مجری پیروز، افکار عمومی را از حکمرانان به مردم و بالعکس منتقل می نماید

به گزارش وبلاگ بایجانی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران؛ رونمایی کتاب مجری محبوب با حضور جمعی از پیشکسوتان و مجریان فعال صداوسیما برگزار گردید. مجری محبوب به وسیله سید محبوب احمدی زاد در 340 صفحه و ظرف مدت مدت پنج سال به نگارش درآمده است. لازم به ذکر است این کتاب رساله خاتمه نامه مقطع کارشناسی ارشد سید محبوب احمدی زاد در رشته رسانه و ارتباطات است. مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران شروع شد، بعد از خوش آمد گویی به مهمانان سید محبوب احمدی زاد خود اجرای برنامه را به عهده گرفت. وی ضمن خوش آمدگویی به مهمانان تک تک مجریانی که در این مراسم حضور داشتند را نام برد و از حضورشان تشکر کرد. سید محبوب احمدی زاد برای قسمت اول نشست از محمدحسین سروش، جعفری جلوه، استاد نصرالله زاده، دکتر خجیر، نیما کرمی و محسن احتشامی درخواست کرد برای صحبت به روی سن بیایند. در ابتدای اولین قسمت این نشست به درخواست احمدی زاد، محمد حسین سروش شروع کننده صحبت بود. سروش با اشاره به اینکه خودش از سال 1374 کار اجرا انجام می دهد گفت: می دانم نوشتن کتاب در خصوص اجرا کار سختی است. کسی که می خواهد اجرا کند باید آگاهی هایش را افزایش بدهد. اپرا وینفری به عنوان یک مجری پیروز، خوش سابقه و اثرگذار می گوید: اجرا به سه عامل فرهیختن، آگاهی دادن و سرگرم کننده بودن بستگی دارد. داستان باید به مردم آگاهی بدهد.

مجری پیروز، افکار عمومی را از حکمرانان به مردم و بالعکس منتقل می نماید

در ادامه احمدی زاد از محمدرضا جعفری جلوه پرسید: چگونه مجریان خوب در زمان مدیریت خود پرورش می دادید؟ جعفری جلوه در پاسخ به این پرسش بیان کرد: درجهت تعمیق باورها باید تفکر ایجاد کرد. گردآوری اندیشه ها و ایده ها در یک کتاب کار ارزشمندی است. من اینجا هستم تا از جوانی تقدیر کنم که کوشش نموده و کتاب خوبی نوشته است.

در ادامه جعفری جلوه از کامل بودن اولیا و انبیا و نقص انسان ها سخن به میان آورد. وی درباره شکور و غفار بودن خدا صحبت کرد و در انتها درباره ویژگی های مجریان پیروز گفت: تردیدی ندارم که مجریان پیروز فقط آنهایی نیستند که قیافه خوبی دارند. دانش و مطلعی است که مجریان خوب را می سازد. مجریان اثرگذار کسانی هستند که به خواندن و دانستن مجهز هستند و جامعه را خوب می شناسند. نمی گردد با طیف مردم ارتباط نداشت و مجری پیروزی بود.

در ادامه این قسمت از نشست محمد جواد نصرالله زاده عضو هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی شروع به صحبت کرد و گفت: به گفته استاد شریعتی سه چیز است که زندگی را به خوشبختی می رساند؛ تجربه دیروز، استفاده امروز، امید به فردا. در این زمانه ما با حسرت دیروز اتلاف امروز و ترس از فردا زندگی را خراب می کنیم.

وی درباره نحوه آشنایی با سید محبوب احمدی زاد گفت: او برای بحث جامعه شناسی و مجری گری به من رجوع کرد. به نظرم مجری محبوب واسطه است، یک ارتباط است بین افکار عمومی و حکمرانان. مجری خوب اگر بتواند افکار عمومی را خوب از حکمرانان به مردم و بالعکس منتقل کند پیروز است.

نیما کرمی مهمان بعدی بود که درباره کتاب مجری محبوب سخن گفت. وی با اشاره به اینکه کتاب را کامل خوانده است گفت: این کتاب، کتاب خوبی است. همه کسانی که اجرا می نمایند مجریان و علاقه مندان به کار اجرا باید آن را مطالعه نمایند. به نظرم این پژوهش، نوشتار که از بسیاری از کسانی که در شاخه اجرا کار می نمایند تهیه شده است می تواند برای هر کسی بار علمی داشته باشد. خود من 26 سال است که کار اجرا انجام می دهم به نظرم این کتاب را بخوانید چون بسیار جالب است. کتاب پر از مثال و تجربه است.

در ادامه محسن احتشامی که سید محبوب احمدی زاد از او به عنوان پدر معنوی اش نام برد گفت: راجع به کتاب نیما کرمی به خوبی صحبت کرد من می خواهم راجع به محبوب صحبت کنم. 14 یا 15 سال پیش یک جوان 20 ساله پیش من آمد که عاشق اجرا بود. ویژگی که در محبوب است و من همه جا مثال می زنم این است که محبوب اسطوره پشتکار است. خود من هنوز به کتاب جامعی که درباره اجرا باشد بر نخورده ام.

احمدی زاد درباره حاصل کار رساله کارشناسی ارشدش گفت:حاصل کار دو کتاب است که یکی از آنها را انتشارات دانشگاه سوره قرار است چاپ کند و دیگری اینجاست.

در ادامه وی از استاد راهنمایش دکتر خجیر خواست تا درباره این کتاب صحبت کند. خجیر درباره کتاب مجری محبوب شرح داد: کتاب 46 مصاحبه علمی دارد. مثلا مصاحبه ای داریم که 10 ساعت طول کشیده است. پیاده کردن این مصاحبه ها و تبدیل آنها به فاکتورهای مجری گری کار بسیار سختی بود. ما در کل به 127 فاکتور مجری گری رسیدیم. این کتاب با روش کیفی و کمی کار شده است که سبب اعتبار بیشتر کتاب می گردد.

وی در ادامه بیان کرد: من تشکر می کنم از ناشر عزیزی که در این فضا و رکود کتاب خوانی این کتاب را چاپ نموده است. این کتاب تلفیقی از علم و مهارت است. مهارت مجری گری، این عزیزان همه به خاطر مهارت های فردی به جایگاهی که اکنون دارند رسیده اند.

محبوب احمدی زاد در تأید حرف های خجیر گفت : از این رساله و تحقیق دو کتاب درآمده است. کتاب اول کتابی است که در دست شماست و کتاب دوم خرداد ماه به وسیله انتشارات دانشگاه سوره به چاپ می رسد که کتابی علمی است. ضمن اینکه دو مقاله هم از این رساله نوشته شده است.

در انتها این قسمت از نشست، محمدحسین سروش با یک بیت شعر سخنانش را شروع کرد و گفت: هر کرا مردم سجودی می نمایند؛ زهر اندر جان او می آنمایند. مجری های محترم لطفاً از هم تعریف های نابجا نکنید بلکه از یکدیگر نقد کنید. به تعریف های دیگران هم اهمیت ندهید. مجری ای که نقدپذیر و اهل مطالعه نباشد به درد این مردم نمی خورد. مجری که گلستان و شاهنامه و حافظ نخوانده و مطالعه نداشته باشد نباید جلوی دوربین بیاید پس لطفاً با یکدیگر جدی باشید.

در انتها این قسمت از نشست سید محبوب احمدی زاد از با یادی از مجریان در گذشته از حضار درخواست کرد برای آنها صلوات قرائت نمایند. قبل از شروع قسمت بعدی نشست محسن احتشامی یادآور شد: ما برای برخی از مشاغل مانند پرستار، معلم و غیره روز معین نموده ایم. کاش بتوانیم برای روز مجری نیز روزی معین کنیم.

سید محبوب احمدی زاد هم در تأیید سخنان او از مهمانان سرشناس برنامه اش برای معین روز مجری نظرسنجی کرد. در قسمت دوم برنامه رونمایی کتاب سرکار خانم شیرازی گوینده باسابقه خبر، گیتی خامنه، مسعود فروتن، هومن حاجی عبداللهی و ژیلا صادقی و یونس عبدی رئیس امور ایثارگران به روی سن دعوت شدند. در این قسمت برنامه هر یک از مدعوین ضمن تشکر از سخنان محمد حسین سروش برای مطلع و باسواد بودن و نقد پذیری مجری هر یک چند جمله کوتاه درباره اجرا و مجری گری گفتند.

در سومین قسمت این برنامه حسین عباسی، مجتبی کشاورز، محیا اسناوندی، نجمه جودکی برای صحبت به روی سن دعوت شدند. آن ها نیز به علت طولانی شدن برنامه هر یک در جملاتی کوتاه در خصوص اجرا و سختی و شیرینی مجری گری صحبت کردند. در انتها علی اکبر تورانیان مدیر انتشارات شهرآب به روی سن آمد و با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور گفت: باید کتاب را وارد زندگی کنیم. کتاب را به عنوان مهربان ترین دوست خود تلقی کنید و برای هدیه به دوستان که کتاب هدیه بدهید. امیدوارم این کتاب را که کتاب خوبی است به دوستانتان معرفی کنید و با معرفی این کتاب در سطح دانشگاه ها باعث ترویج کتاب خوانی شوید. من معتقدم ما خادم کتاب هستیم و باید نهضت کتاب و کتاب خوانی را ترویج بدهیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مجری پیروز، افکار عمومی را از حکمرانان به مردم و بالعکس منتقل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجری پیروز، افکار عمومی را از حکمرانان به مردم و بالعکس منتقل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید