80 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سه سال گذشته

به گزارش وبلاگ بایجانی، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 از فرار مالیاتی به اندازه 80 هزار میلیارد تومان در طول سه سال گذشته اطلاع داد و گفت که در سه سال گذشته 885 هزار فرد حقوقی و 3/5 میلیون نفر اشخاص حقیقی مالیات پرداخت نکرده اند.

80 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سه سال گذشته

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در شرح جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 گفت: این جلسه با حضور میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه و خاندوزی وزیر اقتصاد و معاونان آن ها تشکیل شد و منابع عایدیی و موضوع مالیات ها اعم از مالیات مستقیم، مالیات بر عایدی و مالیات بر ثروت و اشخاص حقوقی در لایحه بودجه سال آینده آنالیز شد.

وی ادامه داد: منابع مالیاتی در امسال افزایش داشته به طوری که از 454 هزار میلیارد تومان امسال به حدود 700 هزار میلیارد تومان رسیده است؛ نکته مهم در این جلسه این بود که 885 هزار فرد حقوقی در طول سه سال گذشته مالیات پرداخت ننموده اند که نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان می گردد.

زارع اضافه کرد: 3/5 میلیون نفر اشخاص حقیقی نیز طی سه سال گذشته مالیات پرداخت نکردند که نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان می گردد لذا از این دو محل 80 هزار میلیارد تومان به عنوان پایه تازه مالیاتی در بودجه آمده است. این اشخاص حقوقی و حقیقی به نوعی فرار مالیاتی داشته اند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه پیشنهاد دولت در لایحه بودجه کاهش 7 درصدی مالیات بخش فراوریی برای حمایت از فراوری است، گفت: دولت در لایحه بودجه نرخ تورم را 40 درصد را پیش بینی نموده و مواردی برای حمایت از معیشت مردم و فراوری و شاخص های کلان آمده است.

زارع در خاتمه یادآور شد: کمیسیون تلفیق طی 5 روز آنالیز کلیات لایحه بودجه 1402، مصوبه ای نداشته و فقط کلیات بودجه را آنالیز می نماید؛ در صورت تصویب کلیات در صحن علنی، کمیسیون وارد تبصره ها و جزییات بودجه شده و مصوباتی خواهد داشت.

منبع: فرارو

به "80 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سه سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سه سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید