سینی و صنوبر به کتابفروشی ها آمد

به گزارش وبلاگ بایجانی (ایبنا)؛ مهدی پوررضائیان، فارغ التحصیل از دانشگاه دهلی نو در رشته روان شناسی بالینی است. او در کتاب سینی و صنوبر با بهره گیری از توان خود در علم روان شناسی، داستانی را بر پایه ضعف و ناتوانی بچه ها برای برقراری ارتباط با هم نوعان خود بازخوانی نموده است. قهرمان داستان او حیوانی است که دوستی ندارد و از دوستی دیگران نیز رنج می برد؛ لذا کوشش می نماید دوستی ها را به جدایی مبدل کند؛ ولی در نهایت قوت عشق و دوستی بر حسش غلبه می نماید و او را در آغوش خود می کشاند.

سینی و صنوبر به کتابفروشی ها آمد

سینی و صنوبر از چند منظر داستانی درخور توجه و تحسین برانگیز است. از سویی در این اثر با نویسنده ای به غایت هوشمند و آشنا با ظرایف اندیشه و تفکری که درصدد بیان آن است، روبه رو هستیم؛ نویسنده ای که خاستگاه فکری و روانی مخاطب خود را می شناسد و برای اصلاح و بازشناسی بخش هایی از آن به مخاطب، هوشمندانه برنامه ریزی می نماید و از سوی دیگر این داستان، اثری است که آشکارا و عمیقا فکر و درون مخاطب خودش را به فکر و واکاوی سوق می دهد. او را منفعلانه در برابر خود تسلیم نمی نماید؛ بلکه سعی می نماید تا او را همراه و پویا با خود راهی مسیری کند که پایانش را در داستان رقم زده است و طعم شیرین و نیکو برای مخاطب دارد.

اقتضائات ساده نویسی و در عین حال کنجکاوی برانگیزاننده مخاطب کودک در این داستان رعایت شده و به همه این موارد باید تصویرگری جالب پریسا اکبری شهرکی را نیز اضافه نمود که با استفاده از نقاشی های خیال انگیز و طبیعی و آکنده از رنگ های گرم، نقش زیادی در تأپیرگذاری داستان ایفا نموده است.

از مهدی پوررضائیان تا به امروز مقالات و کتاب های متعددی به چاپ رسیده است که از میان آنها می توان به مجموعه نمایش نامه کودک و نوجوان زندگی زیر سبیل گربه ها، مجموعه نمایش نامه با سه نوبت چاپ تمام های ناتمام، نویسش در نمایش، نما در نمایش و تئاتر کودک از دیدگاه هنر و روان شناسی را نام برد.

انتشارات کتاب نیستان، سینی و صنوبر را در 30 صفحه و به بهای 80 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "سینی و صنوبر به کتابفروشی ها آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینی و صنوبر به کتابفروشی ها آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید