10 انتظاری که از استریت فایتر 6 داریم

به گزارش وبلاگ بایجانی، بسیاری از هواداران منتظر نسخه ششم مجموعه استریت فایتر هستند و تمایل کمپانی کپ کام برای تغییر این سری مبارزه ای در هر نسخه، به این معنی است که احتمالا با عرضه استریت فایتر 6 شاهد تغییرات بزرگی خواهیم بود.

10 انتظاری که از استریت فایتر 6 داریم

با اینکه نسخه پنجم در حال حاضر در شرایط خوبی قرار گرفته است، اما در زمان عرضه در سال 2016 به هیچ وجه نتوانست خوب عمل کند. حالت های بازی کم، لیست کوتاهی از مبارزان و بخش آنلاین نه چندان مجذوب نماینده، تنها بخشی از مسائلی هستند که استریت فایتر 5 با آن دست و پنجه نرم می کرد. با این حال از قلم نیاندازید که کپ کام از سال 2016 فرایند خوبی پیش گرفته است. این کمپانی ابتدا سری رزیدنت اویل را به خوبی احیا کرد و سپس با عرضه دو بازی از سری مانستر هانتر، این مجموعه را دوباره بر سر زبان ها انداخت. از طرفی بهبود استریت فایتر 5 ما را به عرضه موفقیت آمیز نسخه ششم امیدوار می نماید. در ادامه به 10 انتظاری که از استریت فایتر 6 داریم، خواهیم پرداخت.

10. عرضه با لیست متنوعی از شخصیت ها

همانطور که گفته شد، تعداد شخصیت های استریت فایتر 5 در زمان عرضه چندان زیاد نبود. در کنار شخصیت های نمادین سری نظیر ریو، کن، چون لی و تعداد انگشت شماری از شخصیت های قدیمی، چهار شخصیت نو اضافه شده بودند که جمعا تعداد مبارزهای بازی به را به عدد 16 می رساند. شخصیت ها قلب تپنده هر بازی مبارزه ای باکیفیت محسوب می شوند و موفقیت سری استریت فایتر تا حد زیادی به فهرس شخصیت های مجذوب نماینده و تخیلی آن مربوط می گردد که هر کدام دارای سبک و شخصیت خاص خود هستند. قطعا لیست کوتاهی از شخصیت ها در زمان عرضه بسیاری از بازیکنان را ناامید خواهد نمود. بعید به نظر می رسد که نسخه ششم با 46 مبارز حال حاضر استریت فایتر 5 عرضه گردد، اما احتمالا شاهد حداقل نصف این تعداد خواهیم بود.

9. محتوای بیشتر در بخش تک نفره

عرضه نسخه پنجم به علت عدم وجود محتوای تک نفره قابل توجه بود و حالت های آرکید و داستانی در هیچ جا دیده نمی شدند. البته ذکر این نکته گفتنی است که بازی های مبارزه ای معمولا به صورت چند نفره تجربه می شوند و طبیعی است که استودیوها روی این بخش تمرکز بیشتری داشته باشند، اما با حذف محتوای تک نفره، قطعا بسیاری از بازیکنان تازه وارد ناامید خواهند شد. تعداد زیادی از بازیکنان تازه وارد که بدون شک در روز اول عرضه قصد دارند نیم نگاهی به بازی داشته باشند، با محتوای مجذوب نماینده تک نفره نه تنها به رشد نام استریت فایتر یاری خواهند کرد بلکه پس از مدتی بخش چند نفره را اولویت قرار خواهند داد.

8. تنوع بیشتر حالت های آنلاین

چه یک بازیکن معمولی باشید و چه یک حرفه ای، بخش آنلاین جایی است که احتمالا بیشتر وقت خود را با آن خواهید گذراند. در حال حاضر، بخش رنک و معمولی یا کژوال در استریت فایتر 5 در دسترس است. با این حال حالت های چندنفره دیگری نیز وجود دارند که می توانند بازیکنان نو را وسوسه نمایند. استریت فایتر 6 می تواند یک حالت آموزشی آنلاین شبیه به بازی King of Fighters XV ارائه دهد. از طرفی چالش های روزانه به جای هفتگی می توانند بازیکنان را به تجربه شخصیت های نو و استفاده از استراتژی های مختلف تشویق کند.

7. توسعه بخش آموزشی

یکی از بخش های مجذوب نماینده نسخه پنجم، حالت تمرینی فوق العاده آن محسوب می گردد. بازیکنان حرفه ای بدون شک ساعت های بی شماری را صرف تقویت مهارت های خود در این حالت می نمایند، زیرا اینجا مکانی برای تمرین حرکات و کمبوهای مختلف شخصیت ها است. از طرفی اطلاعات موجود در این بخش باعث شده تا بسیاری از بازیکنان تازه وارد با استفاده از آن توانایی های خود را بهبود دهند. استریت فایتر 6 می تواند با ارائه اطلاعات نو در این بخش، آن را کامل تر از همواره کند.

6. رفع مسائل بخش آنلاین

تاریخ نشان داده که بازیکنان حرفه ای استریت فایتر به محض انتشار نسخه نو، سعی می نمایند تا در بخش های آنلاین مهارت خود را تقویت نمایند. همانطور که می دانید، پیشرفت در مهارت ها و تمرین، مستلزم رقابت با بازیکنانی با مهارت های مشابه است. در حالی که استریت فایتر 5 در ابتدا با تمرکز بر بخش آنلاین عرضه شد، اما سرورهای بازی از مسائل زیادی رنج می بردند. از طرفی هیچ تنبیهی برای بازیکنانی که در اواسط مسابقه آن را ترک می نمایند، در نظر گرفته نشده بود. امیدواریم که در نسخه نو این مسائل تا حدی زیادی رفع شوند و شاهد تجربه ای پایدار در این بخش باشیم.

5. بهبود تاخیر در اجرای حرکات بازیکن

یکی دیگر از مسائل برجسته در هنگام عرضه استریت فایتر 5، تاخیر در دریافت ورودی های بازیکن به وسیله بازی بود. به طور کلی 2 یا 3 فریم تاخیر، مشکل خاصی ایجاد نمی نماید اما این بازی با 8 فریم تاخیر در ورودی های بازیکن عرضه شد که در این میان کنسول پلی استیشن 4 بیشترین آسیب را از آن دید. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما تاخیر در این مقیاس باعث می گردد که گیم پلی بازی دچار تغییرات جدی گردد و چیزی با نام واکنش های سریع وجود نداشته باشد. در این حالت بازیکن بیشتر باید در پی پیش بینی حرکات باشد و شاهد نوعی بی عدالتی خواهیم بود. البته کپ کام در حال حاضر این مشکل را رفع نموده است و احتمالا در نسخه ششم شاهد آن نخواهیم بود.

4. تنوع پلتفرم های مقصد و وجود قابلیت کراس پلی

با خرید استودیوهای نو به وسیله کمپانی های سونی و مایکروسافت، شاید در آینده بسیاری از بازی ها به وسیله کنسول های کمپانی رقیب قابل تجربه نباشند. از طرفی بازی هایی که به طور کلی روی بخش چند نفره تمرکز دارند مانند بازی های مبارزه ای و ورزشی، در طول زمان به بازیکنان بیشتری احتیاج پیدا می نمایند. در این میان عرضه چنین بازی هایی روی پلتفرم های مختلف و وجود قابلیت کراس پلی بیش از پیش احساس می گردد. استریت فایتر 5 تنها روی رایانه های شخصی و کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد و امیدواریم که این اتفاق با نسخه ششم دوباره تکرار نگردد.

3. کاهش زمان بارگذاری

نسخه پنجم استریت فایتر از زمان لودینگ طولانی رنج می برد که باعث می گردد انتظار برای هر مسابقه بعضا 5 دقیقه طول بکشد. این مقدار از زمان نسبت به دیگر بازی های مشابه بیشتر است و باعث شده تا بسیاری از بازیکنان بازی را کنار بگذارند. با اینکه مشکل ذکر شده بیشتر روی کنسول های نسل هشتم دیده شده و سخت افزارهای نسل نو، زمان بارگذاری را بسیار کاهش داده اند، اما بهتر است که در نسخه نسل نو استریت فایتر 6 شاهد لودینگ های طولانی نباشیم.

2. حفظ استایل گرافیکی خاص مجموعه

به نظر می رسد که استریت فایتر در یک یا دو نسخه اخیر، بعضی از هویت بصری منحصربه فرد خود را از دست داده است. گفتنی است که استریت فایتر 5 از نظر بصری زیبا و بین سبک های واقع گرایانه و کارتونی قرار می گیرد اما دیگر مانند گذشته متمایز از بازی های مشابه نیست. به عنوان مثال بازی هایی مانند Dragon Ball FighterZ و Guilty Gear Strive با استایل انیمه ای خاص خود بسیار منحصربه فرد هستند.

البته هدف این نیست که این سبک را برای استریت فایتر 6 پیشنهاد دهیم، اما وقتی به بازی های این سری در دهه 90 به ویژه نسخه دوم نگاه کنیم، به راحتی نمادین بودن آن ها قابل درک است. به عنوان مثال طراحی مدرن محیط هایی مانند Ryu Suzaku Castle با اینکه زیبا به نظر می رسند اما تاثیرگذاری خود را اندکی از دست داده اند. امیدواریم که استودیوی سازنده بتواند در این نسخه در کنار حفظ استایل گرافیکی خاص مجموعه، از سخت افزارهای نسل نو به خوبی استفاده کند.

1. عدم استفاده از کمبوهای اتوماتیک

خوشبختانه نسخه قبلی استریت فایتر از کمبوهای اتوماتیک استفاده نمی نماید و امیدواریم که در نسخه ششم نیز شاهد آن ها نباشیم. گفتنی است که بازی های مبارزه ای کمپانی Arc System Works تا حد زیادی مسئول پیدایش این قابلیت بوده اند که به موجب آن با فشردن تنها یک دکمه، مجموعه ای از حملات به صورت پشت سر هم و ترکیبی انجام می گردد. در واقع علت پیدایش این مکانیک این بوده تا بازی های مبارزه ای برای تازه واردان اندکی ساده تر گردد و توانایی اجرای حرکات ترکیبی به آن ها داده گردد. با این حال کمبوهای اتوماتیک علاوه بر اینکه آسیب کمتری نسبت به کمبوهای معمولی وارد می نمایند، در دراز مدت مهارت شما را افزایش نخواهند داد.

منبع: GamingBolt

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 انتظاری که از استریت فایتر 6 داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 انتظاری که از استریت فایتر 6 داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید