کشف یک فسیل شگفت انگیز ، این جانور 50 میلیون سال پیش از دایناسورها زندگی می کرد!

به گزارش وبلاگ بایجانی، فسیل یک جانور ناشناخته که دست کم 50 میلیون سال قبل از دایناسورها زندگی می کرده است، از طریق یک معلم مدرسه در سواحل شرقی کانادا پیدا شد.

کشف یک فسیل شگفت انگیز ، این جانور 50 میلیون سال پیش از دایناسورها زندگی می کرد!

به گزارش وبلاگ بایجانی و به نقل از دیلی میل، لیسا سنت کور کورمیه معلم دبیرستانی در جزیره پرنس ادوارد کانادا، زمانی که به گردش ساحلی رفته بود، بقایای فسیل شده حیوانی ناشناخته که حدود 300 میلیون سال قبل (دست کم 50 میلیون سال پیش از دایناسورها) روی کره زمین زندگی می کرده است را پیدا کرد.

کورمیه با اشاره به اینکه از این کشف هیجان زده است، می گوید: این شانس من بود که بتوانم نشانه ای از خود در تاریخ علم به جا بگذارم. او می افزاید این تصور که توانسته ام چیزی را پیدا کنم که به احتمال فراوان 300 میلیون سال قدمت دارد، من را به شدت شگفت زده کرده است. همچنان به پیاده روی های خود ادامه خواهم داد تا شاید بتوانم در خلال آن چیز دیگری پیدا کنم!

کورمیه در این گردش ساحلی به مقداری زباله ای قرمز رنگ برخورد که چیزی از آن بیرون زده بود. او جلوتر رفت و نگاهی از نزدیک به این شیء انداخت و متوجه شد که این شیء چیزی نیست جز یک تکه استخوان سینه. او سپس استخوان را بیرون کشید و متوجه شد دقیقا در قسمت بالایی استخوان سینه، جمجمه ای به آن چسبیده است.

هنوز مشخص نشده است این فسیل دقیقا به چه جانوری تعلق دارد، اما جان کالدر زمین و دیرین شناسی که در حال انجام مطالعاتی روی بقایای این فسیل این جانور است می گوید به احتمال زیاد این فسیل می تواند متعلق به نوعی سوسمار، مارمولک یا جانداری هم خانواده این حیوان باشد.

کالدر به شبکه سی بی اس گفت: کشف های این چنینی معمولا هر 50 تا 100 سال رخ می دهد. این می تواند نوعی فسیل در جهت درخت زندگی ... تحول دو زیستان به خزندگان، خزندگان به پستانداران و پستانداران به ما باشد.

بنابر بر تحقیقات انجام گرفته، دانشمندان بر این باورند که دایناسورها حدود 245 میلیون سال قبل روی کره زمین زندگی می کردند و حدود 66 میلیون سال قبل از میان رفته اند. جاندارانی که پیشتر از دایناسورها در کره زمین زندگی می کردند بیشتر از گونه های کوسه ها، ماهی های استخوان دار، جانوران مفصل دار، دو زیستان، خزندگان و سیناپس ها بوده اند.

فسیلی که اخیرا در سواحل شرقی کانادا پیدا شده کوچک است و کمی بیشتر از 70 سانتی متر طول دارد، اما به باور محققان، این فسیل دارای جزئیات شگفت آوری است که نشان می دهد، این جانور سال ها قبل از پیدایش دایناسورها در کره زمین زندگی می کرده است.

بیشتر بخوانید:

  • خشکسالی منجر به یک کشف عجیب شد | رد پای غول پیکرترین دایناسور جهان را ببینید

جان کالدر می گوید: این جانور از گونه های اولیه تحول یافته از دو زیستان به خزندگان است. در واقع این نقطه آغازین این تحول بوده است. البته هویت این جاندار همچنان مانند معمایی فکر ما را به خود مشغول کرده و به احتمال زیاد یک سال زمان می برد بتوانیم هویت وی را شناسایی کنیم.

پیش تر در سال 2017 نیز دنده های جاندار فسیل شده دیگری در در حیاط پشتی خانه فردی در پرتغال پیدا شده بود. اما بقایای آن فسیل از بقایای فسیلی که اخیرا پیدا شده بزرگ تر بودند.

پس از بررسی های انجام گرفته روی اسکلت این جاندار دانشمندان متوجه شدند که به متعلق به یک دایناسور بازوداری است که 100 تا 160 میلیون سال قبل زندگی می کرده است.

اوئل ماه جاری نیز نیز دیرین شناسان پرتغالی و اسپانیایی اعلام کردند که دایناسور بزرگ الجثه گیاهخواری را پیدا کرده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کشف یک فسیل شگفت انگیز ، این جانور 50 میلیون سال پیش از دایناسورها زندگی می کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک فسیل شگفت انگیز ، این جانور 50 میلیون سال پیش از دایناسورها زندگی می کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید