نگاهی به نسل دوم حافظه سریع اینتل

به گزارش وبلاگ بایجانی، اینتل Optane M15 را به عنوان نسل دوم حافظه سریع Optane M10 معرفی می نماید که سال گذشته به بازار عرضه شد. حافظه آپتین بیشتر به عنوان حالت کش (caching-style) شناخته می گردد که به افزایش سرعت پاسخ دهی فایل های بیشتر استفاده شده در هارددیسک های بزرگ و SSDها یاری می نماید.

نگاهی به نسل دوم حافظه سریع اینتل

این حافظه برای استفاده به عنوان درایو اصلی ساخته نشده است. اینتل با این راه چاره و بدون احتیاج به استفاده از SSD برای ذخیره سازی تمامی فایل ها، عملکرد کامپیوتر را تا حد بسیار خوبی ارتقا می دهد. این موضوع در حدی تأثیرگذار بوده که حدس هایی از استفاده سونی از راه کاری مشابه در نسل آینده پلی استیشن زده می گردد.

حافظه آپتین M15 عملکرد بهتری داشته و به روزرسانی های عقب افتاده را به نسل سوم استاندارد ارتباطی PCIe با چهار مسیر ارتباطی (x4) می افزاید. آپتین M10 به طرز ناباورانه ای تنها دو مسیری ارتباطی (Lane) نسل سوم PCIe را دارا بود.

به گفته اینتل، نسل نو آپتین به ترتیب سرعت های 2000 و 900 مگابایت بر ثانیه در حالت های خواندن (read) و نوشتن (write) دارد که نسبت به M10 با سرعت های به ترتیب 1450 و 640 مگابایت بر ثانیه در شرایط های مشابه، عملکرد بسیار بهتری دارد. شایان ذکر است که این حافظه، در اندازه ناحیه ای که هربار پوشش می دهد وضع بسیار بهتری دارد. اینتل می گوید تعداد خواندن و نوشتن تصادفی M15 به ترتیب 450٬000 و 220٬000 می رسد که در مقایسه با 250٬000 و 140٬000 نسل قبلی به مراتب بیشتر است.

اگرچه به نظر می رسد بهترین ویژگی نسل دوم حافظه های آپتین بهبود مسیرهای ارتباطی PCIe آن ها است، اما تا همین حد ارتقاء عملکرد نیز قابل توجه است.

حافظه آپتین M15 ضمانت نامه 5 ساله ای دارد و انتظار می رود 365 ترابایت داده را در طول عمر خود بنویسد. به گفته غول دنیای پردازنده ظرفیت این درایو ها 16، 32 و 64 گیگابایت خواهند بود.

منبع: انتخاب

به "نگاهی به نسل دوم حافظه سریع اینتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نسل دوم حافظه سریع اینتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید