برترین پارک های آبی دبی؛ جشن آب در قلب کویر

به گزارش وبلاگ بایجانی، شاید درباره پارک های آبی دبی زیاد شنیده باشید. ممکن است با خودتان بگویید، دبی را چه به پارک آبی؟ این منطقه که کویری است. باید بگویم، اتفاقا برخلاف تصورتان در دبی مجموعه های آبی متنوعی ساخته شده که بعضی از آن ها، جز بهترین ها در جهان محسوب می شوند. می خواهم در ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران 10 مورد از معروف ترین پارک های آبی دبی را به شما معرفی کنم. پس با ما همراه باشید.

برترین پارک های آبی دبی؛ جشن آب در قلب کویر

مجهزترین پارک آبی دبی کدام است؟

پارک آبی وایلد وادی در بین دیگر پارک های آبی دبی مجهزتر است.

معروف ترین پارک آبی کدام است؟

دریم لند معروف ترین پارک آبی دبی است و بیشتر افراد با سفر به این منطقه به آن سری می زنند.

پارک آبی دبی در زمستان باز است؟

بله، بیشترین پارک های آبی دبی مسقف هستند و برای تفریح شما مسئله ای بوجود نخواهد آمد.

کدام هتل های دبی پارک آبی دارند؟

هتل آتلانتیس، تنها هتلی است که در دبی مجموعه آبی دارد.

1- یاس ابوظبی؛ برترین پارک های آبی و دنیا!

این پارک آبی، دومین مجموعه آبی برتر در دنیا محسوب می گردد و در آن وسایل تفریحی و تجهیزات مختلفی وجود دارد. شما با قدم گذاشتن به یاس ابوظبی، می توانید ساعت ها خود را با دستگاه های متنوع سرگرم کنید. این مجموعه 15 هکتار وسعت داشته و به عنوان یکی از بزرگ ترین پارک های آبی دبی شناخته می گردد. به لطف وجود وسایل تفریح متنوع، می توانید سفری خاطره انگیز و دلپذیر را از رفتن به یک پارک آبی تجربه کنید.

یکی از مجذوب نماینده ترین بخش های این پارک آبی، ماجرای داستانی آن است. در این مسابقه باید در پی سرنخ ها باشید تا بتوانید مروارید گم شده را پیدا کنید. این داستان بسیار سرگرم نماینده بوده و مطمئنم از امتحان آن پشیمان نخواهید شد. البته تا یادم نرفته بگویم که پارک آبی یاس ابوظبی، بزرگ ترین سرسره آبی 6 نفره دنیا را در خود جای داده و بعلاوه طولانی ترین ترن هوایی معلم دنیا نیز در آن وجود دارد.

پارک آبی یاس به 8 بخش تقسیم می گردد. در هرکدام از این بخش ها، تم خاصی مشاهده می گردد و نسبت به آن تم ها، وسایل تفریح تغییر می نماید. در این مجموعه بیش از 40 سرسره و دیگر تجهیزات تفریحی تعبیه شده است. وجود همه این ها باعث شده که پارک یاس ابوظبی، آب تنی کم نظیر را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

پارک آبی یاس ابوظبی در گوگل مپ

این مجموعه از 10 تا 18 آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران است.

تلفن تماس: +97124142000

آدرس: جزیره یاسیاس غرب، أبوظبی

  • تور دبی
  • هتل دبی
  • بلیط دبی

2- پارک آبی لاگونا

بیش از 10 سرسره مختلف در این پارک، کنار هم قرار گرفته اند که آب تنی لذت بخشی را برایتان به ارمغان می آورد. پارک آبی لاگونا در منطقه لامر دبی واقع شده و بین پارک های آبی دبی جایگاه خوبی دارد. در این مجموعه، بخشی برای موج سواری ساخته شده و شاید همین ویژگی است که آن را از دیگر رقبا متمایز می نماید.

موج سواری در این مجموعه فقط برای بزرگسالان نیست، بچه ها و نوجوانان هم می توانند با یک تخته روی موج ها بازی نمایند و از آن لذت ببرند. مطئمن باشید از رفتن به این مجموعه پشیمان نخواهید شد، حتی اگر از آب تنی لذت زیادی نمی برید.

انقدر تنوع در این مجموعه می بینید که نمی خواهید آن را ترک کنید. در پارک آبی لاگونا استخر موج سواری، سرسره و تونل های آبی مختلف، رودخانه آرام و بخشی برای بازی بچه ها وجود دارد. بین ساعات 19 تا 2 بامداد هر پنج شنبه به شب های بانوان اختصاص داده شده و آن ها می توانند یک شب به یاد ماندنی را در یکی از برترین پارک های آبی دبی ثبت نمایند. برای آب تنی در این مجموعه باید حداقل 149 درهم بپردازید، البته بچه ها زیر 2 سال نیازی به خرید بلیط ندارند. بعلاوه بلیط شب های بانوان هم حداقل 125 درهم است.

پارک آبی لاگونا در گوگل مپ

آدرس: دبی، منطقه لامر، خیابان جمیریه 1

ساعت کاری: 10 تا 18

تلفن تماس: +9718007699

3- پارک آبی آتلانتیس، آب تنی هیجان انگیز

هتل آتلانتیس یکی از برترین هتل های دبی است و این مجموعه آبی نیز در آن واقع شده است. مطمئنا هتلی لوکس مانند آتلانتیس، مجموعه آبی لوکسی هم دارد که گردگشران می توانند در آن تنی به آب بزنند. مجموعه آبی آتلانتیس بسیار مدرن است و همین موضوع باعث شده گردشگران زیادی به این هتل بروند. در این پارک 7 نوع سرسره وجود دارد که هرکدام از آن ها کاملا پتانسیل این را دارند که آدرنالین خونتان را افزایش دهند.

اگر به این پارک آبی رفتید، حتما همه سرسره های آن را امتحان کنید تا متوجه تفاوت آتلانتیس با دیگر پارک های آبی دبی شوید. این مجموعه برای افرادی که به هیجان علاقه دارند، برترین مکان است، البته از قلم نیاندازید که برای رفتن به سرسره ها باید قدتان بیشتر از 120 سانتی متر باشد.

احتمال غرق شدن افراد کوتاه قد در استخرهای این پارک آبی زیاد بوده و به همین علت نمی توانند وارد سرسره ها شوند. در پارک آبی آتلانتیس می توانید پایکوبی دلفین ها را دیدن نموده و با آن ها بازی کنید. بعلاوه در این مجموعه بخش های دیگری مانند استخر شیرهای دریایی، وسایل بازی بچه ها، آکواریوم و محوطه غواصی ساخته شده است.

پارک آبی آتلانتیس در گوگل مپ

آدرس: Atlantis The Palm - Crescent Rd - Dubai - United Arab Emirates

ساعت کاری: 10 تا 18:30

تلفن تماس: +97144260000

4- پارک آبی آیس لند، سرزمین یخی در بین پارک های آبی دبی

همانطور که از نام این مجموعه هم می توان فهمید، در این پارک آبی بخش های مختلفی وجود دارد که مثل آن را می توانید در قطب جنوب مشاهده کنید! آیس لند در راس الخیمه واقع شده است و هیجان انگیزترین تفریحات آبی را بین پارک های آبی دبی در خود جای داده است. نام این مجموعه اشاره به طراحی آن دارد، در این پارک آبی اتاق هایی شبیه محل استراحت اسکیموها ساخته شده که حس خوبی را به شما منتقل می نماید.

برخلاف نام این پارک آبی، در آن استخرهای آب گرم متعددی وجود دارد که خاصیت درمانی دارند. در کنار استخرهای آب گرم، سرسره های متنوعی وجود ساخته شده که آدرنالین خونتان را افزایش می دهید. البته اکنون پارک آبی آیس لند در دست بازسازی بوده و بخش های زیادی از آن غیرقابل استفاده است، البته گردشگران می توانند به قسمت هایی از آن برای از آن رفته و خاطرات خوبی را در آلبوم فکر خود ثبت نمایند. در این مجموعه مجسمه هایی شبیه خرس قطبی و پنگوئن وجود دارد که زیبایی آن را دوچندان نموده.

در پارک آبی آیس لند می توانید سوار تیوپ های 1 یا 2 نفره بشوید و از بالای سرسره ها لیز خورده و به درون استخر بیوفتید. مطمئنم که این کار، یکی از به یاد ماندنی ترین تفریحات شما خواهد بود.

پارک آبی آیس لند در گوگل مپ

آدرس: Jazeera Al Hamra - Ras al Khaimah - United Arab Emirates

5- پارک آبی اسپلش پد، از اولین پارک های آبی دبی برای بچه ها

سرمایه گذاران در دبی به فکر بچه ها هم بوده اند و این مجموعه آبی را برای آن ها راه انداخته اند تا آن ها هم بتوانند در محیطی امن و شگفت انگیز تنی به آب بزنند. برای رفتن به این پارک 3 نوع بلیط مختلف وجود دارد و گردشگران باید برای 1 ساعت 65 درهم، 2 ساعت 80 درهم و یک روز کامل، 99 درهم بپردازند. مطمئنم شما هم به این فکر می کنید که بلیط یک روز کامل را خریداری کنید.

تا قبل از اسپلش پد، بین پارک های آبی دبی، محلی مخصوص آب تنی اختصاصی بچه ها ساخته نشده بود، اما با راه اندازی این مجموعه، گردشگران شگفت زده شدند. در مجموعه آبی اسپلش پد، امکاناتی مانند رستوران، سرویس بهداشتی، کافی شاپ و فروشگاه برای خرید تجهیزات شنا و خوراکی وجود دارد.

تجهیزات و وسایل بازی این پارک آبی سطح معمولی دارند و بچه ها می توانند ساعت ها در آن سرگرم شوند. ممنوعیتی برای پوشش بانوان وجود ندارد و آن ها می توانند با مایوهای اسلامی یا غیراسلامی به این پارک آبی بروند.

پارک آبی اسپلش پد در گوگل مپ

آدرس: Beach Front, North side of THE BEACH, Near Roxy Cinema - Dubai - United Arab Emirates

تلفن تماس: +971800637227

ساعت کاری: از 9 تا 20

6- پارک آبی دریم لند

این پارک بین ورزش دوستان جایگاه ویژه ای دارد. اگر در تابستان به دبی سفر کردید و نمی دانستید بین پارک های آبی دبی کدام را انتخاب کنید، حتما سری به دریم لند بزنید. در این پارک آبی تا چشم کار می نماید، سرسره دیده می گردد که وجود آن ها، تفریح را برایتان تمام می نماید. این مجموعه 250 هزار مترمربع است و در آن 25 نوع سرسره متفاوت وجود دارد.

پارک آبی دریم لند بین برترین پارک های آبی خاورمیانه و حتی آسیا جایگاه بسیار ویژه ای داشته و برخی گردشگران هنگام شرکت در تور دبی در آن تنی به آب می زنند. در این مجموعه آبی برای همه سلیقه ها تفریح وجود دارد، چه آن هایی که به شنا علاقه دارند و چه آن هایی که مثل من از آب فراری هستند.

می توانید همراه خانواده یا دوستان به جهت اتومبیل رانی این پارک رفته و در آن خودرو سواری کنید، همین ویژگی است که به دریم لند جایگاه خوبی داده.

درطول سال، تجهیزات و وسایل این پارک آبی به طورکامل آنالیز می شوند تا خیال گردشگران بابت تفریح در آن راحت باشد. ازجمله تفریحات آبی این مجموعه می توان به سرسره های کامیکازه، سرسره های توئیستر با 40 متر طول، سرسره های بلک هول، سرسره های توئیسنینگ دراگونز، سرسره های رفتینگ راید، مجموعه آکوا پلی (با 19 بازی برای بچه ها و نوجوانان) و… اشاره نمود که هرکدام مجذوب نمایندهیت خاص خود را دارند.

پارک آبی دریم لند در گوگل مپ

آدرس: Al Shebeakah - Umm Al Quawain - United Arab Emirates

ساعت کاری: شنبه تا 5شنبه، 10 تا 18، آدینه 10 تا 19:30

تلفن تماس: +97167681888

7- پارک آبی اسپلش ان پارتی

این مجموعه هم یکی دیگر از پارک های آبی دبی است که برای بچه ها ساخته شده و رده سنی زیر 12 سال می توانند خاطرات ماندگاری را در آن ثبت کند. والدین می توانند تولدی منحصربه فرد در پارک آبی اسپلش ان پارتی برای کودکشان برگزار نمایند تا خاطره آن برای همواره در فکرش بماند.

امنیت این مجموعه به حدی بالاست که والدین می توانند بدون نگرانی، بچه هاشان را تنها بگذارند تا تفریح نمایند. در این مجموعه سرسره های کوچک و مهیجی ساخته شده تا سطح آدرنالین خون بچه نیز یه تکانی بخورد.

می توان حدس زد که بین 2 تا 3 ساعت برای بازدید و تفریح در پارک آبی اسپلش ان پارتی کافی است. هزینه بلیط این مجموعه برای بچه ها 100 و برای بزرگسالان 50 درهم درنظر گرفته شده و برای رفتن به آن باید این هزینه را بپردازید، البته این مجموعه در مقایسه با دیگر پارک های آبی دبی قیمت پایین تری دارد. بعلاوه در این پارک آبی امکاناتی از قبیل رستوران، کافی شاپ، فست فود، سرویس بهداشتی و فروشگاه برای خرید تجهیزات شنا تعبیه شده است.

پارک آبی اسپلش ان پارتی در گوگل مپ

آدرس: Al Safa 2, Street 8A, Villa no.1, Jumeirah - Dubai - United Arab Emirates

ساعت کاری: 9 تا 20

تلفن تماس: +97143883008

8- پارک آبی لگولند، بازی با لگو در استخر

مطمئنم که تا حالا نام اسباب بازی های لگو زیاد به گوشتان خورده. این وسایل سرگرم نماینده کیفیت بالایی دارند و بچه ها با مشاهده آن ها خیلی خرسند می شوند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا این حرف را زدم؟

از آنجایی که وسایل بازی این شرکت محبوبیت بالایی دارد، در مجموعه پارک آبی لگولند دبی از اسباب بازی های لگو الگو گرفته شده تا بچه ها بیشتر جذب این مجموعه شوند. راستی، فراموش کردم بگویم، پارک آبی لگولند مخصوص بچه ها زیر 12 سال است و بچه ها می توانند برای ساعاتی از سوال های بچه هاه دور شده و کنار هم سن و سالانشان تفریح نمایند.

بچه ها همواره دلشان می خواهد، بتوانند تفریحات بزرگسالان را انجام دهند و باید بگویم که این کار در پراک آبی لگولند ممکن است. در این مجموعه آبی، خردسالان و نوجوانان می توانند به این آرزویشان برسند. در لگولند که یکی از برترین پارک های آبی دبی محسوب می گردد، یک استخر موج و سافاری وجود دارد. یکی دیگر از مجذوب نمایندهیت های این مجموعه، وجود رودخانه ای آرام است که بچه ها می توانند قایق هایی با لگو بسازند و با آن، روی آب شناور بمانند.

پارک آبی لگولند در گوگل مپ

آدرس: Sheikh Zayed Rd - Dubai - United Arab Emirates

ساعت کاری: 10 تا 18

تلفن تماس: +97148203123

9- پارک آبی وایلد وادی، یکی از برترین پارک های آبی دبی

این مجموعه آبی فوق العاده در یکی از برترین بخش های دبی، یعنی خیابان جمیرا واقع شده است. همواره که نباید برترین های دنیا در اروپا یا آمریکا باشد، برخی وقت ها هم باید مکان های مجذوب نمایندهی در خارومیانه ساخته گردد! پارک آبی وایلد وادی یکی از این مکان های منحصربه فرد محسوب می گردد که بین پارک های آبی سرتاسر دنیا، جز 10 مجموعه اول فهرست است.

این پارک روباز بوده و تجهیزات پیشرفته ای در آن به کار رفته که باعث می گردد دمای محیطش در همه فصل ها متعادل باشد. بعلاوه در این مجموعه سرسره های مختلف و دو استخر برای موج سواری مصنوعی ساخته شده؛ یکی از سرسره های این مجموعه، بلندترین و بزرگترین سرسره آبی دنیاست که هواداران زیادی دارد. زمانی که از این سرسره پایین می آیید، آدرنالین خونتان تا حد زیادی افزایش می یابد و حس خوبی به شما منتقل می گردد.

جاذبه های پارک آبی وایلد وادی در این دو مورد خلاصه نمی گردد، در این مجموعه یک آبشار 18 متری، 2 فروشگاه و 3 رستوران وجود دارد. هزینه بلیط این مجموعه نسبت به قد محاسبه می گردد و برای ورود بچه ها زیر 2 سال هیچ هزینه ای نباید بپردازید. با توجه به ویژگی های گفته شده، می توان نتیجه گرفت که این مجموعه در بالای فهرست برترین پارک های آبی دبی قرار گرفته است.

پارک آبی وایلد وادی در گوگل مپ

آدرس: Opp. Burj Al Arab - Jumeirah St - Umm SuqeimUmm Suqeim 3 - Dubai - United Arab Emirates

ساعت کاری: 10 تا 18

تلفن تماس: +97143484444

10- پارک آبی واندر لند، سرزمین عجایب پارک های آبی دبی

این مجموعه آبی در بردبی واقع شده است و فاصله کمی با مهم ترین مکان های دبی دارد. پارک آبی واندرلند 250 هزار متر مربع مساحت داشته و یکی از بزرگترین پارک های آبی دبی به شمار می رود. در این مجموعه وسیع، تعداد زیادی وسایل بازی تفریح مختلف وجود دارد که افراد در سنین 2 تا 200 سال می توانند در آن تفریح نمایند. از شتر سواری گرفته تا پرتاب شدن با شاتل تا 64 متر در این مجموعه انجام می گردد و گردشگران می توانند آن را تجربه نمایند.

  • هتل جمیرا دبی
  • هتل گرند حیات دبی
  • هتل ارکید دبی

تصور کنید، در عرض 2.5 ثانیه 64 متر به هوا پرتاب می شوید، حتی فکر کردن به آن هم ضربان قلب را بالا می برد. در پارک آبی واندرلند بخش هایی برای بازی بچه ها ساخته که فرزندتان می تواند به صورت آزادانه با هم سن هایش بازی کند.

ازجمله امکانات موجود در این مجموعه می توان به چندین رستوران و کافی شاپ، آلاچیق، استخر آب شور، استخر موج، رودخانه، فضای سبز، سینما 6 بعدی، گیم نت و فروشگاه برای خرید تجهیزات شنا و خوراکی اشاره نمود.

پارک آبی واندر لند در گوگل مپ

آدرس: دبی، خیابان الریاض

ساعت کاری: 10 تا 20 و 22 تا 24

تلفن تماس: +9779802546299

برای آن هایی که تشنه هیجانند

حالا که تا این جای مطلب آمده اید، حتما از کسانی هستید که در پارک های آبی دنبال هیجانند. سعی کردم در این مطلب برترین پارک های آبی دبی را به شما معرفی کنم. پیشنهاد می کنم اگر به این شهر رفتید، حتما در یکی از این مجموعه ها یک تنی به آب بزنید.

منبع: علی بابا

به "برترین پارک های آبی دبی؛ جشن آب در قلب کویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین پارک های آبی دبی؛ جشن آب در قلب کویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید