135 سال پیش؛ مرگبارترین طوفان زمستانی در تاریخ آمریکا

به گزارش وبلاگ بایجانی، بارش برف تا ارتفاع 16 متر در بروکلین و جان باختن 400 نفر، این صحنه 135 سال پیش بود، در پی وقوع یکی از مرگبارترین طوفان های زمستانی در تاریخ آمریکا.

135 سال پیش؛ مرگبارترین طوفان زمستانی در تاریخ آمریکا

به گزارش وبلاگ بایجانی، در غروب 11 مارس 1888، طوفان بزرگ سفید یا کولاک بزرگ جوامع را از خلیج چساپیک تا مین و بعلاوه استان های سواحل اقیانوس اطلس کانادا را فلج کرد.

هیزم خانواده ها تمام شد و به خرد کردن اثاثیه متوسل شدند، در حالی که بعداً مقاله ای در مجله اسمیتسونیان منتشر شد که یک زن که به مدت سه روز در خانه خود در هارتفورد با ده ها پناهنده گرفتار شده بود، در حالی که غذای آن ها تمام شده بود، خوراک پای گنجشک درست کرد.

به گفته اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA)، شرایط در آن آخر هفته سرنوشت ساز در شمال شرق بسیار خوشایند آغاز شد: شنبه هوای اوایل بهاری را به همراه داشت، همراه با رشد علف ها، درختان جوانه زده. با این حال، در بعد از ظهر یکشنبه، دمای هوا به طور ناگهانی کاهش یافته بود و باران آغاز به باریدن کرد.

بر اساس مقاله ای که در مجله Monmouth منتشر شد، شرایط بهداشتی پس از طوفان یک مشکل بزرگ بود و در نیویورک تخمین زده شد که 226 تُن کود و 60000 گالن ادرار اسب یخ زده در خیابان ها به جای مانده است.

یک تصویر گرفته شده در فارمینگتون نشان می دهد که خیابان ها چقدر غیرقابل تردد بودند و یک تونل از میان برف هایی با ارتفاع بیش از دو متر برای ایجاد یک مسیر ساخته شد.

تصویر دیگری که در خیابان اصلی نورث همپتون، ماساچوست گرفته شده است، صحنه مشابهی را با مردی که در یک تونل برفی با ظاهری محکم ایستاده است، به تصویر می کشد.

شهر ها فلج شده بودند. تعداد کمی از زنانی که برای زندگی خود کار می نمایند می توانند به محل کار خود برسند. در همین حال، مردان کوشش زیادی برای پاکسازی راه ها انجام می دادند. در حالی که خانواده ها در خانه های خود محبوس بودند، کسب و کار ها آسیب دیدند.

در مقاله ای در نیویورک تایمز با عنوان در چنگال کولاک آمده است: در ربع پایانی قرن نوزدهم سخت است باور کنیم که حتی برای یک روز، نیویورک تا این حد از بقیه جا ها جدا گردد.

روز های زیادی طول کشید تا شهر خود را از برف بیرون بیاورد و در بعضی از منطقه ها در ساحل شرقی، چند هفته به طول انجامید.

گزارش شده است که کولاک منجر به مرگ بیش از 400 نفر شده است.

در نتیجه این حادثه ویرانگر، تغییرات زیادی در زیرساخت های شهر ایجاد شد. تلگراف روی زمین، خطوط آب و خطوط گاز به زیر زمین منتقل شدند، در حالی که طرح هایی برای شبکه های ریلی زیرزمینی ترسیم شد.

اولین سیستم متروی آمریکا در 1 سپتامبر 1897 در بوستون به روی مسافران افتتاح شد، در حالی که متروی شهر نیویورک پس از هفت سال برنامه ریزی در 27 اکتبر 1904 به فعالیت خود ادامه داد.

منبع: فرارو

به "135 سال پیش؛ مرگبارترین طوفان زمستانی در تاریخ آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "135 سال پیش؛ مرگبارترین طوفان زمستانی در تاریخ آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید