خواص باور نکردنی آب پنیر

به گزارش وبلاگ بایجانی، مصرف آب پنیر فواید و مزایای بسیاری را به همراه دارد، از فواید و خواص آب پنیر می توان به کاهش وزن، تنظیم کننده قند خون، تقویت استخوان ها و کنترل کلسترول نیز اشاره نمود.

خواص باور نکردنی آب پنیر معمولاً در زمان فراوری ماست و یا پنیر خانگی همواره اندازه زیادی ماده زرد رنگ فراوری می گردد که آن را ماده ای زائد فرض نموده و دور می ریزیم اما در واقع این ماده همان سرم و یا قسمت مایع شیریا اصطلاح همان آب ماست و یا پنیر است. آب پنیر دارای بسیاری از گروه مواد آلی، معدنی و ویتامین های گروه ب است. این املاح برای سالمندان بسیار مفید است و برای همه افراد خواص درمانی منحصر به فرد دارد. آب ماست یا پنیر که در عربی ماء الجبن نامیده می گردد در طب سنتی نیز صندلی ویژه ای دارد. امروزه نیز در بعضی کشورها آب پنیر را به صورت قرص، مکملهای غذایی، پودر در آورده اند که دارای خواص درمانی بوده و هواداران زیادی دارد. با آب پنیر عضله بسازید، وزن کم کنید و به مقابله با ایدز بروید. از جمله فواید آب پنیر در طب سنتی می توان به رشد و تقویت استخوان ها و بالا برنده سرعت هضم غذا اشاره نمود اما اینها تنها خواص عنوان شده از آب پنیر در این مطلب نیستند.

در این نوشتار با مهم ترین خواص آب پنیر آشنا خواهید شد.

هضم بهتر غذاآب پنیر حاوی اندازه زیادی املاح و بسیاری از باکتری ها است که در عمل هضم غذا شرکت می نمایند بنابراین برای گوارش مفید است. مصرف آن برترین راه چاره برای کسانی است که به جایگزینی سریع پروتئین احتیاج دارند.

ضد یبوستمصرف آب پنیر باعث تحریک حرکات دودی روده می گردد و موجب هضم و دفع هرچه بهتر، روان شدن مدفوع و ایجاد حالت نیم اسهالی می گردد و یبوست را از بین می برد و باعث تخلیه هر چه بهتر روده ها خواهد شد.

کاهش دهنده وزنمصرف آب پنیر شما را به مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و اشتهایتان را سرکوب می نماید. هچنین سبب هضم آسان تر مواد غذایی و تخلیه هر چه بهتر روده ها می گردد ، در نتیجه کاهش وزن را در پی دارد پس برای رسیدن به کاهش وزن پس از هر وعده غذایی یک لیوان آب پنیر میل نمایید.

درمان سلولیتمصرف طولانی آب پنیر موجب دفع چربی اضافه شده و شکم را کوچک می نماید و سلولیت را کاهش خواهد داد.

تنظیم نماینده قند خونمصرف آب پنیر برای افراد مبتلا به دیابت نیز مفید است و موجب ترشح انسولین شده و به تنظیم و کاهش اندازه قند خون یاری می نماید.

تنظیم نماینده فشارخون بالادر آب پنیر کلسیم، پتاسیم و منیزیم فراوانی وجود دارد که مصرف این ماده غذایی با بالا بردن غلظت این یون ها باعث کاهش و تنظیم فشارخون در افراد مبتلا به فشارخون بالا می گردد.1

رشد عضله را تقویت می نمایدهمه می دانیم که پروتئین برای رشد عضله مفید است اما چرا پروتئین وی از این نظر برتر است؟ زیرا پروتئین وی سرشار از انواع آمینواسیدها است و یکی از آن ها لوسین نام دارد. لوسین یک آمینواسید تقویت نماینده رشد برجسته است که در تقویت رشد عضلات بسیار موثر عمل می نماید.

کاهش علائم استرس و افسردگیآب پنیر (پروتئین وی) که سرشار از آمینواسید است، راه چارهی طبیعی برای کاهش علائم استرس و افسردگی است. اگرچه قطعا نمی توانید برای برطرف مشکل افسردگی تان کاملا به پروتئین وی تکیه کنید اما توصیه می گردد آن را به رژیم روزانه تان اضافه کنید تا به کنترل علائم آن یاری کند و از شرایط بدتر جلوگیری کند.

تقویت نماینده طبیعی سیستم ایمنیشما تقریبا هر کاری می کنید که سیستم ایمنی تان در برترین شرایط قرار داشته باشد. آنتی اکسیدان اضافه ای به نام گلوتاتیون یا GSH در بدن که بسیار به دفاع بدن مرتبط است می تواند مانند یک تقویت نماینده طبیعی سیستم ایمنی عمل کند. به علاوه، این نوع آنتی اکسیدان ها نه تنها یک نوع سیستم ایمنی بلکه چندین نوع سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می دهند. به عبارت دیگر، با برداشتن این یک گام، با چندین مشکل سلامتی مقابله می کنید.

محافظت در برابر سرطانرادیکال های آزاد بزرگ ترین دشمن شما هستند چرا که علت اصلی ایجاد سلول های سرطانی به شمار می فرایند. پروتئین وی یک محافظ طبیعی در برابر سرطان است، زیرا حاوی آمینواسیدهایی است که می توانند آنتی اکسیدان های ابرقدرتی بسازند که به خوبی با رادیکال های آزاد مبارزه نمایند.

علائم هپاتیت را کاهش می دهدباور کنید یا نه، پروتئین وی نه تنها حاوی آمینواسید بلکه مواد مغذی دیگری مانند لاکتوفرین، بتالاتوگلوبین و ایمونوگلوبولین است که در کاهش علائم هپاتی موثرند.

افزایش تراکم استخوانیخطر شکستگی استخوان طی سال آخر دبیرستان بیش تر است. به همین خاطر حفظ مصرف پروتئین از سن پایین تر بسیار مهم است زیرا پروتئین می تواند در استخوان ذخیره شده و در صورت احتیاج مصرف گردد. به همین علت مصرف مرتب پروتئین وی می تواند به افزایش تراکم استخوان در تمام سنین یاری کند.

برای بیماران HIV(ایدز) مفید استبیماران مبتلا به ایدز باید بدانند که بدن شان حتی نسبت به ضعیف ترین ویروس ها مانند آنفلوآنزا ضعیف است. با این حال، پروتئین وی با فراوری آنتی اکسیدان هایی در بدن که سیستم ایمنی را تقویت می نمایند، می تواند یک لایه اضافه محافظتی برای بیماران مبتلا به ایدز باشد.

درمان دیابت نوع 2مشکل اصلی که بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 با آن درگیر هستند، اختلال در عملکرد انسولین است. انسولین برای تبدیل گلوکوز جریان خون به انرژی یا ذخیره آن به صورت چربی در سلول های پوستی و استفاده در صورت احتیاج برای فراوری توده عضلانی، مورد احتیاج است. با این حال، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در فراوری انسولین مشکل دارند و پروتئین وی با بهبود حساسیت بدن نسبت به انسولین، راه چارهی را در اختیار آن ها قرار می دهند.

یاری به کاهش التهابالتهاب پاسخی است که هنگام آسیب به بدن رخ می دهد. با این حال، التهاب در طولانی مدت می تواند یک مشکل حاد باشد. پروتئین وی در یاری به کاهش التهاب خود را اثبات نموده است. فقط برای حل مشکل التهاب حتما پروتئین وی را به صورت منظم مصرف کنید.

جلوگیری از بیماری التهاب رودهبیماری التهاب روده هنگامی رخ می دهد که سیستم گوارش مجبور است به سختی کار کند. پروتئین وی بدون آسیب به سیستم گوارش اندازه پورتئین کافی را در اختیار شما قرار می دهد زیرا محتوای پروتئینی آن در مقایسه با هر نوع محصول پروتئینی دیگری به راحتی جذب می گردد.2

حفظ سلامت قلبپروتئین موجود در آب پنیر کلسترول بد یا LDL را کاهش می دهد و در کاهش فشار خون نیز موثر است، از اینرو خطر بیماری های قلبی و حمله قلبی را کاهش می دهد.

افزایش رشد موپروتئین ها برای سلامت مو ها لازم است و بخش عمده ای از مو از پروتئین ساخته شده است. کمبود پروتئین می تواند باعث ریزش مو گردد و اضافه کردن آب پنیر به رژیم غذایی یک راه چاره مناسب برای تامین پروتئین مورد احتیاج بدن است.

تقویت پوستکلاژن به الاستیسیته پوست یاری می نماید. کلاژن برای بهبود سلامت پوست، رگ های خونی، استخوان ها و دندان ها مفید است. مصرف آب پنیر می تواند کلاژن فراوانی برای بدن فراهم کند و به حفظ سلامت پوست یاری کند.

سلامت پوست سرمصرف منظم آب پنیر باعث تغذیه مو ها می گردد و باعث می گردد مو ها ضخیم، سالم و براق شوند. بعلاوه خواص اسیدی آب پنیر به درمان شوره سر و پسوریازیس پوست سر یاری می نماید.

تونر پوستاز آب پنیر برای پوست می توان به عنوان یک پاک نماینده، تونر و مرطوب نماینده استفاده کرد. اندازهی از پنبه را به آب پنیر آغشته کنید و با ضربه های ملایم روی پوست بمالید، سپس بشویید. آب پنیر یک تونر طبیعی شگفت انگیر برای پاکسازی پوست است.

درمان آکنهآب پنیر به علت خواص ضدمیکروبی که دارد تاثیر شگفت انگیزی در درمان آکنه و جوش دارد و به برطرف لکه های پوستی و روشن شدن پوست یاری می نماید.

تنظیم PH پوستیکی از برترین خواص آب پنیر برای پوست تنظیم PH است. اضافه کردن 2 فنجان آب پنیر به وان حمام و 20 دقیقه ماندن در آن PH پوست را تنظیم می نماید. حمام آب پنیر برای جوانسازی سلول های پوست و بازسازی سلول های پوستی مفید است.

برطرف پف چشمقرار دادن یک کیسه چای در آب پنیر و قرار دادن آن بر روی چشم به مدت 20 دقیقه به برطرف پف چشم یاری می نماید.

عوارض جانبی و محدودیت هامصرف روزانه از 25-50 گرم مفید است و مصرف بیش از حد آب پنیر همانند سایر مکمل ها ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد که در ادامه آورده شده اند.

عوارض جانبی بر دستگاه گوارش. بیشتر عوارض جانبی آب پنیر مربط به دستگاه گوارش است و ممکن است باعث ورم معده، التهاب، کاهش اشتها و حالت تهوع گردد.

مشلات کلیوی. مصرف بیش از حد آب پنیر ممکن است مسائل کلیوی را تشدید کند.

شنمایندگی استخوان ها. مصرف بیش از حد ذخیره کلسیم بدن را کاهش می دهد و باعث شنمایندگی استخوان ها و دندان ها می گردد.

افزایش آمونیاک در بدن. مصرف بیش از حد آب پنیر در زنان باعث افزایش آمونیاک در بدن آن ها می گردد، زنان نباید روزانه بیش از دو وعده از این مکمل استفاده نمایند.

تداخل با بعضی داروها. از مصرف آب پنیر همزمان با دارو های درمان پارکینسون، پوکی استخوان و آنتی بیوتیک ها باید اجتناب گردد. بعلاوه کسانیکه به لاکتوز حساسیت دارند و یا دچار مسائل روده ای مانند کولیت روده هستند باید از مصرف آب پنیر اجتناب نمایند.3

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.bazdeh.org

3.www.roozaneh.net

منبع: راسخون

به "خواص باور نکردنی آب پنیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص باور نکردنی آب پنیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید