جو بایدن به دنبال متحد کردن جی 7 علیه چین است

به گزارش وبلاگ بایجانی، ایندیپندنت در گزارشی گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به سران هفت کشور صنعتی موسوم به گروه هفت (G7) فشار آورده که همگی همراستا با اتهامات حقوق بشری واشنگتن علیه چین هم صدا شوند.

جو بایدن به دنبال متحد کردن جی 7 علیه چین است

از جمله اتهاماتی که علیه چین مطرح است، اعمال فشار بر اقلیت اویغور در این کشور است که بارها از سوی مقامات پکن رد شده است.

بایدن امیدوار است که هم صدایی سران این کشورها با اتهامات حقوق بشری آمریکا علیه کشور چین بتواند بخشی از بیانیه مشترک این اجلاس در سرانجام آن باشد، اما بعضی از متحدین اروپایی آمریکا مایل به این هم صدایی که منجر به ایجاد تنش با پکن می گردد؛ نیستند.

بایدن از زمان ورود به کاخ سفید در ماه ژانویه، یکی از اهداف خود را همکاری با متحدان ایالات متحده برای مهار چین عنوان نموده است.

کوشش های ایالات متحده برای جلب همکاری اروپا در حالی صورت می گیرد که مواضع اتحادیه اروپا در خصوص چین بسیار جنجالی است. اولویت های اقتصادی و استراتژیک اروپا با اهداف آمریکا کاملاً متفاوت است و خطر آشکار شدن این اختلافات وجود دارد.

بایدن به دنبال آن است تا با ایجاد ائتلاف های همفکر، چین را از بابت اتهام های حقوق بشری در هنگ کنگ و سین کیانگ و همچنین سیاست های پکن در آبراه های راهبردی دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی، محکوم کند.

گروه جی 7 نیز بر روش های توسعه زیرساخت ها در کشورهای با درآمد متوسط و پایین تمرکز خواهد نمود تا برای مقابله با ابتکار عمل یک کمربند یک جاده (موسوم به راه ابریشم جدید) راهکاری بیابد. در همین حال، اتحادیه اروپا و ایالات متحده قصد دارند روش هایی را برای سیاست گذاری در مواردی از جمله تبادل دانش فنی پیشرفته با چین پیدا نمایند.

چهل و هفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با تمرکز بر احیای اقتصاد جهان پس از همه گیری ویروس کرونا در انگلیس بعداز ظهر آدینه شروع شد.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی کورنوال جریان دارد نخست وزیران و روسای جمهوری گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به عنوان اعضای اصلی و شمار دیگری از رهبران کشورها و سازمان های بین المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا حضور دارند. قرار است در سرانجام این نشست بیانیه مشترکی از سوی اعضا صادر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جو بایدن به دنبال متحد کردن جی 7 علیه چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن به دنبال متحد کردن جی 7 علیه چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید