت هذیان گفتن موقع تب کردن چیست؟

ایسنا نوشت: تب یک واکنش دفاعی بدن در هنگام بروز عفونت و عوامل بیماری زا است و در این میان معمولا فرد بیمار علاوه بر افزایش دمای بدن خود، دچار کابوس و هذیان نیز می گردد. حال قصد داریم آنالیز کنیم که علت این موضوع چیست؟

3 فروردین 1402

ببینید ، منشاء حلقه دور سیاره زحل چیست؟

زحل با حلقه های زیبایی که به دور خود دارد، زیباترین سیاره منظومه شمسی نام گرفته است.

25 اسفند 1401

محبی در گفت وگو با نرفتن من به جام جهانی حکمت داشت

همواره گفته ام تمام کوشش خود را می کنم و سایر مسائل را به خدا می سپارم. در جام جهانی نرفتن من هم یک حکمتی بوده است.

20 اسفند 1401

چرا بیمه موتور اجباری است؟

خبرنگاران ؛ بیمه موتور یکی از بیمه های زیر مجموعه وسایل نقلیه زمینی است. در این بیمه نامه دو نوع پوشش جانی و مالی در نظر گرفته می گردد تا در صورت بروز هرگونه خسارت رانندگی تا سقف تعهدات بیمه گر هزینه های ایجاد شده برای اشخاص ثالث جبران شوند. در حقیقت شرکت...

7 اسفند 1401

فروش استفراغ نهنگ در بازار، 20 گرم نیم میلیون!

شاید باور کردنی نباشد، اما محصولی در سایت های فروش به نام عنبرالشهب خرید و فروش می گردد که 20 گرم از آن بیش از نیم میلیون قیمت دارد!

1 اسفند 1401
تعداد: (69)