طرز تهیه کیک پنکیک رنگین کمانی همراه ویدیو

به گزارش وبلاگ بایجانی، پنکیک یک نوع کیک بسیار محبوب در جهان است که تنها با یک تابه آماده شده و به عنوان عصرانه یا صبحانه سرو می گردد. در این مطلب می خواهیم با تهیه پنکیک های ساده رنگی کیک پنکیک درست کنیم. برای پختن این کیک پنکیک مجذوب کننده و خوش رنگ نیازی به فر ندارید و فقط با یک تابه میانه کارتان راه می افتد. در واقع قلق اصلی پخت این کیک پنکیک استفاده از کره دویچه مارکن است که با بافت بسیار لطیفش، کیفیت پنکیک تان را بالا می برد. همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک پنکیک رنگین کمانی همراه ویدیو

مواد لازم برای تهیه کیک پنکیک رنگین کمانی

  • تخم مرغ شش عدد
  • آرد دو و نیم پیمانه
  • شکر یک سوم پیمانه
  • شیر پرچرب خرید آنلاین سه پیمانه
  • کره دویچه مارکن خرید آنلاین یک بسته 100 گرمی
  • رنگ خوراکی به میزان لازم

طرز تهیه کیک پنکیک رنگین کمان

مرحله اول

طبق روال همیشگی مواد لازم را آماده کنید و کنار دستت تان قرار دهید. تخم مرغ ها را داخل یک کاسه نسبتا بزرگ بشکنید. آرد و شکر را اضافه کنید و به یاری یک همزن دستی مواد را در یک جهت هم بزنید. بعد از کمی هم زدن شیر را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مایه یکدست و لطیف گردد.

مرحله دوم

کاسه را کنار بگذارید. کره را داخل یک ظرف یا تابه روی حرارت قرار دهید تا کاملا ذوب گردد. حالا سه قاشق غذاخوری از کره را به مایه پنکیک اضافه کنید. اگر مایه غلیظ بود، می توانید در این مرحله میزانی شیر اضافه کنید.

مرحله سوم

مایه پنکیک آماده است. حالا نوبت اضافه رنگ خوراکی است. از یک پیمانه تعیین مثلا یک استکان کوچک بهره ببرید. یک میزان تعیین از مایه پنکیک را داخل پیمانه ریخته سپس داخل یک کاسه با رنگ سبز مخلوط کنید.

مرحله چهارم

یک تابه روی حرارت قرار دهید. بعد از کمی داغ شدن مایه پنکیک رنگی را داخل تابه بریزید. به محض مشاهده کردن حباب پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد. از رنگ های سرخابی، نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش از هر کدام سه عدد پنکیک درست کنید.

مرحله پنجم

پنکیک ها را به ترتیب رنگ های سرخابی، نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش داخل ظرفی که برای سرو در نظر گرفتید، بچینید و بین هر لایه به یاری لیسک خامه فرم گرفته بمالید. بعد از این که تمامی پنکیک ها را روی هم قرار دادید از یک قالب کمربندی برای صاف کردن دورتادور کیک بهره ببرید. با قیف دورتادور کیک را آغشته به خامه کنید و سطح خامه را صاف و یکدست کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کیک پنکیک رنگین کمانی همراه ویدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک پنکیک رنگین کمانی همراه ویدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید