آنچه درباره رنگ سال 1400 باید بدانیم ؛ جهت اطلاع شیک پوش ها

به گزارش وبلاگ بایجانی، رنگ سال 1400 شمسی در واقع همان رنگ سال 2021 میلادی است که از طریق موسسه پنتون اعلام شد. رنگ سال 1400 یا رنگ سال 2021 رنگ زرد و خاکستری است. اگر دوست دارید تیپ شما در سال 1400 شمسی بر اساس رنگ سال باشد، ترکیبی از تنالیته های زرد و خاکستری را در طراحی استایل خود در نظر داشته باشید. این دو رنگ، کنتراست عالی داشته و گزینه های جذابی برای طراحی تیپ شیک پوش ها و لاکچری گردها محسوب می شود.

آنچه درباره رنگ سال 1400 باید بدانیم ؛ جهت اطلاع شیک پوش ها

گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران شما را در این گفتار با آنچه درباره طراحی استایل های شیک با رنگ سال 1400 نیاز دارید آشنا می کند. اگر شما هم نظر و دیدگاهی دارید از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

تقویم سال 1400 در یک نگاه

داستان رنگ سال 1400: از افسردگی به شادی

سال 1400 سال گاو است و اخرین سال قرن چهاردهم هجری شمسی محسوب می شود. رنگ سال 1400 همان طور که گفتیم ترکیبی از رنگ زرد و خاکستری است. امسال برای رنگ سال ، شاهد حضور دو رنگ هستیم بر خلاف سال های پیش که تک رنگ اعلام می شد. ترند اصلی در طراحی پوشش و استایل در سال 2021 بهتر است بر اساس ترکیبی از زرد و خاکستری انتخاب شود.

از بیست سال پیش تا به امروز، زمانی که به روز های پایانی سال نزدیک می شویم، جهان منتظر اعلام COLOR OF YEAR از طریق پنتون است.

معمولا رنگ های اعلامی از سوی موسسه پنتون آمریکا به نام رنگ به کار رفته در طراحی دکوراسیون ها و بسته بندی کالاها از ولنتاین تا کریسمس در نظر گرفته می شود و لاکچری گردهای اینستاگرام ایرانیان هم از بسته هایی با ترکیب دو رنگ اعلامی سال 1400 برای هدایا استفاده می کنند که رد پای آن ها را در هشتگ های اینستاگرامی در روزهای پایانی سال 1399 شاهد هستیم.

رنگ انتخابی سال معمولا روی رویدادهایی که در طول سال برگزار می شود تاثیر گذار است. البته تاثیر ژرفی از حضور رنگ سال در فشن ویک ها و کت واک سلبریتی ها روی استیج های طوفانی ایونت های سینما و موسیقی را معمولا شاهد نیستیم اما مجلات معروف مد و لباس جهان معمولا تیپ های مرتبط با رنگ سال را معرفی می کنند. اگر به ELLE و VOGUE و ورایتی بروید، ردپای رنگ سال 1400 را در تیپ های معروف و معرفی شده این ژورنال های مطرح مد جهان مشاهده خواهید کرد.

کد رنگ سال 1400 شمسی در واقع ترکیبی از ULTIMATE GRAY با کد 17-5104 و ILLUMINATING با کد 13-0647 است. ترکیبی از خاکستری نهایی و خنثی با زرد در طراحی استایل مردانه، زنانه و بچه گانه ترکیبی باشکوه را خلق میکند. نشان از تیزهوشی و صلح طلبی فرد بوده و حس شادی را القا می کند.

توجه داشته باشید که زمانی که یک کالر به نام گزینه نهایی سال انتخاب و معرفی می شود، مقصود کلیه رنگ هایی است که زیر مجموعه آن رنگ اصلی قرار می گیرد. مثلا در این جا رنگ زرد، رنگ شاخص است. زیر مجموعه های پر رنگ و کم رنگ را می توان به نام کد شاخص در نظر گرفته و یا برای ULTIMATE GRAY از طوسی در تلفیق زرد استفاده کرد.

49 میلیون عکس و ویدیو روی هشتگ #yellow در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده که کلکسیون و منبع خوبی برای آشنایی شیک پوش ها نسبت به ترندها و تیپ های جسورانه سال 2021 با این کد است. از قدرت هشتگ ها برای اطلاع از تازه ترین ترند ها و استایل ها و طراحی تیپ ها و دکوراسیون های دوست داشتنی که از طریق خانه های مد جهان طراحی شده است استفاده کنید.

چرا زرد و خاکستری ؟

این سوالی است که بسیاری از هموطنان شیک پوش مشکل پسند در معرفی خاکستری و زرد از طریق پنتون در سال 2021 میلادی مطرح می کنند. علت این انتخاب چیست و چرا دو گزینه ترکیبی معرفی شده است؟حس هایی که رنگ ها القا می کنند و روانشناسی رنگ را باید دانست.

همان طور که احتمالا می دانید، زرد در واقع یکی از رنگ های شاد است. افرادی که این گزینه را در طراحی استایل خود اتتخاب می کنند، حس نشاط و شادابی و طراوات را به بیننده القا می کنند و معمولا تیپ هایی که به صورت مونوکروم یا ترکیبی از کدهای YELLOW هستند، برای طراحی لباس بچه ها استفاده می شود و در طراحی دکوارسیون های گرم استفاده می شود. مد خوش گذرانی و سرخوشی است و در صنعت سرگرمی بسیار دیده می شود. یادآور خورشید است. نماد برخاستن و زنده شدن.

(مانیکورهای ساده و شیک با رنگ سال 1400 شمسی را مشاهده می کنید)

پس ناگفته پیداست که زرد ، انتخاب هوشمندانه ای برای طراحی استایل شیک و زیبا است. خاکستری هم وقتی با زرد همراه می شود، تیپ را موقر و باشکوه جلو می دهد. در واقع خاکستری ، طیفی است میان سفید و سیاه. اگر سفید وسیاه را مطلع و نماد افراط و تفریط یا خنثی بودن و غم به زبان بیاوریم، خاکستری در واقع چیزی میان سفید و سیاه و میان افراط و تفریط است.

خاکستری در طراحی تیپ کاراکترهای مرموز و مخفی و مجهول در فیلم ها و سریال ها دیده می شود. البته ویژگی حس شر و شرارت هم در خاکستری قابل استخراج است. اما وقتی در کنار زرد قرار می گیرد، ترکیبی شیکی را به ارمغان می آورد.

در بسیاری از فرهنگ های ملل، طراحی پارچه و لباس با خاکستری، سکون و رخوت را القا می کند. البته در طراحی لباس اقوام پر افتخار ایران زمین هم شاهد نقش آفرینی ترکیبی خاکستری و زرد از گلیم و جاجیم تا صنایع دستی هستیم. به هر حال استفاده از خاکستری، نوغی تلقین آرامش است.

در نوروز 1400 شمسی اگرچه امکان دید و بازدید طبق اعلام ستاد ملی کرونا فراهم نیست، اما می توان با استایل های کژوال شیک و فریبنده که ترکیبی از خاکستری و زرد دارد، به استقبال آخرین بهار قرن چهاردهم هجری شمسی رفت. اگر علاقه زیادی به زرد ندارید یا لباس هایی با این کد شاد و نشاط آور ندارید، از اکسسوری های زرد استفاده کنید.

اکسسوری چیست؟

اکسسوری از شال و دستمال گردن تا بدلیجات زیبا و خوش طرح و نقش تا پابندهای نقره ای و طلایی، همه برای تکمیل تیپ و استایل شما است و نقایص استایل را می پوشاند و نظر بیننده را منحرف می کند. اکسسوری زرد گزینه هوشمندانه در طراحی تیپ بهاری است. دسته کلید و گوشواره و کفش هایی با زرد و خاکستری را در نظر داشته باشید تا تیپ شما را با نشاط جلوه گر شود.

در فصل بهار می توان از پافر زرد هم استفاده کرد تا استایلی جسورانه و مجذوب کننده تر را به ارمغان آورید. پافر ها را می توان با شلوار جین خاکستری یا طوسی و بوت پاشنه کوتاه پوشید. البته زیر پافر هم می توان بلوزی با کد خنثی بر تن داشت. البته بانوانی که درشت اندام هستند، در انتخاب زرد ، دقت بیش تری بکنند و از نظرات فشن بلاگرها و استایفهرست ها استفاده کنند.

استایفهرست کیست؟

همان طور که در تصویر سمت راست عکس بالا مشاهده می کنید، دکلته ها و لباس های شب زنانه با زرد ، بسیار دلربا و فریبنده است و برای پوست های تیره، گزینه مطلوبی است. اگر چه بهترین انتخاب نیست. شلوار زرد معمولا مرسوم نیست. اما در مهمانی های خودمانی و پارتی های بهاره و تابستانی می توان از ترکیب شلوار زرد و بلوز خاکستری استفاده کرد. شلوار پارچه ای راسته زرد با کت بلیزر و بلوزی خاکستری، شما را در هر مجلس و محفلی ، موقر و با وقار جلوه می دهد. مخصوصا با کفش پاشنه بلند.

توجه داشته باشید که در بازار کیف و کفش ایران، کیف و کفش زرد بسیار دیده می شود. نوآوری در ترکیب خاکستری و زرد با توجه به محصولات چرمی و غیر چرمی بازار پوشاک و اکسسوری ایران، کار سختی نیست. کت بلیزر زرد با شلوار پارچه ای یا جینی خاکستری گزینه خوبی است که در عکس بالا هم نمونه آن را مشاهده می کنید. البته استفاده از سفید در طراحی استایل های ترکیبی خاکستری و زرد، معجونی دلنشین به ارمغان می آورد.

(استایل های زرد و خاکستری به روایت تیلور سویفت)

(ترکیبی از خاکستری و زرد در طراحی اوت کوتورهای فشن ویک نیویورک)

(رنگ سال 1400 به روایت کیم کارداشیان و جنیفر لوپز که در فهرست 20 سلبریتی پربیننده در اینستاگرام سال 2021 میلادی هستند)

(از کلکسیون انتخاب های شیک کیت میدلتون، ملکه مد جهان)

(ترکیب باشکوه زرد در طراحی استایل ساده و خلاقانه کیت میدلتون را ببینید که چگونه طراحی یقه ساده می تواند یک استایل را دوست داشتنی کند)

کووید 19 و رنگ سال 1400

البته بعضی معتقد هستند که یکی از دلایل انتخاب زرد و خاکستری به نام رنگ سال 1400 شمسی از طریق پنتون ، همه گیری ویروس مرگبار کووید 19 باشد که میلیون ها نفر را به کام مرگ کشاند و به نظر می رسد تا روزهای پایانی سال 2021 میلادی هم همچنان صدها میلیون نفر از شهروندان کره زمین، درگیر انواع جهش یافته کووید باشند.

احتمالا تاثیر فراگیری بیماری کرونا در انتخاب رنگ سال 1400 شمسی از طریق پنتون، تاثیر گذار بوده و در واقع کووید 19 روی انتخاب زرد و خاکستری، نقش آفرینی کرده است. خاکستری قطعا بیان کننده حال و روز مردم در ایام فراگیری کووید 19 است. غم و اندوه و شرایط اقتصادی خنثی و پر تورم که حس و حال شادابی ندارد. اما زرد در واقع نشان گر این واقعیت است که ایام غم ، پایدار نخواهد ماند و جهان پسا کرونا به سمت شادی و نشاط پیش از کووید بازخواهد گشت.

پس می توان چنین ادعا کرد که گذار از پاندمیک به عصر پسا کرونا در واقع گذار از خاکستری به اوضاع زرد است. به هر حال شرایط خاص جهان در سال 2021 سبب شد تا برای نخستین بار شاهد انتخاب دو کد به نام رنگ سال باشیم.

طراحی استایل با خاکستری و زرد

خاکستری از انتخاب های محبوب در طراحی دکوراسیون های شیک و مدرن است. هم برای وینتیج بازها و هم مینیمافهرست ها و هم کسانی که در پی تیپ های ساده و مرموز هستند، خاکستری گزینه هوشمندانه ای محسوب می شود. وقتی درخشانی زرد به آن اضافه شود، ترکیبی بی نظیر خلق می کند که در عکس های این گفتار لوکس تهران می توانید مشاهده کنید.

(نقش باشکوه ترکیب زرد و خاکستری در طراحی استایل های شیک و حتی کژوال مردانه و زنانه را در عکس بالا مشاهده می کنید)

حتما در مجلات مد و لباس و دکوارسیون داخلی از IKEA تا IDEAL HOME دیده اید که از ترکیب خاکستری و زرد، فضاسازی های گرم و ماجراجویانه ای خلق شده است که الهام بخش طراحان جوان دکوارسیون داخلی و طراحی مد هم بوده است.

رنگ سال 2020 چه بود ؟

مخاطب گرامی

اگر شما هم نظر و دیدگاهی درباره رنگ سال 1400 دارید و نسبت به موضوعات و استایل هایی که در این گفتار معرفی شده است، دیدگاهی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

جهانی مد و لباس و لاکچری گردی در سال 1400 شمسی را با مطالب لوکس تهران دنبال کنید. لینک این گفتار را از طریق کانال هایی که در شبکه های اجتماعی دارید به دوستان شیک پوش مشکل پسند خود ارسال کنید.

منبع: لوکس تهران

به "آنچه درباره رنگ سال 1400 باید بدانیم ؛ جهت اطلاع شیک پوش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه درباره رنگ سال 1400 باید بدانیم ؛ جهت اطلاع شیک پوش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید