این کابل بود که شروع مذاکرات بین الافغانی را 6ماه به تعویق انداخت

به گزارش وبلاگ بایجانی به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با انتشار مطلبی در حساب رسمی خود در توییتر گفت که شیرمحمد عباس استانکزی معاون هیئت مذاکره کننده گروه طالبان در قطر با برگزاری ارتباطی به وسیله ویدئو کنفرانس با نمایندگان و سفرای آمریکا، اتحادیه اروپا، آلمان، بریتانیا، نروژ، فرانسه، ایتالیا و سازمان ملل تبادل نظر نموده است.

این کابل بود که شروع مذاکرات بین الافغانی را 6ماه به تعویق انداخت

معاون هیئت مذاکره کننده گروه طالبان در قطر در این رایزنی بیان کرد: طالبان 10 روز پس از امضای توافقنامه دوحه برای شروع مذاکرات بین الافغانی آماده بود. اما طرف مقابل این فرایند را 6 ماه به تعویق انداخت. اگر مذاکرات شروع می شد، تا به امروز شاهد پیشرفت زیادی بودیم.

شیرمحمد عباس استانکزی در این خصوص ادامه داد: ما امیدواریم که مسائل را از راه مصاحبه حل و فصل کنیم. کلیه تعهدات که در توافقنامه با آمریکا از جمله آزادی زندانیان باید اجرایی گردد، تا اعتماد بیشتر بر فرایند صلح ایجاد گردد. از سوی دیگر ما خواستار انحصار قدرت نیستیم.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا و آمریکا در بیانیه ای مشترک از گروه طالبان خواسته اند تا هرچه سریع تر جنگ بهاری اعلام نشده خود علیه دولت افغانستان را متوقف کند.

نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ناتو، نروژ، انگلیس و آمریکا پس از نشستی درباره فرایند صلح افغانستان در برلین خشونت جاری طالبان را با شدیدترین لحن محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: ما ادامه خشونت جاری در افغانستان را که طالبان عمدتاً مسئول آن است به شدیدترین لحن محکوم می کنیم و از تمام طرف ها می خواهیم گام هایی فوری برای کاهش خشونت و به ویژه جلوگیری از تلفات غیرنظامی بردارند تا شرایط سازنده برای رسیدن به توافق سیاسی فراهم گردد. شرکت کنندگان جلسه از طرف ها بعلاوه می خواهند به قوانین بین المللی احترام بگذارند و هرچه سریع تر در مورد گام هایی در راستای رسیدن و اجرای آتش بس فراگیر و دایمی به توافق برسند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "این کابل بود که شروع مذاکرات بین الافغانی را 6ماه به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کابل بود که شروع مذاکرات بین الافغانی را 6ماه به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید