چرا بسیاری از اپلیکیشن ها ابتدا راهی iOS می شوند؟

به گزارش وبلاگ بایجانی، این موقعیت را تصویر کنید: شما یک توسعه دهنده اپلیکیشن هستید و دو گزینه پیش رویتان قرار می گردد. از یک طرف می توانید پلتفرمی را انتخاب کنید که تعداد کاربران بسیار بیشتری دارد ولی از طرف دیگر تنوع گوشی ها هم بسیار زیاد است. اما در این میان می توانید پلتفرمی را انتخاب کنید که اگرچه کاربران کمتری از آن استفاده می نمایند، اما تمام این افراد تقریبا از یک گوشی بهره می برند. بین این دو گزینه، کدام را انتخاب می کنید. توسعه دهندگان اپلیکیشن ها برای انتخاب بین اندروید و iOS کم و بیش با چنین موقعیتی روبرو هستند. اما چرا بسیاری از توسعه دهندگان در ابتدا اپلیکیشن خود را راهی iOS می نمایند؟

چرا بسیاری از اپلیکیشن ها ابتدا راهی iOS می شوند؟

توسعه اپلیکیشن های موبایل مجذوب نماینده و مناسب کار راحتی نیست و باید زمان، کوشش و هزینه زیادی صرف این کار گردد. با توجه به اینکه روزانه هزاران اپلیکیشن توسعه پیدا می نماید، احتمال شکست آن ها بسیار بالا است. برای مقابله با این ریسک، توسعه دهندگان باید مطمئن شوند که توسعه یک اپلیکیشن ارزشش را دارد و می تواند مورد توجه زیادی قرار بگیرد.

اگرچه زیست بوم اندروید تنوع بیشتری دارد، اما به علت همین موضوع کار کردن با آن پیچیده تر و سخت تر است. از طرف دیگر iOS فضای بسته تری دارد ولی به علت استانداردهای سختگیرانه تر، توسعه دهندگان راحت تر می توانند با این پلتفرم کار نمایند و در کل بهینه سازی اپلیکیشن های iOS راحت تر است. به همین دلیل حتی اپلیکیشن های معروفی مانند اینستاگرام و تیک تاک در مدل های مختلف آیفون عملکرد بهتری نسبت به گوشی های اندرویدی دارند. این موضوع برای بازی های موبایل هم صدق می نماید.

در زیست بوم iOS، یک توسعه دهنده تا حد زیادی از جزئیات نحوه تعامل کاربر با اپلیکیشن خبر دارد. اما در زیست بوم اندروید با توجه به تنوع وسیع گوشی های اندرویدی، متغیرهای بیشتری وارد عمل می شوند. علاوه بر این، باید خاطرنشان کنیم گوشی های اندرویدی از رابط های کاربری مختلفی استفاده می نمایند که همین موضوع کار را برای توسعه دهندگان سخت تر می نماید.

به زبان ساده، اگر توسعه دهنده اپلیکیشن های اندروید هستید دو انتخاب دارید؛ یا اپلیکیشنی توسعه دهید که به مقدار کافی با انواع و اقسام گوشی ها سازگار باشد، یا اینکه زمان و پول بیشتری صرف کنید تا مطمئن شوید اپلیکیشن شما حداقل در تعدادی از گوشی های مهم به خوبی کار می نماید. تقریبا تمام شرکت ها گزینه اول را انتخاب می نمایند.

بازده پایین بهینه سازی برای گوشی های اندرویدی

واقعیت این است که شمار بالایی از اپلیکیشن ها اصلا مورد توجه قرار نمی گیرند. از طرف دیگر حتی اگر اپلیکیشن شما پرطرفدار گردد، در نهایت فقط می توانید اپلیکیشن را برای شمار محدودی از گوشی های اندرویدی بهینه سازی کنید. زیرا بعد از گذشت یک حد تعیین، بازده سرمایه گذاری به طور چشمگیری کاهش پیدا می نماید و در نتیجه توسعه دهندگان فرایند بهینه سازی برای گوشی های بیشتر را متوقف می نمایند.

به عنوان مثال اگر تصمیم بگیرید اپلیکیشن خود را برای گوشی های سامسونگ بهینه سازی کنید، برای این کار باید کدهای بیشتری بنویسید تا اپلیکیشن موردنظر سازگاری بیشتری با رابط کاربری One UI داشته باشد. همین موضوع هم منجر به افزایش زمان توسعه و عقب افتادن تاریخ انتشار آپدیت های تازه می گردد. این در حالی است که برای توسعه نسخه iOS چنین مشکلاتی ندارید.

در نهایت هدف اصلی هر کسب وکاری، سود بیشتر است. اگر زیست بوم اندروید با توجه به ریسک هایی که دارد به مقدار کافی سودآور نباشد، iOS یک گزینه جایگزین ایدئال محسوب می گردد که قابل اطمینان تر است، فرایند توسعه راحت تری دارد و از همه مهم تر، ریسک توسعه اپلیکیشن برای آن کمتر است. بنابراین بسیاری از توسعه دهندگان ترجیح می دهند ابتدا اپلیکیشن را برای iOS توسعه دهند. در همین زمینه می توانیم به اپلیکیشن پرطرفدار کلاب هاوس اشاره کنیم که ابتدا برای iOS ارائه شد و بعد از ماه ها نسخه اندروید آن از راه رسید. در نهایت با توجه به شرایط زیست بوم اندروید، تا اطلاع ثانوی iOS زیست بوم مجذوب نماینده تری برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل محسوب می گردد.

منبع: Make Use Of

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا بسیاری از اپلیکیشن ها ابتدا راهی iOS می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بسیاری از اپلیکیشن ها ابتدا راهی iOS می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید