طرز تهیه رانی هلو و گیلاس صنعتی در خانه

به گزارش وبلاگ بایجانی، یادگیری طرز تهیه رانی هلو به شما یاری می نماید تا بتوانید به راحتی یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی های جهان را درست کنید. جالب است بدانید نخستین بار نوشیدنی رانی در کشور عربستان تهیه شد. این نوشیدنی به خاطر تکه های میوه موجود در داخلش، محبوبیت بسیار بالایی در مدت زمان کوتاهی به دست آورد.

طرز تهیه رانی هلو و گیلاس صنعتی در خانه

امروزه با بالارفتن قیمت این نوشیدنی، خرید آن برای قشری از جامعه صرفه مالی ندارد. به همین علت یادگیری طرز تهیه رانی هلو خانگی خوشمزه، هواداران زیادی را به خود اختصاص داده است؛ اگر شما هم از هواداران این نوشیدنی فوق العاده هستید، با مجله وبلاگ بایجانی مارکت همراه شوید و طرز تهیه رانی هلو را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه رانی هلو

  • هلو 500 گرم
  • آب 4 پیمانه
  • شکر نصف پیمانه
  • آب لیمو ترش 2 قاشق غذاخوری

این مقدار مواد اولیه برای تهیه 4 لیوان رانی هلو مناسب است و مدت زمان لازم برای تهیه آن 30 دقیقه خواهد بود.

طرز تهیه رانی هلو

  1. مرحله اول از طرز تهیه رانی هلو مربوط به تهیه هلوها و شستشوی خوب آن هاست. بعد از شستشوی کامل، به یاری یک چاقوی تیز پوست هلو را به صورت نازک از آن جدا کنید.در مرحله بعد، هسته موجود در داخل هلو را جدا و هلو را به قطعات کوچک خرد کنید.
  2. طرز تهیه رانی هلو خانگی خوشمزه به این صورت است که آب و شکر را در داخل قابلمه بریزید و روی شعله میانه قرار دهید.بعد از حل شدن دانه های شکر صبر کنید تا شربت به جوش بیاید. بعد از جوشیدن شربت، تکه های هلو را به مدت 15 دقیقه داخل آن قرار دهید.
  3. بعد از سپری شدن مدت 15 دقیقه، به یاری یک قاشق هلوها را تست کنید و از پخته شدن آن ها مطمئن شوید.در صورتی که به طور کامل پخته شده بودند، آبلیمو را به ترکیب اضافه کنید. اجازه دهید یک دقیقه روی حرارت بمانند و بعد از این مدت، نصف هلوها را جدا کنید.
  4. در آخرین مرحله از طرز تهیه رانی هلو، بعد از سردشدن ترکیب تهیه شده، آن را داخل مخلوط کن بریزید. به یاد داشته باشید که در این مرحله نباید هلوها به طور کامل له شوند.در انتها مقداری از هلوهای جداشده را به آبمیوه ای که درست کردید اضافه کنید.
  5. اگر دوست دارید تجربه نوشیدن رانی هلو خانگی را به صورت تگری تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم به مدت 10 دقیقه نوشیدنی آماده شده را در فریزر قرار دهید و بعد از آن نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه رانی هلو با عسل

  • هلو رسیده 3 عدد
  • آب ⅔ پیمانه
  • عسل 2 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو تازه 1 قاشق غذاخوری

این مقدار مواد اولیه برای تهیه 3 لیوان رانی هلو مناسب خواهد بود. مدت زمان آماده سازی آن 30 دقیقه است.

طرز تهیه رانی هلو با عسل

  1. اولین مرحله از طرز تهیه رانی هلو با عسل مربوط به شستشو و خردکردن هلوهاست. بعد از این مرحله اجازه دهید هلوهای تکه شده به همراه آب به مدت 10 دقیقه روی شعله میانه قرار گیرند.
  2. در مرحله دوم بعد از تست کردن مقدار پختگی تکه های هلو اجازه دهید تا سرد شوند. سپس آبلیمو و عسل را به آن اضافه و در دستگاه مخلوط کن له کنید.
  3. برای به دست آمدن قوام بهتر می توانید رانی تهیه شده را به مدت 20 دقیقه در فریزر قرار دهید تا حالت تگری به خود گیرد.

مواد لازم جهت تهیه رانی گیلاس

  • گیلاس نصف لیوان
  • آلبالو نصف لیوان
  • آب 2 لیوان
  • شکر 6 قاشق غذاخوری

این مقدار مواد اولیه جهت تهیه رانی گیلاس برای دو نفر کافی ست.

طرز تهیه رانی گیلاس

  1. در قسمت بالا طرز تهیه رانی هلو را مورد آنالیز قرار دادیم و در این قسمت قصد داریم طرز تهیه رانی گیلاس را آموزش دهیم. اولین مرحله از طرز تهیه رانی گیلاس مربوط به شستن و جداکردن هسته های گیلاس و آلبالو است.
  2. بعد از شستن و جداکردن هسته میوه ها آن ها را به مدت 5 دقیقه با 2 لیوان آب به خوبی بپزید.
  3. سپس اجازه دهید دمای آن کاهش پیدا کند.
  4. بعد از کم شدن دما، 6 قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که اضافه کردن شکر به مخلوط باعث کف کردن آن خواهد شد و برای به دست آوردن کیفیت مناسب، ضروری است کف های موجود رابگیرید.
  5. توصیه می گردد برای افزایش کیفیت این نوشیدنی، به طور همزمان از گیلاس و آلبالو بهره ببرید. گیلاس باعث ایجاد طعم و بافتی بی نظیر و آلبالو باعث خوش رنگ شدن رانی خواهد شد.

فوت و فن مربوط به طرز تهیه رانی هلو

  • اگر رانی تهیه شده غلیظ شد، می توانید کمی آب و یخ به آن اضافه کنید.
  • استفاده از آبلیمو باعث می گردد رنگ رانی هلو ثابت بماند و تغییر نکند.
  • استفاده از عسل به جای شکر یاری می نماید تا رانی تهیه شده ارزش غذایی بالاتری داشته باشد.
  • سعی کنید برای ایجاد کیفیت بسیار مطلوب در آب میوه تهیه شده، از میوه های تازه و رسیده بهره ببرید.

به نظر شما در طرز تهیه رانی هلو خانگی خوشمزه ضروری است به چه نکاتی توجه کنیم؟ شما تا کنون کدام رانی ها را در منزل تهیه نموده اید؟ نظرات خود را با مجله وبلاگ بایجانی مارکت به اشتراک بگذارید.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه رانی هلو و گیلاس صنعتی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه رانی هلو و گیلاس صنعتی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید