علت هذیان گفتن موقع تب کردن چیست؟

به گزارش وبلاگ بایجانی، ایسنا نوشت: تب یک واکنش دفاعی بدن در هنگام بروز عفونت و عوامل بیماری زا است و در این میان معمولا فرد بیمار علاوه بر افزایش دمای بدن خود، دچار کابوس و هذیان نیز می گردد. حال قصد داریم آنالیز کنیم که علت این موضوع چیست؟

علت هذیان گفتن موقع تب کردن چیست؟

تب معمولا با هذیان و تماشا کابوس همراه است و از نظر علمی و پزشکی، افزایش دما بر نحوه عملکرد مغز شما تأثیر می گذارد و تب می تواند توهمات بیداری و تصاویر واضح و بعلاوه کابوس ایجاد کند.

نکته جالب توجه این است که بعضی از افراد متوجه می شوند که خوردن غذا های تند منجر به کابوس تماشا می گردد و این موضوع ممکن است به این علت باشد که غذا های تند و پر ادویه دمای بدن را افزایش می دهد. در واقع دمای بدن ما در طول روز فرق دارد و به خصوص درست قبل از آغاز خواب پایین آمدن می نماید. در ادامه و پس از آغاز خواب، طی فرایند حرکت سریع چشم که در زمان رویا ها رخ می دهند، کنترل دما بسیار ضعیف است.

تب می تواند منجر ایجاد به دمای بسیار بالاتر از حد طبیعی در طول خواب عمیق که رویا بینی در آن رخ می دهد، گردد و همین امر باعث می گردد که فعالیت بیش از حد در فکر ما به عنوان رویا های کابوس وار و ترسناک ظاهر گردد؛ بنابراین در روبرو با تب و هذیان یک فرد بیمار دچار ترس و دستپاچگی نشده و کوشش کنید دمای بدن وی را به نحوی پائین بیاورید. در این شرایط به طور خود به خود کابوس تماشا متوقف می گردد.

منبع: فرارو

به "علت هذیان گفتن موقع تب کردن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت هذیان گفتن موقع تب کردن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید