به زودی شاهد گره گشایی های بزرگ در اقتصاد خواهیم بود

به گزارش وبلاگ بایجانی، معاون اجرای رئیس جمهور گفت: آهنگ رو به رشد کشور نشان می دهد شرایط آینده از شرایط موجود بهتر خواهد شد و تحلیلگران مالی معتقدند به زودی شاهد گره گشایی های بزرگی در حوزه اقتصاد خواهیم بود.

به زودی شاهد گره گشایی های بزرگ در اقتصاد خواهیم بود

به گزارش وبلاگ بایجانی، محسن منصوری روز سه شنبه در نمایشگاه روایت خدمت به وبلاگ بایجانی گفت: در دو سال گذشته اتفاق خیلی خوب و موثری به وسیله دولت رقم خورد و شاهد رشد چمشگیری در حوزه مالی بودیم از جمله اینکه نرخ بیکاری کاهش یافت و شاهد افزایش سرانه فراوری و شاخص های صادرات بودیم و بعلاوه در فراوری مسکن هم نسبت به قبل از دولت سیزدهم عملکرد بهتری داشتیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه نمود: در نخستین سال فعالیت دولت نزدیک به 300 هزار میلیارد تومان در حوزه های عمرانی صرف شد و در حوزه های فرهنگی و اجتماعی هم کارهای بسیار موثری انجام شد.

منصوری اعلام کرد: در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی دولت بسیاری از پرونده های مفتوح بسته شد و روابط با بعضی از همسایگان از سرگیر گرفته شد.

وی ادامه داد: عضویت ایران در پیمان های بزرگ بین الملی از جمله شانگهای و بریکس و بعلاوه از سرگیری روابط با عربستان و سیاست حسن همجواری با کشورهای همسایه در این دولت رخ داد که نویدبخش روزهای خوبی برای مردم عزیز ایران است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور در دو سال گذشته یادآور شد: این سفرها با نگاه رسیدگی به مسائل مردم اتفاق کم نظیری بود و موجب شد دولت در میدان باشد تا طرحها و کارهای اجرایی و اداری به خاتمه برساند.

منصوری مطرح نمود: بعلاوه رئیس جمهور در این سفرها دستورات ویژه و مصوبات بسیار خوبی را تصویب کردند که نزدیک به 6 هزار مصوبه بود.

وی اظهار داشت: از 480 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب برای پروژه ها تا به امروز 140 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است. البته علاوه بر پروژه های عمرانی و مالی که در این سفرها در دستور کار قرار می گیرد. بعلاوه ارتباط چهره به چهره و بدون واسطه رئیس جمهور با مردم از محاسن بزرگ سفرهای استانی است تا از نزدیک درددل ها و مسائل مردم را بشنود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به گره گشایی ها در حوزه اشتغال، گفت: تا به امروز وعده ایجاد یک میلیون شغل محقق شده است و سایر وعده ها نیز یا اجرا شده و یا در مسیر اجرا شدن است البته در این مسیر اشکالاتی هم وجود دارد که باید در حوزه تورم معیشت مردم و بهبود رفاه آنها برترین عملکرد را به خاتمه برسانیم.

منصوری تاکید نمود: رئیس جمهور به طور ویژه مسائل را پیگیری و در جلسات مستمر این نکات را به مسئولان و وزرا گوشزد می نماید اما در مجموع آهنگ رو به رشد کشور نشان می دهد شرایط آینده از شرایط موجود بهتر خواهد شد و یکی از دلایل آن کنترل رشد نقدینگی است که از 40 درصد به 25 درصد کاهش یافته و تورم از حدود 60 درصد به نزدیک 40 درصد رسیده است و تحلیلگران مالی معتقدند به زودی شاهد گره گشایی های بزرگی در حوزه اقتصاد خواهیم بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "به زودی شاهد گره گشایی های بزرگ در اقتصاد خواهیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی شاهد گره گشایی های بزرگ در اقتصاد خواهیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید