بهترین وعده های غذایی در کشورهای اروپایی

به گزارش وبلاگ بایجانی، شما تنها کسی نیستید که درباره خوردن لذیذترین خوراکی های دنیا در شیک ترین رستوران های اروپایی خیال پردازی می کنید. از ریچ استرو و دامپلینگ منطقه بالکان گرفته تا غذاهای مدیترانه ای و البته پنیرهای خوشمزه ای که در قبرس تهیه می شوند، همگی برای طرفداران خوراکی های بین المللی یک رویای اشتهاآور محسوب می شوند. در هر کدام از کشورهای اروپایی می توان چندین طعم بی نظیر از غذاهای خارق العاده را چشید، ولی برخی از کشورها هستند که نام آنها با یک غذای ویژه درهم تنیده شده است. این غذاها نه تنها لذیذ هستند، بلکه در دل خود داستانی درباره تاریخ، مردم و سنت های آن کشور پنهان کرده اند. با شکم خالی با خبرنگاران همراه شوید تا چند سفر نمادین به برخی از کشورهای اروپایی داشته باشیم و با معروفترین خوردنی های آنها آشنا شویم.

بهترین وعده های غذایی در کشورهای اروپایی

اتریش، اشترودل

اشترودل از نوعی خمیر برشته با لایه های نازک تهیه می گردد که در منطقه ها مختلف دنیا، مغز آن را با مواد غذایی متنوعی پر می کنند. با این حال اشترودل تهیه شده از انواع سیب ها همراه با دانه های کشمش دستور ویژه ای است که محبوبیت بالایی در اتریش دارد. اگر راهتان به اتریش افتاد، وارد یکی از کافه ها شده و با خوردن اشترودل سیب همراه با سس وانیل یا خامه از یک سبک زندگی پرشکر لذت ببرید.

بلژیک، وافل

بلژیک به خانه خوردنی های محبوبی همچون شکلات و نوشیدنی های مختلف معروف است، ولی هیچ کدام از اینها به پای وافل بلژیکی نمی رسند. هرچند در برخی از کشورهای دیگر ازجمله آمریکای شمالی، وافل های بلژیکی در مقدار ای بسیار بزرگ و غرق در شربت سرو می شوند، ولی در خود بلژیک، وافل ها در قالب یک وعده کوچک خیابانی به فروش می رسند. اگر می خواهید لذت واقعی خوردن وافل بلژیکی، چه ساده، چه با خامه و چه با انواع توت را تجربه کنید، کارد و چنگال را کنار بگذارید و به پنجه های خود اتکا کنید.

بلغارستان، سوپ

سوپ وعده غذایی است که شاید پای ثابت منوی غذایی بیشتر کشورها باشد، ولی سوپ بلغاری چیز دیگری است. برای تجربه طعم این سوپ نیازی نیست که در پی رستوران خاصی بگردید؛ تقریبا در تمامی رستوران های بلغارستان سوپ بلغاری پیدا می گردد. ماست پایه اصلی سوپ بلغاری است؛ ولی خیار، سیر، شوید و گاهی اوقات گردو المان های دیگری هستند که طعم این سوپ را منحصربه فردی می سازند. خوردن سوپ بلغاری به ویژه در روزهای گرم تابستانی بسیار مرسوم است.

کرواسی، روغن زیتون

انتخاب تنها یک غذای مشهور برای کشور کرواسی بسیار سخت است؛ چراکه هر کدام از بخش های مختلف این کشور، غذاهای متمایز و سنتی مربوط به خود را دارند که نادیده گرفتن هیچ کدام از آنها ممکن نیست. با این حال اگر بخواهیم یک خوراکی ویژه که خود را در دل بیشتر غذاهای کرواسی باز کرده است را انتخاب کنیم، احتمالا به روغن زیتون می رسیم. در این بخش از اروپا، استفاده از روغن زیتون به قدری رایج است که از آن با نام طلای مایع مدیترانه نیز یاد می گردد.

قبرس، پنیر هالومی

هرچند پنیر هالومی در بخش های گسترده ای از خاورمیانه و یونان معروفیت دارد، ولی به نظر میرسد که زادگاه این پنیر چندین سده پیش و در قبرس بوده است. بد نیست بدانید که طبق شواهد باستانی، تاریخچه نخستین پنیرهای ساخته شده در تاریخ حداقل به قرن شانزدهم میلادی بازمی گردد. پنیر هالومی از ترکیب شیر بز و گوسفند تهیه می گردد و بافت خاص آن باعث می گردد تا این پنیر در قابل آتش بجای آب شدن، کباب گردد. پنیر هالومی به همراه هندوانه تازه یکی از محبوب ترین وعده های قبرسی ها در ماه های گرم تابستان است.

جمهوری چک، نان دامپلینگ

هر آنچه تا به حال درباره دامپلینگ های آسیایی شنیده اید را کنار بگذارید. نان های دامپلینگی که به شکل کله قند در جمهوری چک پخته می شوند، واقعا بی نظیر هستند. آرد، مخمر، تخم مرغ، نمک و شیر جوشانده مواد اصلی هستند که نان دامپلینگ از آنها تهیه می گردد؛ ولی آنچه نان دامپلینگ این کشور را از دامپلینگ های دیگر متمایز می کند هنوز یک راز سربه مهر به جای مانده است. این نوع نان معمولا در کنار غذاهای سنتی دیگر جمهوری چک همچون تاس کباب و ترشی سبزیجات سرو می گردد.

منبع: همگردی

به "بهترین وعده های غذایی در کشورهای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین وعده های غذایی در کشورهای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید