پیشنهاد ایران برای کاهش فراوری اوپک قیمت نفت را افزایش داد

به گزارش وبلاگ بایجانی، خبرنگاران: بلومبرگ بیان کرد در واکنش به پیشنهاد احتمالی ایران برای کاهش 1 میلیون بشکه ای فراوری نفت اوپک و با افزایش نرخ بهره در چین قیمت نفت افزایش یافت و به 80 دلار و 74 سنت در هر بشکه رسید.

پیشنهاد ایران برای کاهش فراوری اوپک قیمت نفت را افزایش داد

به گزارش وبلاگ بایجانی به نقل از بلومبرگ، در حالی که نشانه هایی دیده می گردد مبنی بر اینکه ایران در نشست این هفته اوپک به دنبال کاهش فراوری خواهد بود و همچنین پس از کاهش غیرمنتظره نرخ بهره در چین، قیمت نفت برنت امروز برای سومین جلسه متوالی افزایش یافت. قیمت نفت خام آمریکا نیز در بازار نیویورک افزایش داشت.

قیمت نفت در بازار لندن امروز نیم درصد رشد داشت. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران هنگامی که قبل از نشست روز 27 نوامبر، با علی النعیمی، وزیر نفت عربستان ملاقات می نماید احتمالا پیشنهاد خواهد نمود که اوپک عرضه نفت خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

از سوی دیگر دولت چین برای اولین بار از جولای 2012 تاکنون هزینه استقراض را کاهش داده و با این اقدام حمایت از اقتصاد خود را افزایش داده است.

قیمت نفت در ماه های اخیر به دلیل افزایش فراوری نفت شیل در آمریکا و کاهش تقاضا به شدت کاهش یافته است. بعضی اعضای اوپک در مقابل درخواست ها برای کاهش فراوری نفت مقاومت می نمایند. این در حالی است که ونزوئلا و اکوادور به دنبال اقدامی برای تقویت قیمت ها در آستانه نشست وین هستند.

بر اساس این گزارش، امروز دوشنبه قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه با 38 سنت افزایش به 80 دلار و 74 سنت رسید. قیمت نفت برنت در طی 5 روز منتهی به 21 نوامبر 1.2 درصد افزایش یافت که اولین افزایش قیمت هفتگی از ماه سپتامبر تاکنون بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز برای تحویل در ماه ژانویه با 24 سنت افزایش به 76 دلار و 75 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در روز 21 نوامبر با 66 سنت افزایش به 76 دلار و 51 سنت رسیده بود. حجم معاملات صورت گرفته در بازار نیویورک 22 درصد کمتر از متوسط 100 روزه بود.

قیمت جهانی نفت از ابتدای سال جاری تاکنون 22 درصد کاهش یافته است.

101

منبع: تسنیم

به "پیشنهاد ایران برای کاهش فراوری اوپک قیمت نفت را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد ایران برای کاهش فراوری اوپک قیمت نفت را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید