طالبان: نیروهای خارجی نروند، حملات علیه آن ها را آغاز می کنیم

به گزارش وبلاگ بایجانی، گروه طالبان روز جمعه در بیانیه ای هشدار داد در صورتی که آمریکا به تعهدات خود مبنی بر خروج نیروهای نظامی از افغانستان از ابتدای ماه می (11 اردیبهشت) پایبند نباشد، حملات خود علیه نیروهای خارجی را از سر می گیرد.

طالبان: نیروهای خارجی نروند، حملات علیه آن ها را آغاز می کنیم

از خبرگزاری رویترز، در بیانیه طالبان آمده است: در صورتی که آمریکا به توافق سال گذشته خود مبنی بر خروج نیروهای نظامی خارجی از خاک افغانستان پایبند نباشد، مجبور خواهیم شد تا به جهاد و مبارزه مسلحانه علیه نیروهای خارجی تا آزادسازی کشورمان ادامه بدهیم.

پیش تر جو بایدن رییس جمهور آمریکا گفته بود که پایبندی به زمان خروج از افغانستان در اول ماه می سخت خواهد بود؛ اما نیروهای آمریکایی از آنجا به شکل ایمن و منظم خارج می شوند.

براساس توافقنامه دوحه بین طالبان و آمریکا قرار است در اول ماه می تمام نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند اما به گفته رییس جمهوری آمریکا از نگاه فنی خارج کردن تمام نیروهای آمریکایی تا این مدت ناممکن است.

در همین حال محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که اظهارات مقام های آمریکایی در خصوص زمان خروج از افغانستان مبهم است.

وی افزود: ما به تعهدات خود پایبند هستیم و واشنگتن نیز باید به تعهدات خود پایبند باشد و خروج نیروهای خارجی از افغانستان محور اصلی توافق دوحه است.

شبکه ان بی سی نیوز روز پنجشنبه به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برغم توافق صورت گرفته در دولت پیشین این کشور برای عقب نشینی نیروهای واشنگتن تا روز اول می، تمدید حضور آنها تا ماه نوامبر (10 آبان 1400) را بررسی می کند.

بایدن در گفت وگوهای اخیر با اعضای تیم امنیت ملی خود با اقدامات وزارت دفاع برای حفظ نیروهای آمریکایی در افغانستان تا بعد از روز اول می مخالفت کرد. اما وی ترغیب شد تا تمدید 6 ماهه حضور نیروهای آمریکایی را بررسی کند.

آمریکا در سال 2001 پس از حمله یازده سپتامبر به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی به افغانستان حمله کرد و با گذشت حضور نظامی بیش از بیست سال در افغانستان، نه تنها سطح خشونت و حملات گروه های تروریستی کاهش نیافته بلکه هر سال به شمار کشته شدگان غیرنظامی اضافه کرده می شود.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "طالبان: نیروهای خارجی نروند، حملات علیه آن ها را آغاز می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: نیروهای خارجی نروند، حملات علیه آن ها را آغاز می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید