قیمت نفت رکورد نو زد

به گزارش وبلاگ بایجانی، قیمت نفت روز آدینه به بالاترین رکورد چند سال اخیر صعود کرد و تحت تاثیر بهبود دورنمای تقاضای جهانی، سومین رشد هفتگی متوالی را پشت سر گذاشت.

قیمت نفت رکورد نو زد

به گزارش وبلاگ بایجانی، بهای معاملات نفت برنت 17 سنت افزایش یافت و در 72 دلار و 69 سنت در هر بشکه بسته شد که بالاترین قیمت از ماه مه سال 2019 بود و برای کل هفته یک درصد رشد نشان داد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 62 سنت افزایش، در 70 دلار و 91 سنت در هر بشکه بسته شد که بالاترین قیمت از اکتبر سال 2018 بود و برای کل هفته 1.9 درصد رشد هفتگی رقم زد.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز اظهار کرد: تقاضا سریعتر از مقدار عرضه بهبود پیدا می نماید و ما به عرضه بیشتری به منظور تامین تقاضا احتیاج خواهیم داشت.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود بیان کرد اوپک پلاس باید فراوریش را برای تامین تقاضا که تا خاتمه سال 2022 به سطح پیش از شیوع پاندمی بهبود پیدا می نماید، افزایش دهد.

طبق آماری که از سوی منابع مطلع در اوپک پلاس اعلام شده است، اوپک و متحدانش ماه میلادی گذشته پایبندی قوی به توافق محدودیت عرضه داشتند و نرخ پایبندی اوپک پلاس در ماه مه به 115 درصد در مقایسه با 114 درصد در آوریل رسید.

اوپک با بهبود تقاضا برای نفت در فاصله ماه مه تا ژوییه 2.1 میلیون بشکه در روز به فراوریش اضافه می نماید اما همچنان میلیونها بشکه در روز از فراوریش را محدود نگه داشته است.

بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس با اشاره به افزایش نرخ واکسیناسیون و تقویت فعالیت مالی جهانی، پیش بینی کرد فرایند صعودی جاری بازار نفت ادامه پیدا خواهد نمود و نفت برنت تابستان سال جاری به 80 دلار در هر بشکه صعود می نماید.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: آمار نشان می دهد ترافیک جاده ای در آمریکای شمالی به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازگشته و آمار بیشتر نقاط اروپا دلگرم کننده بوده است. حتی بازار سوخت جت هم نشانه های بهبود را نشان می دهد و پروازها در اروپا طی دو هفته گذشته 17 درصد رشد نموده اند.

گزارش هفتگی شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد تعداد دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته با شش حلقه افزایش به 365 حلقه رسید که بالاترین مقدار از آوریل سال 2020 به تعداد می رود. این بزرگترین رشد هفتگی دکلهای حفاری آمریکا در یک ماه گذشته بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، رشد قیمتها از اکتبر سال 2020 برخی از شرکتهای انرژی آمریکایی را به افزایش هزینه در سال 2021 تشویق نموده است اما این افزایش هزینه اندک می ماند زیرا بیشتر شرکتها به جای افزودن به فراوری، به افزایش جریان نقدینگی، کاهش بدهی و افزایش سوددهی سهامداران متمرکز شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قیمت نفت رکورد نو زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت رکورد نو زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید