10 انیمه برتر با موضوع انسان علیه طبیعت

به گزارش وبلاگ بایجانی، انسان علیه طبیعت زمانی اتفاق می افتد که یک شخصیت باید با عناصر و اتفاقات طبیعی در دنیا مقابله کند که خارج از کنترل او است. بعضی از نمونه های این اتفاقات عبارتند از طوفان، حیوانات وحشی، و بیماری ها. با توجه به اینکه اغراق آمیز کردن یکی از عناصر معمول انیمه است، بنابراین این تضاد انسان علیه طبیعت هم ممکن است در انیمه ها بیش از آن چیزی باشد که واقعا هست. نمایش این نوع درگیری در جامعه انیمه بسیار نادر است، اما اگر هواداران انیمه به این موضوع علاقه داشته باشند، می توانند حداقل چندمورد از نمونه های خوب آن را پیدا نمایند.

10 انیمه برتر با موضوع انسان علیه طبیعت

10) ژاپن غرق می گردد (Japan Sinks): زلزله ا بزرگ که ژاپن را ویران می نماید

از آنجایی که تنها تعداد انیمه هایی که درباره بلایای طبیعی هستند بسیار کم است، این انیمه محصول 2020 توانست توجه هواداران را به خود جلب می نماید. ژاپن غرق می گردد داستان خانواده موتو را بازگو می نماید که زندگی آرامی دارند تا اینکه یک روز زلزله ای بزرگ ژاپن را می لرزاند و باعث می گردد کل کشور از بین برود. پس از این زلزله هولناک، جامعه از هم می پاشید و کل کشور آرام آرام در اقیانوس غرق می گردد. خانواده موتو که از فاجعه اولیه جان سالم به در می برند، اکنون باید برای زنده ماندن در این ژاپن آخرالزمانی مبارزه نمایند.

9) کوپلیون (Coppelion): حادثه اتمی که توکیو را به شهر ارواح با سطوح بالای تشعشعات رادیواکتیو تبدیل می نماید

فروپاشی هسته ای باعث ایجاد یک فاجعه بزرگ در توکیو می گردد. داستان کوپلیون 20 سال پس از این حادثه هسته ای اتفاق می افتد. توکیو به علت سطوح خطرناک تشعشعات به شهر ارواح تبدیل شده است. با این حال، یک سیگنال خطر از آن منطقه دریافت می گردد، که منجر به اعزام یک یگان ویژه به نام کوپلیون برای جستجوی منبع سیگنال و هر بازمانده ای که ممکن است در داخل شهر باشد می گردد. این واحد ویژه متشکل از سه دختر دبیرستانی است که به علت ساختار ژنتیکی خاصشان می توانند بدون هیچ گونه حفاظتی در برابر تشعشعات بالا مقاومت نمایند.

8) هفت دانه (7 Seeds): برخورد شهاب سنگی که نوع بشر را نابود می نماید

در این انیمه سریال که از نتفلیکس پخش شده است، جهان مورد اصابت یک شهاب سنگی غول پیکر قرار گرفته است که باعث از بین رفتن تمام موجودات زنده از جمله بشر شده است. دولت که قبل از برخورد این تبعات آن را پیش بینی نموده بود برای مقابله طرح هفت دانه را برنامه ریزی کرد. در این طرح، دولت هفت تیم متشکل از پنج کودک با استعداد را گرد هم آورده و به امید تداوم نوع بشر بعد از این برخورد، آن ها را به خواب برودتی فرو می برد. وقتی این تیم ها بالاخره در جهانی بی رحمانه بعد از فاجعه بیدار می شوند، باید راهی برای زنده ماندن پیدا نمایند.

7) پادشاه خارها (King Of Thorn): ویروسی به نام مدوسا که در سرتاسر زمین قربانیانش را به سنگ تبدیل می نماید

پس از شروع شیوع ویروسی به نام مدوسا در سراسر جهان که قربانیان خود را به سنگ تبدیل می نماید، گروهی از افراد به طور تصادفی انتخاب می شوند و تا زمانی که درمانی برای این ویروس پیدا گردد، در کپسول های برودتی در مقابل این ویروس محافظت می شوند. پس از گذشت سال های نامعلوم، این افراد برگزیده در بستری از خار بیدار می شوند. این بازماندگان پس از بیدار شدن متوجه می شوند که به وسیله موجودات و هیولاهای ناشناخته مورد حمله قرار می گیرند. این افراد بدون اطلاع از آنچه که در این سال ها بر جهان گذشته است، اکنون باید راهی برای بقا پیدا نمایند.

6) خاستگاه: ارواح گذشتگان (Origin: Spirits of the Past): جنگلی شیطانی که تمام بشریت را از بین برده است

پس از فاجعه ای که درنتیجه یک آزمایش ناموفق بر روی دی ان ای گیاهان رخ داد، جهان دیگر هرگز مثل قبل نشد. گیاهان جهش یافته ماه را نابود کردند و در سراسر زمین پخش شدند تا تمام تمدن بشری را نابود نمایند. با این حال، انسان هایی که جان سالم به در بردند در آتش بس شنماینده ای با جنگل روزگار می گذرانند. یک روز پسر جوانی به نام آگیتو به دختری به نام تولا برخورد می نماید که 30 سال در خواب بوده است. این دختر به آگیتو می گوید که برای نابود کردن جنگل، باید سلاح نهایی پدرش را فعال نمایند.

5) سومالی و روح جنگل (Somali and the Forest Spirit) : فرمانروایی موجودات وحشی انسان خوار بر زمین

در این انیمه مفهوم حیوان وحشی در موضوع انسان علیه طبیعت به سطح دیگری کشیده شده است. جهان به وسیله شیاطین، سیکلوپ ها و دیگر موجودات خطرناک اداره می گردد و نژاد بشر در اقلیت است. تحت تاثیر خشم، نژاد بشر جنگی را با این شیاطین شروع می نماید، اما به سرعت شکست می خورند و انسان هایی که به جای مانده اند شکار می شوند و به عنوان یک غذای لذیذ خورده می شوند. روزی گولم که محافظ طبیعت است، یک کودک انسان پیدا می نماید و برای یافتن خانه و والدینش راهی سفر می گردد.

4) دکتر استون (Stone): ن.ری کور نماینده تمام بشریت را به سنگ تبدیل می نماید

انیمه دکتر استون نمونه ای عالی از نبرد انسان علیه طبیعت است که با بعضی از عناصر جادویی معمول انیمه ها ترکیب شده است. در این سریال، همه بشر به طور ناگهانی به وسیله یک نور کورنماینده به مجسمه های سنگی تبدیل شده اند. چندین هزاره بعد پسری به نام تایجو در جهانی مجسمه ها از خواب بیدار می گردد و به زودی متوجه می گردد که او تنها نیست، دوستش سنکو ماه هاست که بیدار بوده است. سنکو به او می گویددر حال کار بر روی طرحی است تا با استفاده از علم، تمدن را دوباره شروع کند.

3) توکیو هشت ریشتر (Tokyo Magnitude 8.0): زلزله ای هشت ریشتری که توکیو را نابود می نماید

توکیو هشت ریشتر نمونه کامل از جدالانسان علیه طبیعت بدون استفاده از جادوی انیمه است. در این سری انیمه، میرای برادر کوچکترش یوکی را در تعطیلات تابستانی به نمایشگاه روباتیک می برد. زمانی که آن ها در حال بازدید از نمایشگاه هستند، زلزله هایی وحشتناک رخ می دهد. این زمین لرزه های قدرتمند شهر را به طور کامل ویران می نمایند، بنابراین میرای و برادرش در شهر ویران شده راه می افتند تا با یاری یک مادر مجرد به نام ماری، خانواده خود را پیدا نمایند.

2) نائوشکا از دره باد (Nausicaä Of The Valley Of The Wind): تهدید انسان به دست حشرات غول پیکری که در نتیجه آلودگی آب و خاک بوجود آمده اند

خیلی از فیلم های استودیو گیبلی حول محور مضامین زیست محیطی می چرخند، بنابراین دور ازذهن نیست که چندین فیلم ساخته شده به وسیله این استودیو درباره تضاد انسان با طبیعت باشد. در نائوشکا از دره باد، بشر یک فاجعه زیست محیطی بزرگ ایجاد نموده است و بیشتر شهرها به وسیله این فاجعه نابود شده اند. هزاران سال بعد از این اتفاق، به علت رشد جنگل های قارچی که هاگ های سمی آزاد می نمایند، بیشتر زمین غیرقابل سکونت شده است. نائوشکا یک شاهزاده خانم جوان است که حقیقت را در خصوص این جنگل آموخته است و سعی دارد تمام تمدن ها را از این حقیقت مطلع کند.

1) شاهزاده مونوموکه (Princess Mononoke): انتخاب سخت بین طبیعت و تمدن

در این فیلم محبوب استودیو گیبلی، شاهزاده آشیتاکا خود را در میانه جنگ بین خدایان جنگل و دهکده ای آهنی می بیند. آشیتاکا پس از نجات دهکده خود از دست خدای شیطان و دچار شدن به نفرینی مرگبار، دهکده خود را ترک می نماید تا برای این نفرین درمانی پیدا کند. اما در حین سفر، او جنگلی پر از خدایان حیوانات را کشف می نماید که به وسیله لیدی ابوشی، بنیانگذار شهر آهنی که می خواهد جنگل را برای تصاحب آهن آن نابود کند، تهدید می گردد. در نتیجه آشیتکا خود را در جنگ بین خدایان و تمدن روستا می بیند.

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 انیمه برتر با موضوع انسان علیه طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 انیمه برتر با موضوع انسان علیه طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید