مصالح ساختمانی

این 5 خودرو در مسافت رکورد زدند!، عکس

گجت نیوز نوشت: در این مطلب نگاهی به 5 خودرو دارای رکورد بیشترین مسافت طی شده داریم؛ پرکارکردترین ماشین های دنیا که 1 میلیون کیلومتر برایشان چیزی جز شوخی نیست!

3 مهر 1402

زیر شن های صحرا و ماسه های ساحل چیست؟ ، شاید یک جنگل زیر پای شما باشد!

یکی از سوالاتی که ممکن است در صحرا یا ساحل دریا فکر ما را درگیر کند، این است که اگر شن و ماسه را کنار بزنیم، به چه چیزی می رسیم؟ ممکن است یک جنگل یا بستر یک رود دریاچه بزرگ ما قبل تاریخ زیر پای ما باشد.

18 تیر 1402

کاخ فلاحتی یکی از اماکن دیدنی ایلام است

سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته و گزارشات واصله، کاخ فلاحتی یکی از اماکن دیدنی ایلام است.

3 خرداد 1402

8 ترند زیبایی از دوران قرون وسطی که بار دیگر مُد شده اند

استاندارد های زیبایی همواره در تغییر بوده است؛ و تاریخ نشان داده ترند های مُد و فشن چرخشی هستند و ما هرگز نمی دانیم که کدام یک از آن ها دوباره دل مان را خواهد ربود و کدام یک برای همواره محو خواهد شد.

9 اردیبهشت 1402

امیر علی اکبری رقیب ایرانی پیدا کرد!

در ایام تعطیلات نوروز که بیشتر مردم در سفر و گشت و گذار بودند، پیمان ماهری پور به همراه اعضای تیم قوی ترین مردان ایران راهی مسابقات پاورشوی سیبری شده بودند تا برای کسب افتخار مسابقه بدهند. پیمان ماهری پور که به دلیل ثبت رکورد وزنه نیم تنی در دو سال گذشته...

17 فروردین 1402

5 سرویس غذاخوری مجذوب کننده برای جهیزیه عروس

اگر قصد خرید یک سرویس مجذوب کننده و زیبای غذاخوری را دارید و در میان انبوهی از محصولات و کیفیت ها قرار گرفته اید و به این مقاله برخورده اید حتما همین جا دست نگه دارید و تا انتهای مطلب همراه ما باشید، چراکه هدف از نگارش این مطلب معرفی و بررسی انواع ظروف...

29 بهمن 1401

این موجود زنده عجیب و غریب از بدن یک زیست شناس خلق شد!

یک جنبه بسیار جالب در خصوص اسکار این است که علاوه بر اینکه از سلول های انسانی ساخته شده است، خونی که در او جریان دارد نیز انسانی است، در واقع خون خالق آن، کورنلیس ولاسمن است.

15 بهمن 1401

هشت میلیارد خسارت سیل به بناهای تاریخی ایلام

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از آسیب هشت میلیارد تومانی سیل نوروز به آثار تاریخی این استان اطلاع داد. عبدالمالک شنبه زاده با بیان اینکه باران و در پی آن سیل در دو مرحله به آثار تاریخی استان آسیب وارد نموده، بیان نمود: در...

17 دی 1401

3 دلیل کار نکردن دکمه مایکروفر!

ماکروویو یکی از پرکاربردترین وسایلی است که افراد در خانه های خود دارند؛ بنابراین وقتی این دستگاه از کار میفتد، تعمیر یا تعویض آن با یک دستگاه نو بسیار وقت گیر است. یکی از رایج ترین مشکلاتی که مردم با ماکروویوهای خود دارند، زمانی است که دکمه های این دستگاه...

17 مهر 1401

کاروانسراها؛ نخستین هتل های ایرانی!

کاروانسرا ها از نظر دسته بندی هم پلان و نقشه های مختلفی داشتند. بخشی از آن ها به صورت دایره ای و مدور ساخته می شدند که از لحاظ معماری کاربردی تر بودند. البته این دست کاروانسرا ها تعدادشان کم است.

22 شهریور 1401

آسمان شب، از نزدیک!

هر کسی به گوشه ای از این زمین خاکی سفر کرده و تجربه منحصر به فردی از آن را در ذهنش ابدی می کند. در این میان افرادی هستند که مقصدشان آسمان است و زمین برای آن ها فقط مسیری است به سوی مقصد.

7 تیر 1401

طرح تاسیس نهاد مستقل تنظیم گر بخش مصالح ساختمانی روی میز کمیسیون ویژه جهش تولید

خبرنگاران - طرح تاسیس نهاد مستقل تنظیم گر بخش مصالح ساختمانی در نشست هفته آینده کمیسیون ویژه جهش تولید مورد بررسی قرار می گیرد.

12 خرداد 1401

توهم نظم نوین جهانی به خاتمه رسیده است

این مطلب بخشی از سخنرانی فیور لوکیانوف در پنل برگزار شده با عنوان ژئوپولیتیک رقابت و همسویی ها: رقابت های استراتژیک تا کجا پیش خواهند رفت؟ است که در یک کنفرانس مجازی برگزار شده در روز شنبه 20 نوامبر 2021 میلادی مطرح شده بود.

2 بهمن 1400

گازبهای شرکت های ثبت شده با تعرفه صنایع فولادی و فلزی، تعدیل می گردد

رئیس اتاق ساری گفت: پیشنهاد بازنگری در بند (ط) تبصره یک قانون بودجه سال 1400 با موضوع تعدیل گاز بهای شرکت هایی که با تعرفه صنایع فولادی و فلزی ثبت شدند، با پیگیری اتاق ساری به ثمر نشست و به وسیله شرکت ملی گاز ایران، به شهرستان ها ابلاغ شد.

20 دی 1400

برترین و زیباترین مجسمه های جهان که باید ببینید

وقتی در خصوص مجسمه ها صحبت می گردد، در فکر مردم موزه ها متبادر می گردد. این در حالی است که در بعضی پارک ها مجسمه های کوچک یا غول پیکری ساخته شده اند که ارزش هنری بالا و هواداران زیادی دارند.

4 مرداد 1400

پذیرش دانشجوی ارشد آموزش پزشکی مجازی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی تهران برای سال 1400 دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مجازی می پذیرد.

27 تیر 1400

این روزها وقت بخور و بخواب نیست!

خبرنگاران/کرمانشاه یک روانشناس با اشاره به اهمیت اوقات فراغت بچه ها و نوجوانان و لزوم برنامه ریزی برای این ایام گفت: این روزها باید با سرگرمی های آموزنده و آموزش و سرگرمیات سالم برای فرزندان سپری شود و والدین نباید اجازه دهند این ایام فقط با بخور و بخواب...

24 تیر 1400

آرامگاه خیام در نیشابور

بیایید به محله قدیمی نیشابور به نام شادیاخ سر بزنیم تا آرامگاه خیام را چون نگینی در میان باغ بزرگ نظاره گر باشیم. کسی که در دیار خراسان و در شهر نیشابور در قرن 5 هجری چشم باز کرد و به یکی از از منجمین، ریاضیدانان، دانشمندان و متفکران ایران تبدیل شد.

25 فروردین 1400