امیر علی اکبری رقیب ایرانی پیدا کرد!

به گزارش وبلاگ بایجانی، در ایام تعطیلات نوروز که بیشتر مردم در سفر و گشت و گذار بودند، پیمان ماهری پور به همراه اعضای تیم قوی ترین مردان ایران راهی مسابقات پاورشوی سیبری شده بودند تا برای کسب افتخار مسابقه بدهند. پیمان ماهری پور که به دلیل ثبت رکورد وزنه نیم تنی در دو سال گذشته نامش بر سر زبان ها افتاده بود، حالا با درخشش در مسابقات پاورشوی یک بار دیگر نامش را بر زبان ها جاری کرد. او این بار در مسابقاتی که 6 آیتم داشت، عنوان سومی را کسب کرد که بهترین جایگاه در بین اعضای تیم ایران بود، اما حالا او برای اولین بار خبر از یک تجربه نو می دهد و می خواهد وارد ورزش MMA شود.

امیر علی اکبری رقیب ایرانی پیدا کرد!

آقا تبریک. سال نو را خیلی با قدرت شروع کردید.

خیلی هم با قدرت نبود چرا که توقع داشتم به عنوان نخست برسم، اما متأسفانه نشد. البته دوری چند ساله از مسابقات کم تأثیر نداشت.

چرا از مسابقات دور بودید؟

مسابقات قوی ترین مردان دنیا معمولاً به میزبانی انگلستان یا امریکا برگزار می شود، اما 4 بار ویزای انگلستان را ندادند و 3 بار هم امریکا ویزا نداد و عملاً مسابقات را از دست دادیم. بعد از این همه دوری از مسابقات فکر کنم نتیجه سومی بد نیست.

حالا این بار که میزبانی به روسیه رسید شما هم در مسابقات شرکت کردید؟

بله این بار شرکت کردیم، ولی واقعاً یکی از آرزو های بزرگم این است که مردم ما براحتی بتوانند به هر کشوری که می خواهند سفر کنند. این نمی شود که وقتی بلوک غرب میزبان است ما به مسابقات نرویم و هر وقت که بلوک شرق میزبان شد فرصت رفتن به مسابقات را پیدا کنیم.

بعد از چند سال غیبت سطح مسابقات چطور بود؟

خیلی سطح بالا و سنگین برگزار شد. سنگین ترین آیتم های دنیا را گذاشتند. واقعاً برخی از آیتم ها تا قبل از این در هیچ مسابقه قوی ترین مردان دیده نشده بود. ضمن این که سرمایه گذاری بسیار زیادی انجام داده بودند تا بتوانند این رقابت ها را به استاندارد دنیای برسانند. این مسابقات 6 آیتم داشت که در لیفت 435 کیلوگرم را ثبت کردم.

اما رکورد بیشتر از این را هم در مسابقات قبلی ثبت کردی.

بله، اما اینجا به بیشتر از این هم نیاز نداشتم و سعی کردم انرژی ام را برای آیتم های بعدی نگه دارم.

درباره سایر آیتم ها هم توضیح بدهید.

الواری بود که 450 کیلوگرم وزن داشت که 10 ثانیه زدم. یکی دیگر از آیتم های عجیب که برای اولین بار در مسابقات قوی ترین مردن دیده می شد حمل گونی 180 کیلوگرمی بود که باید 5 متر جابه جا می شد. نگه داشتن ستون هم که البته من این جا خوب عمل نکردم و همین باعث شد تا امتیازاتم برای قهرمان شدن کافی نباشد. گوی 250 کیلوگرم هم یکی دیگر از آیتم ها بود که حداقل باید 130 سانتی متر پرتاب می شد. دمبل هم در فینال بود که از 120 کیلوگرم شروع شد و این هم برای اولین بار بود. معمولاً دمبل ها از 110 کیلوگرم شروع می شدند که این بار مسابقات را سنگین تر کرده بودند و باید با یک دست دمبل 120 کیلوگرمی می زدیم.

با وجود این معین است که با نرفتن به مسابقات، اما تمرینات زیادی داشتی؟

خیلی زیاد. باید به نحوی کار می کردم که دوری چند ساله از مسابقات به چشم نیاید، اما باز هم آمد و این بار سرشانه هایم آسیب دید. از وقتی هم که برگشتم به منزل کیسه های یخ مدام روی شانه هایم است.

برای مسابقات بعدی باید خیلی زود آماده شوی.

بله مسابقات در ولز برگزار می شود که اواخر مرداد است و تمریناتم را برای این مسابقات شروع می کنم، اما فقط امیدوارم که ویزا بدهند.

در سال های اخیر درخشش های زیادی در این ورزش وجود داشته از جمله رکوردشکنی شما و بعد هم که قهرمانی بزرگ هادی چوپان در مستر المپیا؛ با این درخشش فکر می کنی این ورزش در جامعه جا افتاده؟

نه متأسفانه با وجود این همه درخشش هنوز نگاه ها فرق دارد. البته خیلی از باشگاه ها در ماه های اخیر پر شدند، اما جامعه باید ما را بپذیرد که هنوز نپذیرفته است. قبل از جامعه هم مسئولان سیاسی و ورزشی باید بپذیرند، اما آن ها نپذیرفتند. یک سری مسائل است که ما خودمان هم با آن مخالفیم. مثل دوپینگ که خود ما هم با آن مخالف هستیم، اما مگر سایر ورزش ها این مسائل را ندارند؟

همین که باشگاه ها پر هستند، نشان دهنده پذیرش این ورزش از سوی جامعه نیست؟

نه هنوز نوع نگاه ها به این ورزش فرق می کند.

بزرگترین آرزویت در ورزش چی بوده؟

من از رسیدن به موفقیت سیر نمی شوم و در واقع سقفی برای موفقیت هایم معین نکردم. تصمیم دارم MMA را هم امتحان کنم. ورود به این ورزش مهم ترین برنامه من است و تمریناتم را هم با امیر علی اکبری زیر نظر علیرضا استکی به صورت ریز شروع کردم. کشتی بلدم و رشته های رزمی هم دوره اش را گذراندم و البته بوکس هم خیلی خوب بلدم و فکر می کنم که ورودم به این ورزش یک سورپرایز جدی برایم باشد.

ورودت به MMA مجذوب کننده است، اما فکر نمی کنی کمی سخت باشد؟

بله طبیعی است که مسائلی داشته باشد، اما می خواهم این ورزش را هم امتحان کنم و ببینم که شانسم برای این ورزش چقدر است. خیلی از بزرگان ورزش بودند که در سال های اخیر برای ورود به MMA وسوسه شدند که حالا امیدوارم این اتفاق برای من هم بیفتد. البته شرایط سنی ندارد و من یک سال از امیر علی اکبری کوچکتر هستم و همین برای من وسوسه کننده شده که بتوانم وارد این ورزش شوم.

از قوی ترین مردان هم کسی بوده که وارد این ورزش رزمی شود؟

به طور حرفه ای که نه، اما MMA شرایط سنی ندارد و هر کسی که بتواند به لحاظ جسمانی به آمادگی خوبی برسد و نفس مبارزه داشته باشد.

کمی شاید به لحاظ سرعت و عکس العمل دچار مشکل باشی؟

فعلاً تمرینات هوازی را انجام می دهم و سعی می کنم که این مشکل را هم بر طرف کنم، اما درخشش در این ورزش هم برایم وسوسه کننده است. تلاشم را انجام می دهم تا این تجربه نو را هم داشته باشم و در این ورزش هم به عنوان قهرمانی برسم. امیدوارم که این اتفاق بیفتد.

منبع: فرارو

به "امیر علی اکبری رقیب ایرانی پیدا کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر علی اکبری رقیب ایرانی پیدا کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید