گوگل لنز اکنون می تواند بیماری های مختلف پوستی را تشخیص بدهد

به گزارش وبلاگ بایجانی، گوگل ویژگی های جدیدی را برای برنامه گوگل لنز در iOS و اندروید ارائه نموده که با وجود آن ها، اکنون می توان شرایط و بیماری های پوستی مانند خال یا جوش را نیز جستجو کرد. بعلاوه اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص برآمدگی روی لب، خط روی ناخن یا ریزش موی سر خود داشته باشید، این ویژگی روی سایر قسمت های بدن نیز کار می نماید.

گوگل لنز اکنون می تواند بیماری های مختلف پوستی را تشخیص بدهد

در پست وبلاگ گوگل نوشته شده: فقط یک عکس از خودتان بگیرید یا یک را به وسیله لنز آپلود کنید و موارد بصری مطابق با جستجو خود را پیدا خواهید کرد. با این حال، گوگل هشدار داده که این دسته از نتایج فقط جنبه اطلاعاتی دارند و یک تشخیص نیستند و می گوید کاربران باید برای مشاوره با پزشکان خود مشورت نمایند.

کسب اطلاعات درباره بیماری های پوستی با گوگل لنز

گوگل از سال ها قبل در حال آنالیز استفاده از ویژگی تشخیص تصویر هوش مصنوعی برای بیماری های پوستی بوده است. این شرکت در کنفرانس توسعه دهندگان I/O سال 2021 خود، ابزاری را به نمایش گذاشت که می توانست شرایط پوست، مو و ناخن را شناسایی کند. در آن موقع، گوگل گفت که این ابزار می تواند 288 شرایط مختلف را تشخیص دهد و در 84 درصد مواقع شرایط صحیح را ارائه می نماید.

اکنون، در وب سایت گوگل برای این ابزار که DermAssist نام دارد، گفته شده در حال حاضر تحت آزمایش های بیشتر به وسیله یک نسخه محدود است. بعلاوه گفته شده که هرچند این ابزار به عنوان یک دستگاه پزشکی کلاس 1، علامت CE را دریافت نموده، اما به وسیله FDA ارزیابی نشده و فقط برای اهداف اطلاعاتی و نه تشخیص پزشکی در نظر گرفته شده است.

منبع: انتخاب

به "گوگل لنز اکنون می تواند بیماری های مختلف پوستی را تشخیص بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل لنز اکنون می تواند بیماری های مختلف پوستی را تشخیص بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید