مهمترین دلایلی که شما چاق هستید

به گزارش وبلاگ بایجانی، چاقی یک اختلال مزمن است که به دلیل تجمع بیش از حد چربی در بدن اتفاق می افتد و بروز مسائل متعددی را برای سلامتی به همراه دارد که از آن جمله می توان به بیماری های قلبی، دیابت، فشار خون بالا، آرتریت شدید و حتی برخی سرطان ها اشاره کرد.

مهمترین دلایلی که شما چاق هستید

به گزارش ایسنا، چاقی یک بحران در حوزه سلامت عمومی در سراسر جهان است که یک سوم کل جمعیت جهان از آن رنج می برند و طبق گزارش ها از هر پنج کودک یک نفر و بیش از یک نفر از هر سه بزرگسال به آن دچار هستند.

بیماری های زمینه ای بیشماری مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری ایسکمیک قلبی، کبد چرب، سیروز کبدی، سنگ کیسه صفرا، سکته، سرطان، پوکی استخوان، ناباروری و آسیب های روانی با چاقی مرتبط هستند.

دلایل چاقی

روزنامه هندوستان تایمز در مقاله ای در این باره آورده است: چاقی یک اختلال پیچیده است که شامل تاثیرات ژنتیکی، رفتاری، متابولیک و هورمونی بر وزن بدن می شود. به طور کلی در نوجوانان و بچه ها، عادات غذایی ضعیف و عدم تحرک بدنی منجر به افزایش وزن می شود. از مهمترین عوامل چاقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- نوع سبک زندگی مانند رژیم غذایی ناسالم که همراه با مصرف فراوان فست فود و نوشیدنی های پر کالری است و به افزایش وزن کمک می کند.

- کم تحرکی نیز منجر به سبک زندگی بی تحرک می شود که به نوبه خود باعث می شود فرد میزان کالری بیشتری نسبت به آنچه در طول روز و از طریق ورزش و فعالیت های روزمره می سوزاند، دریافت کند.

- بیماری ها و دارو هایی وجود دارند که منجر به افزایش وزن می شوند. سندرم پرادر-ویلی، سندرم کوشینگ و زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک بیشتر دچار افزایش وزن می شوند. برخی از دارو ها نیز به چاقی کمک می کنند که شامل دارو های افسردگی، دارو های ضد تشنج، دارو های دیابت، استروئید ها و مسدود کننده های بتا می شود.

توصیه های پیشگیرانه

تغییر در سبک زندگی شامل رژیم غذایی، تحرک و اصلاح فعالیت های روزمره در پیشگیری از چاقی موثر است. بنابراین، همواره توصیه می شود که ورزش روزانه به مدت حداقل 30 دقیقه برای تمام روز های هفته و اصلاح رژیم غذایی برای حفظ وزن سالم و کاهش وزن ضروری است.

منبع: فرارو

به "مهمترین دلایلی که شما چاق هستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین دلایلی که شما چاق هستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید