نکات مهم در انتخاب و خرید رنگ اپوکسی

به گزارش وبلاگ بایجانی، رنگ اپوکسی همچون رنگ اکریلیک ساختمانی و رنگ سوله، جزء رنگ های صنعتی محسوب شده و از ویژگی ها و مزیت های بسیار قابل توجهی برخوردار است. این نوع رنگ جزء پرکاربرد ترین رنگ های نیز صنعتی بوده و به علت ویژگی های مقاومتی و استحکامی در انواع ساخت و ساز از آن استفاده می گردد.

نکات مهم در انتخاب و خرید رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی از 2 جزء هاردنر و رزین اپوکسی تشکیل شده است و به 2 دسته کلی رنگ اپوکسی پلی آمید و پلی آمین تقسیم بندی می گردد. از جمله مزایای رنگ های اپوکسی نیز می توان به مقاومت آن ها در برابر حرارت، انواع مواد شیمیایی و حلال ها، نفوذ نم و رطوبت، سرما، جذب گرد و غبار، انعطاف پذیری بالا و بعلاوه قابل شستشو بودن و دوام و ماندگاری بسیار بالا اشاره کرد.

رنگ های اپوکسی نیز همانند سایر محصولات اپوکسی از برند ها و شرکت های گوناگونی فراوری شده و هر کدام بر اساس مواد اولیه و افزودنی های موجود، دارای کیفیت های متفاوتی می باشند.

نکات مهم در خرید رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی همان طور که گفته شد دارای کیفیت های متفاوتی است و بهتر است به بعضی نکات در هنگام خرید آن ها توجه نمایید. ازجمله این نکات نیز می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • شرکت فراوری نماینده

یکی از مهم ترین نکات در رابطه با انتخاب رنگ های اپوکسی، توجه به شرکت فراوری نماینده این رنگ می باشد. در یک فروشگاه برند های متفاوتی از یک محصول وجود داشته که تمامی آن ها معتبر و شناخته شده نمی باشند. بعلاوه شرکت های معتبر سعی می نمایند که در محصولات خود از برترین مواد اولیه استفاده نموده و آن ها را با کیفیت بالا، قیمت و بسته بندی مناسب به مشتریان عرضه نمایند. بنابراین سعی کنید قبل از خرید رنگ های اپوکسی، ابتدا در رابطه با اعتبار شرکت فراوری نماینده تحقیق نموده و سپس اقدام به انتخاب نمایید.

  • توجه به کاربرد

یکی از نکات قابل توجهی که بهتر است در رابطه با رنگ های اپوکسی بدانید، این است که این نوع از رنگ های صنعتی دارای کاربرد های فراوانی بوده و بر روی انواع سطوح می توان از آن ها استفاده نمود. به عنوان مثال رنگ های اپوکسی همانند رنگ اکریلیک ساختمانی در تمامی تجهیزات و قسمت های مختلف ساختمانی دارای کاربرد بوده و از سطح زیرین خود در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند. بعلاوه از این نوع رنگ صنعتی می توان بر روی سطوح مختلفی همانند سطوح فلزی، سیمانی، چوبی،مرطوب و غیره با زیرسازی کاملاً استاندارد استفاده نمود.

  • توجه به حجم محصول

رنگ های اپوکسی با توجه به تنوع شرکت های فراوری نماینده، در حجم های متفاوتی به بازار عرضه می شوند. اگر قصد رنگ آمیزی سطح و یا تجهیزات بسیار کوچکی را دارید، می توانید از بسته بندی های میانه این محصول بهره ببرید. اما بالعکس، اگر قصد رنگ آمیزی سازه بسیار بزرگ همانند یک ساختمان، تجهیزات صنعتی و یا یک کارخانه را دارید، بهتر است با دریافت هدایت های لازم به وسیله کارشناسان مشغول به فعالیت در شرکت فراوری نماینده، حجم مورد احتیاج خود را در قیمتی مناسب تهیه نموده و استفاده نمایید.

  • علت خرید رنگ

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب رنگ های اپوکسی، توجه به هدف شما از خرید این نوع رنگ صنعتی است. رنگ های اپوکسی با توجه به کاربرد و افزودنی های موجود در ترکیبات خود، دارای انواع متفاوتی هستند و بهتر است در هنگام خرید، با توجه به مکان مورد نظر و بعلاوه احتیاج خود آن ها را انتخاب نمایید.

  • توجه به ویژگی های آن

تمامی رنگ های اپوکسی همانند کفپوش اپوکسی از ویژگی های مقاومتی بسیار بالایی برخوردار هستند و هر کدام از آن ها نیز دارای کاربرد های منحصر به فرد خود می باشند. به عنوان مثال ویژگی های مقاومتی رنگ اپوکسی پلی آمین بر روی سطوح بتنی یا سیمانی بسیار اثربخش بوده و رنگ های اپوکسی پلی آمید نیز دارای ویژگی های مقاومتی مثبت تری بر روی سطوح فلزی هستند. انتخاب اشتباه رنگ های اپوکسی، می تواند پس از اجرا از ویژگی های مثبت آن ها کاسته و اثر بخشی مناسب و در حد انتظار را نداشته باشد. بنابراین در هنگام خرید رنگ های اپوکسی همانند رنگ سوله به نوع و ویژگی های آن توجه نمایید.

  • قیمت رنگ

آخرین نکته مهم در رابطه با خرید رنگ های اپوکسی، توجه به قیمت مناسب این رنگ ها است. از جمله عوامل و فاکتور های تأثیر گذار در قیمت رنگ های اپوکسی می توان به مقدار حجم رنگ، مدل رنگ، برند، خرید به صورت حضوری و یا اینترنتی، ویژگی ها، کاربرد و غیره اشاره کرد.

کلام آخر

با توجه به مطالب ارائه شده در رابطه با نکات مهم در انتخاب و خرید رنگ های اپوکسی از جمله رنگ سوله و رنگ اکریلیک ساختمانی، شما می توانید با خرید از شرکت های معتبر و شناخته شده، این نوع از رنگ های صنعتی را با کیفیت بالا و قیمتی مناسب خریداری نموده و علاوه بر استفاده از خدمات پس از فروش، از کارشناسان این مجموعه نیز هدایت های لازم را در رابطه با چگونگی انتخاب و اجرای آن ها دریافت نمایید.

منبع: فوت و فن

به "نکات مهم در انتخاب و خرید رنگ اپوکسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در انتخاب و خرید رنگ اپوکسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید