عکس ، کنایه معنادار واتساپ به پیغام رسان اپل

به گزارش وبلاگ بایجانی، زومیت نوشت: متا با نصب بنری تبلیغاتی در یکی از ایستگاه های قطار شهر نیویورک، مدعی شده که واتساپ ایمن تر از آی مسیج اپل است.

عکس ، کنایه معنادار واتساپ به پیغام رسان اپل

متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ، در پویش تبلیغاتی جدیدی سرویس آی مسیج اپل را هدف قرار داده است. متا و اپل رابطه پرتنشی با هم دارند و تبلیغ علیه آی مسیج، تنش را بیش از پیش بالا می برد. متا که به علت رسوایی کمبریج آنالیتیکا جلوه مثبتی در فکر بیشتر کاربران ندارد، معتقد است سرویسی امن تر از اپل ارائه می دهد.

براساس گزارش CNBC، مارک زاکربرگ مدیرعامل متا تصویر بنری تبلیغاتی در ایستگاه قطار پِن در شهر نیویورک را منتشر نموده است که ادعا می نماید واتساپ امن تر از سرویس پیغام رسانیِ اپل و بعلاوه پیغام های متنی عادی است. زاکربرگ در توضیحات پستش در اینستاگرام می نویسد: واتساپ به لطف داشتن سیستم رمزنگاری سرتاسری که در دو سیستم عامل اندروید و iOS کار می نماید، بسیار خصوصی تر و ایمن تر از آی مسیج است.

هر دو سرویس واتساپ و آی مسیج رمزنگاری شده اند، بااین حال پیغام ها و نسخه بکاپ آن ها در دستگاه ممکن است به شیوه ای ذخیره شوند که متا و اپل بتوانند به آن ها دسترسی داشته باشند. پیغام های SMS به وسیله اپراتورهای مخابراتی ذخیره می شوند.

واتساپ از سال 2016 میزبان سیستم رمزنگاری سرتاسری شده است، اما تا سال گذشته فایل های بکاپ را رمزنگاری نمی کرد. واتساپ بعلاوه حذف اتوماتیک پیغام ها را امکان پذیر می نماید. زاکربرگ می گوید این دو قابلیت هنوز به وسیله آی مسیج اپل ارائه نمی شوند. زاکربرگ گفته است متا روی اضافه کردن رمزنگاری سرتاسری به پیغام های اینستاگرام نیز کار می نماید.

رمزنگاری سرتاسری سیستمی است که تضمین می نماید هیچ کس - حتی شرکت ارائه دهنده سرویس پیغام رسان - توانایی دسترسی به پیغام های ردوبدل شده در بین کاربران را ندارد. عدم دسترسی به متن پیغام باعث می گردد شرکتی مثل واتساپ از لحاظ تئوری نتواند محتویات پیغام ها را دراختیار سازمان های دولتی قرار دهد. البته آنالیز ها نشان می دهد واتساپ در مواردی، متادیتای پیغام ها را دراختیار نهادهای امنیتی قرار داده است (متادیتا به داده هایی گفته می گردد که جزئیات یک داده دیگر را توضیح می دهند).

بعلاوه گفته می گردد واتساپ به درخواست های نهادهای قانونی نظیر FBI در عرض تنها چند دقیقه پاسخ می دهد. واتساپ سابقه درخشانی در زمینه حفظ امنیت ندارد. این پیغام رسان بارها با نقص های امنیتی قابل توجهی دست وپنجه نرم نموده است و در آخرین نمونه، شاهد یک مشکل امنیتی بحرانی در این سرویس بودیم.

متا سال ها است اپل را یکی از جدی ترین رقبایش می داند (زاکربرگ در کنفرانسی در سال 2018 به صراحت گفته بود بزرگ ترین رقیب سرویس های پیغام رسانی متا، آی مسیج است). اپل با یک سری قابلیت های متمرکز بر حریم خصوصی در iOS ضربه ای شدید به کسب وکار تبلیغاتی متا زده، آن هم در شرایطی که کسب وکار تبلیغاتی خودش با سرعت بالا در حال رشد است. این دو شرکت در آینده ای نزدیک در بازار تجهیزات واقعیت ترکیبی نیز رقیب مستقیم یکدیگر خواهند بود.

بنر تبلیغاتی متا در حالی در ایستگاه قطار بین شهری نیویورک نصب می گردد که گوگل اخیراً به علت ماجرای حباب های سبز و حباب های آبی بار دیگر از اپل انتقاد نموده است. در گوشی های آیفون به هنگام ارسال و دریافت پیغام از گوشی اندروید، حباب پیغام به رنگ سبز درمی آید. بااین حال در صورت ردوبدل شدن پیغام بین دو آیفون، سیستم آی مسیج فعال می گردد و حباب به رنگ ابی درمی آید.

گوگل می گوید که اپل باید پروتکل RCS را به آی مسیج اضافه کند تا گوشی های اندرویدی و آیفون بتوانند با قابلیت های متنوعی مثل واکنش به پیغام ها برای یکدیگر پیغام بفرستند. اپل سرویس آی مسیج را به غیر از آیفون و مک و آیپد، برای پلتفرم های دیگر منتشر ننموده است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، کنایه معنادار واتساپ به پیغام رسان اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، کنایه معنادار واتساپ به پیغام رسان اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید