شیرینی برنجی کاکائویی را بدون فر درست کنید

به گزارش وبلاگ بایجانی، شیرینی نان برنجی یکی از انواع شیرینی های سنتی و قدیمی ایرانی است که در شهرهای مختلف با دستورها و مواد متنوعی درست می گردد.

شیرینی برنجی کاکائویی را بدون فر درست کنید

یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و ساده است و شما می توانید تهیه شیرینی برنجی کاکائویی را یاد بگیرید و در کنار دیگر شیرینی های خود سرو کنید. می توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل و برای نوروز در کنار دیگر شیرینی خود آماده کنید. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی برنجی کاکائویی

  • کره هم دمای محیط یا روغن جامد 100 گرم
  • پودر هل 1/2 قاشق چای خوری
  • پودر قند 90 گرم
  • زرده تخم مرغ 1 عدد
  • گلاب 1/4 پیمانه
  • آرد برنج 250 گرم
  • پودر کاکائو1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی برنجی کاکائویی

بهتر است برای تهیه شیرینی برنجی کاکائویی از آرد برنج مرغوب بهره ببرید و یا خودتان در منزل می توانید به راحتی آرد برنج تهیه کنید و خوب الک کنید تا یکدست گردد.

مرحله اول

ابتدا باید همه مواد لازم را بیرون یخچال بگذارید تا هم دمای محیط گردد. سپس زرده را از سفیده تخم مرغ جدا کنید، پودر قند و آرد برنج را یک بار الک کنید و جدا بگذارید.

مرحله دوم از تهیه شیرینی برنجی کاکائویی

در ادامه باید کره نرم شده را به همراه پودر قند و هل تازه آسیاب شده با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و حجیم گردد. حتما در طول هم زدن مواد را دورگیری کنید تا یکدست هم بخورد و بوی خامی کره از بین برود.

مرحله سوم

در ادامه باید زرده را اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید تا یکدست گردد. بعد گلاب را اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا مواد کاملا یکدست گردد. باید آرد را کم کم اضافه کنید، نباید همه آرد را یکجا بریزید تا خمیر یکدستی به دست بیاید و بسته به آب خور آرد شما شاید کمی بیشتر یا کمتر آرد مصرف گردد. خمیر را در دست گرد کنید و کمی فشار دهید. اگر ترک نخورد یعنی خمیر شما حاضر شده است. بعد به آن پودر کاکائو اضافه کنید و کمی ورز دهید تا مخلوط گردد و به مدت 12 ساعت داخل نایلون و در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم

در ادامه باید از خمیر به صورت یک مقدار بردارید و در دست گرد کنید. مهر مخصوص شیرینی برنجی را بزنید و شیرینی ها را روی سینی فر بگذارید. اگر می خواهید بدون فر این شیرینی را تهیه کنید، داخل تابه دو طرفه کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی ها را داخل تابه بگذارید، واشر تابه را بردارید و 20 الی 25 دقیقه زمان دهید تا زیر شیرینی بپزد. اگر به دستور تهیه شیرینی های خانگی علاقه دارید، طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری + ویدیو را ببینید.

فوت و فن های دستور تهیه شیرینی برنجی کاکائویی

  • از آرد برنج مرغوب بهره ببرید.
  • خمیر را اصلا ورز ندهید وگرنه به روغن افتاده و شیرینی خشک می گردد.
  • آرد را زیاد نریزید چون موقع مهر زدن شیرینی ترک می خورد.
پیشنهاد مطالعه: برای تماشا ترفندهای بیشتر از آشپزی خوشمزه شدن غذا با چند فوت کوزه گری ساده را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "شیرینی برنجی کاکائویی را بدون فر درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرینی برنجی کاکائویی را بدون فر درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید