3 طرز تهیه پاستیل خانگی متفاوت

به گزارش وبلاگ بایجانی، طرز تهیه پاستیل خانگی ساده تر از چیزی ست که فکرش را می کنید. برای این کار فقط کافی ست کمی ذوق، سلیقه و حس کودکی به خرج دهید. با درست کردن این پاستیل های رنگارنگ می توانید دوباره به دوره کودکی برگردید. اگر می خواهید فرزندتان را در خانه سرگرم کنید و برای او میان وعده مورد علاقه اش را درست کنید، بهتر است با طرز تهیه پاستیل خانگی آشنا شوید.

3 طرز تهیه پاستیل خانگی متفاوت

طرز تهیه پاستیل خانگی بسیار ساده است و زمان زیادی از شما نمی گیرد. روش های گوناگونی برای درست کردن پاستیل خانگی وجود دارد که یکی از ساده ترین آن ها طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز است.

پاستیل جزو تنقلاتی ست که برای بچه ها و بزرگسالان خواص زیادی دارد و می تواند یک میان وعده خوشمزه برای اعضای خانه باشد. در ادامه مطلب با طرز تهیه پاستیل خانگی و روش های مختلف برای درست کردن آن آشنا می شوید. پس تا خاتمه مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز

  • 25 گرم پودر ژله در طعم دلخواه
  • 70 میلی لیتر آب در دمای اتاق
  • 110 گرم شکر
  • 80 میلی لیتر آب داغ
  • 5 تا 10 میلی لیتر آب لیمو (اختیاری)
  • آبمیوه (اختیاری)
  • قالب سیلیکونی در طرح دلخواه

طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز

  1. پودر ژله را به کاسه آب اضافه کنید. به خوبی هم بزنید تا در آب حل گردد.
  2. شکر و آب داغ یا آب میوه را در یک قابلمه بریزید. حرارت را زیاد کنید تا به نقطه جوش برسد. در عین حال به خوبی هم بزنید تا شکر حل گردد. سپس حرارت را کم کنید. اجازه دهید شربت با حرارت ملایم 10 الی 15 دقیقه بجوشد. اگر برای اولین بار است پاستیل درست می کنید نگران غلظت شربت نباشید. هرچه شربت غلیظ تر باشد، پاستیل ها سفت تر می شوند.
  3. پودر ژله نرم شده را به ظرف شربت اضافه کنید. خوب هم بزنید تا پودر ژله در شربت حل گردد. قبل از خاموش کردن حرارت، مخلوط را 2 الی 3 دقیقه دیگر بجوشانید.
  4. مخلوط شربت و پودر ژله را داخل قالب بریزید و اجازه دهید خنک گردد. سپس حداقل 4 ساعت دیگر در یخچال بگذارید تا کاملا خنک و سفت شوند.
  5. پاستیل ها را از قالب جدا کنید. در این مرحله پاستیل ها چسبنده هستند؛ بهتر است یک چاقوی تیز را داخل یک ظرف آب داغ قرار دهید و سپس در اطراف قالب بچرخانید تا پاستیل ها از قالب جدا شوند.

کل زمان طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز و آماده سازی آن 25 دقیقه است و با این اندازه مواد 16 تا 20 تکه پاستیل می توانید درست کنید. طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز برای افرادی که می خواهند پاستیل خانگی را با مواد قابل دسترس در خانه درست نمایند مناسب تر است.

طرز تهیه پاستیل خانگی با گلوکز

در طرز تهیه پاستیل خانگی با گلوکز علاوه بر مواد لازمی که در طرز تهیه پاستیل خانگی گفته شد، به 3 قاشق غذا خوری پودر ژلاتین و گلوکز احتیاج داریم. اضافه کردن گلوکز باعث می گردد پاستیل بیشتر نرم گردد. برای درست کردن پاستیل با این روش بهتر است از قالب سیلیکونی بهره ببرید.

  1. پودر ژله، ژلاتین و شکر را در یک کاسه آب می ریزیم و مخلوط می کنیم. سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب آن ها را قرار می دهیم و به خوبی هم می زنیم تا آب و پودر مخلوط گردد.
  2. سپس گلوکز را به مخلوط اضافه می کنیم. بعد از آن مجدد روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم تا گلوکز با پودر ژله مخلوط گردد.
  3. قالب را آماده می کنیم. مخلوط آماده شده را داخل قالب می ریزیم. قالب را به مدت 4 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سفت گردد. بعد از این مرحله، با چاقو پاستیل را از قالب جدا می کنیم. به همین سادگی پاستیل خانگی شما آماده است.

طرز تهیه پاستیل خانگی با نوشابه

مواد مورد احتیاج

  • 1 لیوان نوشابه
  • 2 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
  • قالب با طرح دلخواه

طرز تهیه

  1. یک لیوان نوشابه را در کاسه می ریزیم و به خوبی با پودر ژلاتین مخلوط می کنیم. روی حرارت غیر مستقیم بخار آب، ظرف را قرار می دهیم تا مخلوط شفاف گردد.
  2. بعد از گذشت 5 دقیقه مخلوط را در قالب می ریزیم و آن را پر می کنیم.
  3. مخلوط را 20 تا 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا زمانی که سفت شوند.
  4. قالب را از یخچال بیرون می آوریم و پاستیل های خانگی را از قالب جدا می کنیم.

نکاتی که باید در طرز تهیه پاستیل خانگی رعایت کنید

  • اگر دوست دارید پاستیل شما طعم میوه دهد، می توانید به جای آب داغ از آبمیوه بهره ببرید. در طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز بهتر است برای خوشمزه تر شدن از آبمیوه بهره ببرید.
  • برای این که پاستیل طعم ترشی داشته باشد، می توانید از آبلیمو بهره ببرید. بهتر است از اندازه کمی آبلیمو بهره ببرید تا پاستیل شما طعم تلخ نداشته باشد.
  • بافت سفت پاستیل خانگی، به اندازه استفاده از ژلاتین و آب بستگی دارد. هر چه ژلاتین بیشتر باشد، پاستیل بافت سفت تری پیدا می نماید.
  • پاستیل ها در یخچال سفت می شوند. بعد از این که به دمای اتاق برسند نرم تر می شوند. برای این که پاستیل ها در مدت طولانی تری باقی بمانند، بهتر است در مرحله آخر آن ها را به شکر آغشته کنید تا روکش شکری داشته باشند.
  • بهتر است در طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز به این نکته توجه داشته باشید که در این روش شفافیت پاستیل کمتر است و کمی سفت تر از روش های دیگر خواهد شد.
منبع: اسنپ مارکت

به "3 طرز تهیه پاستیل خانگی متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 طرز تهیه پاستیل خانگی متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید