بدترین سال وال استریت بعد از 2008 رقم خورد

به گزارش وبلاگ بایجانی، شاخص های اصلی بازار سهام ایالات متحده سال 2022، سال سختی را پشت سر گذاشتند و بیشترین زیان سالانه خود را در بیش از یک دهه گذشته ثبت کردند.

بدترین سال وال استریت بعد از 2008 رقم خورد

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز آدینه، در حالی که سرمایه گذاران آخرین معاملات خود را در بدترین سال بازار از زمان بحران مالی 2008 در بحبوحه نگرانی های رو به رشد رکود، انجام دادند، سهام های ایالات متحده افت کردند. شاخص صنعتی داوجونز در آخرین روز معاملاتی سال 2022، 280 واحد یا 8/ 0 درصد کاهش یافت و بیش از 9 درصد در سال نزول کرد.

روز آدینه شاخص اس اند پی 500، معادل 1/ 1 درصد سقوط کرد و تقریبا 20 درصد از ارزش خود را در سال از دست داد، در حالی که نزدک در روز آدینه 4/ 1 درصد کاهش یافت. شاخص فناوری بیش از 30 درصد در سال کاهش یافت. این سه شاخص اصلی بدترین سال خود را از سال 2008 به سرانجام رساندند، در حالی که تورم سرسام آور و افزایش سریع نرخ های فدرال رزرو ایالات متحده باعث کاهش رشد شد و بر تصمیمات سرمایه گذاران تاثیر گذاشت.

تورم در ایالات متحده در امسال به بالاترین حد خود در چهار دهه گذشته رسید و قیمت مصرف کننده در تابستان به طور سالانه بیش از 9 درصد افزایش یافت. نرخ تورم تا سرانجام سال کاهش یافت. با این حال، کارشناسان انتظار دارند که بالاتر از سطح قبل از همه گیری باقی بماند و معتقدند که چند سال طول می کشد تا رشد قیمت به سطح 2019 بازگردد.

در همین حال، اگرچه بعضی از سرمایه گذاران انتظار دارند که سال آینده بازار بهبود یابد، اما بسیاری دیگر هشدار دادند که ممکن است سهام در سال 2023 به پایین ترین حد خود برسد. به گفته یک استراتژیست ارشد بازار در حال حاضر به نوعی در بی طرفی گیر نموده ایم، زیرا سوالات بی پاسخ بیشتری نسبت به نهاد های شناخته شده وجود دارد. او اضافه نمود: در آستانه سال نو سوالات زیادی وجود دارد، اما مطمئنا از سرانجام سال 2022 شاد خواهیم شد.

منبع: فرارو

به "بدترین سال وال استریت بعد از 2008 رقم خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین سال وال استریت بعد از 2008 رقم خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید