توزیع بودجه طرح های کلان ICT به مرکز ملی فضای مجازی سپرده شود

به گزارش وبلاگ بایجانی، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش های مجلس در راستای بررسی لایحه بودجه سال 1400 کل کشور، به ارزیابی بودجه مصارف بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال آینده پرداخت.

توزیع بودجه طرح های کلان ICT به مرکز ملی فضای مجازی سپرده شود

این مرکز در گزارشی با عنوان بررسی لایحه بودجه سال 1400 کل کشور؛ بودجه مصارف بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات آورده است: بررسی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه بودجه سال 1400 و مقایسه آن با قانون بودجه سال 1399 نشان می دهد اعتبارات برنامه ای 12 درصد کاهش و اعتبارات متفرقه 37 درصد افزایش یافته و درنتیجه کل اعتبارات فاوا 15 درصد بیشتر شده است.

اما به طور کلی سهم این بخش نسبت به کل بودجه عمومی کشور طی سال های 1395 تا 1400 جز در سال 1399 همواره با روندی رو به کاهش همراه بوده و در لایحه بودجه سال 1400 نسبت به قانون 1399 سهم فاوا از 3.05 به 2.16 درصد از کل بودجه عمومی کاهش خواهد یافت.

گزارش مرکز پژوهش های مجلس می افزاید: اعتبارات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بیش از آنکه در ردیف های برنامه ای مرتبط قرار داشته باشند در ردیف های متفرقه گنجانده می شوند که این امر رهگیری محل هزینه و تحقق برنامه های متناظر را با دشواری روبرو می سازد. هرچند ماهیت پویای طرح های مرتبط با این حوزه ممکن است وجود برخی ردیف های متفرقه را توجیه پذیر کند، اما تکرار هرساله این ردیف ها طی حداقل 6 سال پی در پی نشان می دهد می توان برای برخی از این طرح ها ذیل دستگاه های مربوطه ماهیت برنامه ای در نظر گرفت و برای آن اعتبارات لازم را منظور کرد. جهت اثربخشی هزینه های بودجه ای در حوزه فاوا به هدایت ساختاری متمرکز نیاز است.

در گزارش مرکز پژوهش های مجلس پیشنهاد شده است طبق بند 11 ماده (3) اساسنامه مرکز ملی فضای مجازی کشور، مصوبه 1391 شورای عالی فضای مجازی، تسهیم و توزیع بودجه طرح های کلان یا فرادستگاهی مصوب شورای عالی از طریق مبادله موافقتنامه با مرکز ملی فضای مجازی صورت گیرد.

متن کامل این گزارش در این لینک آمده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توزیع بودجه طرح های کلان ICT به مرکز ملی فضای مجازی سپرده شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع بودجه طرح های کلان ICT به مرکز ملی فضای مجازی سپرده شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید