واشنگتن: تمام گزینه ها برای تعامل با بحران اتیوپی روی میز است

به گزارش وبلاگ بایجانی، وزارت خارجه آمریکا گفت، واشنگتن در حال آنالیز تمامی گزینه ها برای تعامل با بحران انسانی در شمال اتیوپی از جمله اعمال تحریم ها است.

واشنگتن: تمام گزینه ها برای تعامل با بحران اتیوپی روی میز است

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم،ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای گفت، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با مسئولان اتحادیه آفریقا، سودان، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا نشست هایی با موضوع اتیوپی برگزار کرد.

وی در ادامه اضافه کرد، ایالات متحده، فرانسه، آلمان و انگلیس از تمامی طرف ها خواستند به خاطر برقراری آتش بس و توقف خشونت فورا مذاکرات را شروع نمایند.

ند پرایس بعلاوه توضیح داد، از طرف های درگیر خواسته شد تا به قوانین بین المللی پایبند باشند و بدون هیچگونه مانعی اجازه ورود یاری های بشردوستانه را بدهند.

جنگ میان نیروهای دولت مرکزی اتیوپی و نیروهای وابسته به جبهه مردمی آزادسازی تیگرای که کنترل این اقلیم را در دست دارد، از حدود 11 ماه قبل شروع شد و در این درگیری ها هزاران تن جان خود را از دست داده و میلیون ها شهروند این کشور از خانه های خود فراری شدند، درگیری هم به دو اقلیم امهره و عفر واقع در مجاورت اقلیم تیگرای کشیده شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "واشنگتن: تمام گزینه ها برای تعامل با بحران اتیوپی روی میز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: تمام گزینه ها برای تعامل با بحران اتیوپی روی میز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید