12 روش سریع و موثر از بین بردن بوی بد جاکفشی

به گزارش وبلاگ بایجانی، تنها قرار دادن یک جفت کفش بد بو می تواند کل فضای خانه تان را تحت تأثیر قرار دهد. زمانی که جاکفشی را باز می کنید، استشمام کمی بو کاملاً طبیعی است. اما اگر جاکفشی شما آن قدر بو می دهد که با نزدیک شدن به آن بوی بدش را حس می کنید، باید بدانید که بهتر است هر چه سریع تر در پی راهی برای رفع آن باشید. در حقیقت از بین بردن بوی بد جاکفشی کار چندان سختی نیست و شما می توانید با استفاده از چند ترفند ساده از شر این بوهای بد خلاص شوید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی مجله خبرنگاران قصد داریم تا شما را با بهترین روش های رفع بوی بد جاکفشی آشنا کنیم.

12 روش سریع و موثر از بین بردن بوی بد جاکفشی

1- شستن کفش ها بهترین روش رفع بوی بد جاکفشی

بوی بد جاکفشی معمولاً به دلیل تجزیه باکتری ها ایجاد می شود. از همین رو ضد عفونی کردن کف ها قبل از قرار دادن آن ها در جاکفشی اولین و مهم ترین کاری است که باید انجام دهید. شاید با خودتان فکر کنید که اصلاً چرا کفش بو می گیرد. در پاسخ به این سوال باید باید بدانید که عرق کردن پا، رشد باکتری ها، وجود نم و همچنین آلوده بودن پا یا جوراب موجب ایجاد بو در کفش و در نتیجه بد بو شدن جاکفشی می شود.

زمانی که کفش های داخل جاکفشی آلوده و کثیف باشند و بوی بدی بدهند، شما با هیچ روشی جز تمیز کردن این کفش ها قادر به از بین بردن بو نخواهید بود. پس بهتر است کفش های کثیف را خارج کنید و با یک برس نرم و مقداری کف آن ها را بشویید. برای شستن کفش ها می توانید از ماشین لباسشویی هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید ترفندها و راهکارهای تمیز کردن کفش کتانی و چرمی سفید

2- از بین بردن بوی بد جاکفشی با سرکه سفید

سرکه سفید یکی ضد عفونی کننده طبیعی است. تحقیقات نشان می دهد که سرکه خاصیت ضد عفونی کنندگی زیادی دارد و می تواند به از بین بردن بوی بد جاکفشی کمک کند. در مورد رفع بوی بد پا با سرکه هم باید بدانید که با ضد عفونی کردن پا این روش به خوبی عمل می کند.

برای این کار باید تمام کفش های داخل جاکفشی را خارج کنید. سپس در یک قوطی اسپری سرکه و آب را به مقداری مساوی با هم ترکیب کنید. حال این ترکیب را در تمام سطح جاکفشی و حتی روی کفش های آلوده اسپری کنید. سپس کمی صبر کنید تا جاکفشی و کفش ها کاملاً خشک شوند. حالا می توانید کفش ها را سر جای خوشان قرار دهید. یک روش دیگر برای رفع بوی بد کفش با سرکه این است که سرکه را داخل یک ظرف بریزید و برای حدود 2 ساعت در جاکفشی قرار دهید. بوی تند سرکه موجب از بین رفتن بوی بد جاکفشی می شود.

بیشتر بخوانید: 5 روش موثر برای تمیز کردن کفش چرمی

3- رفع بوی بد جاکفشی با جوش شیرین

اگر با خودتان فکر می کنید که چگونه بوی کفش را از بین ببریم و از شر بوی نامطبوع جاکفشی خلاص شوید، بهتر است یک بار از جوش شیرین استفاده کنید. مطالعات نشان می دهد که جوش شیرین یک ماده فوق العاده مؤثر برای از بین بردن بو و ضد عفونی کردن سطوح است. از همین رو از این ماده برای تمیز کردن سطوح زیادی استفاده می شود و از خواص جوش شیرین برای بوی پا هم به وفور یاد می شود.

برای از بین بردن بوی بد جاکفشی باید ابتدا کفش ها را خارج کنید. سپس در همه سطوح و گوشه های جاکفشی مقداری جوش شیرین بپاشید. اجازه دهید جوش شیرین برای 30 دقیقه در این حالت بماند. می توانید مقداری جوش شیرین داخل کفش ها هم بریزید. سپس تمام سطح جاکفشی و کفش ها را به خوبی پاک کنید. می توانید برای تمیز کردن داخل جاکفشی از جارو برقی یا دستگاه پمپ هم استفاده کنید.

4- رفع بوی بد جاکفشی با اسپری دئودورانت

یکی از بهترین روش ها برای رفع بوی بد جاکفشی استفاده از اسپری خوشبو کننده دئودورانت است. برای این کار باید داخل جاکفشی را کمی خلوت کنید. سپس مقداری از اسپری داخل جاکفشی و حتی کفش های آلوده بزنید. این کار نه تنها موجب خوشبو شدن فضا می شود، بلکه به از بین بردن باکتری ها هم کمک می کند.

بیشتر بخوانید 25 کاربرد عجیب سرکه سیب و سرکه سفید در خانه داری

5- باز گذاشتن درب جاکفشی، روشی برای رفع بوی بد

هوا به از بین بردن بوی بد کمک می کند. بسته بودن همیشگی درب جاکفشی موجب ایجاد نم و جمع شدن بوهای بد می شود. بهتر است درب جاکفشی را باز کنید و اجازه دهید تا هوای داخل آن عوض شود. در این شرایط حتماً درب و پنجره ها را باز کنید تا هوای تازه وارد خانه شود، یا در صورت امکان جاکفشی را داخل فضای باز قرار دهید.

6- استفاده از پودر ضد بو برای رفع بوی بد جاکفشی

یکی از بهترین روش هایی که می تواند از بو گرفتن کفش ها و جاکفشی جلوگیری کند، استفاده از پودرهای ضد بوی کفش هستند. می توانید هر روز بعد از اینکه کفش ها را داخل جاکفشی قرار دادید، مقداری پودر داخل کفشتان بریزید. این کار از بو گرفتن کفش و بد بو شدن جاکفشی جلوگیری می کند.

7- استفاده از قهوه برای از بین بردن بوی بد جاکفشی

استفاده از قهوه یک روش فوق العاده برای از بین بردن بوی بد جاکفشی و رختکن است. برای این کار می توانید مقداری قهوه را داخل یک پارچه یا جوراب تمیز بریزید و چند عدد از آن ها تهیه کنید. سپس آن را داخل کفش های بد بو یا کفش هایی که زودتر بو می گیرند بگذارید. می توانید این خوشبو کننده های مخصوص را تا مدت ها داخل جاکفشی قرار دهید و از شر بوی بد کفش ها خلاص شوید.

8- استفاده از روغن درخت چای برای رفع بوی بد جاکفشی

روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده طبیعی است که از رشد باکتری هایی که موجب ایجاد بوی بد می شوند، جلوگیری می کند. برای از بین بردن بوی بد جاکفشی باید هفته ای یک بار چند قطره روغن درخت چای داخل کفی کفش و همچنین سطح جاکفشی بریزید. سپس درب جاکفشی را باز بگذارید تا هوا بخورد. این کار می تواند به رفع بوی نامطبوع جاکفشی کمک کند.

بیشتر بخوانید همه چیز درباره روغن درخت چای

9- استفاده از گل ها و گیاهان طبیعی برای رفع بوی بد جاکفشی

قرار دادن چند شاخه مریم گلی، اسطوخودوس و ریحان تازه در جاکفشی می تواند فضای آن را خوشبو کند. می توانید این گیاهان را با کمک نخ به هم ببندید و یک خوشبو کننده درست کنید و آن را داخل کفش های خود قرار دهید.

10- استفاده از پوست پرتقال برای از بین بردن بوی بد جاکفشی

پوست پرتقال تأثیر شگفت انگیزی بر جذب بوی بد دارد. روغن های طبیعی موجود در پوست پرتقال می تواند به از بین بردن باکتری ها و کپک ها کمک کند. برای این کار باید مقداری پوست پرتقال را داخل کفش ها و فضای داخل جاکفشی بگذارید تا بوی بد آن به طور کامل از بین برود.

11- از بین بردن بوی بد جاکفشی با چای کیسه ای

بعد از این که یک چای داغ و لذیذ با چای کیسه ای برای خودتان درست کردید، سپس چای کیسه ای را در طرفی بگذارید تا کمی سرد شود. حالا می توانید چای کیسه ای را داخل جاکفشی و یا حتی داخل کفش هایی که بیشتر استفاده می کنید بگذارید. این کار موجب از بین رفتن بوی بد جاکفشی و کفش ها می شود.

12- استفاده از خوشبو کننده های هوا برای رفع بوی بد جاکفشی

یکی دیگر از روش های مؤثر برای کاهش بوی بد جاکفشی این است که از خوشبو کننده های هوا استفاده کنید. برای این کار می توانید از هر نوع خوشبو کننده ای که دوست دارید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 13 روش خانگی از بین بردن بوی بد کفش

جمع بندی نهایی

رعایت بهداشت و تمیز کردن مرتب کفش ها اولین قدم برای جلوگیری از ایجاد بوی بد در جاکفشی است. سعی کنید کفش هایی را که هر روز می پوشید، قبل از قرار دادن در جاکفشی چند ساعت در معرض هوا قرار دهید. هر روز جوراب هایتان را عوض کنید و به جای استفاده از جوراب های نایلون که موجب عرق کردن پا می شوند، از جوراب نخی یا نانو استفاده کنید. این کار هم به از بین رفتن بوی بد پاها کمک می کند و هم موجب بد بو شدن فضای جاکفشی نمی شود.

منابع: ، ،

نوشته های مرتبط

بهترین روش های تمیز کردن ظروف مسی

10 روش سریع و موثر براق کردن ظروف استیل

3 روش آسان و مطمئن برای تمیز کردن ظروف تفلون و نچسب بدون ایجاد خش

بهترین روش های تمیز کردن انواع کابینت چوبی

منبع: افق کوروش

به "12 روش سریع و موثر از بین بردن بوی بد جاکفشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 روش سریع و موثر از بین بردن بوی بد جاکفشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید