نور اتاق خواب چگونه باید باشد؟

به گزارش وبلاگ بایجانی، یکی از مهم ترین موضوعات در دکوراسیون اتاق خواب ، تنظیم نور مناسب است. نور مناسب می تواند موجب یک خواب راحت و آرام شود و در عین حال نورپردازی اشتباه ممکن است موجب بی خوابی و استرس های روزمره شود. در این مقاله ایده های زیبایی را برای نور اتاق خواب خود خواهید یافت. با ما همراه باشید.

نور اتاق خواب چگونه باید باشد؟

نورپردازی گرم

برای نور اتاق خواب خود می توانید لامپ های رشته ای کلاسیک را با رنگ های گرم و زرد انتخاب نمایید. با این نورپردازی اتاق خواب خود را به محیطی گرم تر و راحت تر تبدیل می کنید. از طرفی با استفاده از دیمر در سیستم های روشنایی نور را با توجه به زمان خواب خود تنظیم می نمایید.

نورهای کاربردی برای اتاق خواب

اگر از اتاق خواب خود فقط برای خواب استفاده می کنید ، به ایجاد یک محیط تاریک توجه نمایید. مهم است که به یاد داشته باشید که این شرایط به طور مستقیم بر کیفیت خواب شما تأثیر می گذارد. با این حال ، اگر از اتاق خواب خود نه تنها برای خواب ، بلکه برای فعالیت هایی مانند مطالعه ، تماشای تلویزیون و مدیتیشن نیز استفاده می کنید ، نورهای کاربردی را در لایه های مختلف برای نور اتاق خواب انتخاب نمایید.

مدل های لوستر توکار اغلب در میان وسایل روشنایی اتاق خواب استفاده می شوند. مدل های لوستری که با توجه به مقدار اتاق خود انتخاب می کنید احتیاج شما را به طور کامل برآورده می نمایند. چراغ های توکار که در اتاق هایی با ارتفاع کمتر از سه متر استفاده می شوند ، به راحتی می توانند کل اتاق شما را روشن نمایند. با ریموت کنترلی که با آن سطح نور را کنترل می کنید ، به راحتی مقدار نور مورد احتیاج خود را مشخص می سازید.

ایده های نور اتاق خواب

اتاق خواب یکی از فضاهایی است که از نظر نورپردازی به بیشترین توجه احتیاج دارد. علت اصلی این موضوع معنای اتاق خواب در فکر افراد است. اتاق خواب به معنای مرکز صلح ، آرامش ، عشق و تجدید قواست. کنار گذاشتن تمام خستگی های روز و داشتن خوابی خوب در اتاق خواب مناسب امکان پذیر است. لذا انتخاب درست و کاربردی برای نور اتاق خواب بسیار مهم است. اگر به فکر تجدید تنظیمات نورپردازی در اتاق خواب خود هستید ، بهتر است نورپردازی را متناسب با هدف خود انتخاب کنید.

وسایل روشنایی آویز

سیستم های نورپردازی آویز که در آن از زنجیر و مواد مشابه استفاده شده و بر روی سقف اتاق خواب شما نصب شده است ، هم با ظاهر مدرن و هم با تنوع محصولات گسترده می تواند در مدت زمان کوتاهی راهکاری برای مشکل نور اتاق خواب شما ایجاد کند. لامپ های آویز که عموماً در اتاق خواب هایی با جزئیات مدرن استفاده می شوند ، احتیاجهای نوری کلی اتاق شما را برآورده می نمایند و جزو گزینه های ترجیحی برای نورپردازی موضعی هستند.

نکته مهمی وجود دارد که در انتخاب چنین محصولاتی باید به آن توجه کنید ؛ نزدیکی لامپ ها به زمین. این کار ممکن است حاوی عناصری باشد که ایمنی شما را تهدید کند. هر اشتباهی در هنگام مونتاژ ممکن است باعث ایجاد مسائلی گردد که شما را ناراحت نماید. با استفاده از سیستم های روشنایی آویز که به صورت محکم نصب شده اند ، از احتیاج به چراغ های رومیزی یا ایستاده خلاص می شوید.

چراغ های توکار

چراغ های توکار که در اتاق نشیمن با آن ها روبرو می شویم در اتاق خواب ها نیز قابل استفاده هستند. با این حال ، چراغ های توکار در کنار زیبایی ظاهری خود جلوه ای چشم نواز به ارمغان می آورند. اگر اتاق خواب شما بزرگ است ، از چراغ های توکار با وسایل سقفی بهره ببرید. توصیه می کنیم تا حد امکان سعی نمایید چراغ های توکار را در گوشه های اتاق قرار دهید.

چراغ پایه دار

اتاق خواب های بسیار کمی وجود دارد که با لامپ های پایه دار ، که از محبوب ترین سیستم های روشنایی سال های اخیر هستند ، ناسازگار باشند. چراغ های پایه دار از جمله فاکتورهایی هستند که می توانید در هر قسمت از خانه خود از آنها استفاده نموده و دکوراسیون را تکمیل کنید. لامپ های طبقه ای که هم به عنوان چراغ های دیواری و هم به عنوان چراغ های رومیزی مطابق با اولویت شما عمل می نمایند ، تقریباً در هر گوشه ای از خانه شما راهکار های کاربردی را ارائه می دهند.

گزینه های رنگ نور اتاق خواب

هارمونی بی نظیری بین ملحفه ، مبلمان ، کابینت ، آینه و بسیاری دیگر از مبلمان و محصولات نساجی اتاق خواب وجود دارد. اما اگر نور را روشن کردید و کل فضای اتاق خوابتان به طور ناگهانی از بین رفت ، احتمالاً از نور رنگی اشتباه استفاده می کنید. توصیه ما برای رنگی که انرژی اتاق خواب شما را منعکس می نماید ، زرد است. اتاق خواب شما مرکز آرامش و تجدید قواست. بنابراین توصیه می کنیم از گرم ترین رنگ زرد برای ایجاد یک رنگ نرم و پیچیده در نور اتاق خواب استفاده نمایید.

انواع لوسترهای مناسب برای اتاق خواب

لوسترها اولین لامپ هایی هستند که برای نور اتاق خواب به فکر می رسند و از ملزومات فضای زندگی ما هستند. همواره لوسترها جزو محصولات دارای اولویت هستند ؛ زیرا فضای متفاوتی به اتاق ها می بخشند. اگرچه به نظر می رسد مدل های لوستر پر زرق و برق متعلق به سالن ها هستند ؛ اما می توانید به راحتی از آن ها در اتاق های دیگر خانه خود بهره ببرید. لوسترها که از جمله عناصر تکمیل نماینده دکوراسیون اتاق های سقف بلند شما هستند ، روشنایی کامل منطقه ای را که در آن قرار گرفته است فراهم می سازند.

اگر قصد دارید در نور اتاق خواب خود از لوستر بهره ببرید ، با توجه به سبک دکوراسیون اتاق خواب خود ، لوستر را انتخاب نمایید. لازم به یادآوری است که اگر اتاق خواب شما سقف بلندی ندارد ، استفاده از لوستر می تواند اتاق خواب شما را تخت جلوه دهد. به همین علت ، بهتر است که لوستر خود را در منطقه ها با سقف بلند به کار ببرید.

چگونه باید نور را در کنار تخت قرار داد؟

اگر دوست دارید قبل از خواب کتاب بخوانید ، به جای نورپردازی عمومی ، نور موضعی را انتخاب کنید. در چنین مواقعی چراغ خواب به عنوان اولین راهکار به فکر همه می رسد. باید به نور ملایم و وات کم چنین لامپ هایی توجه نمایید. از آنجایی که دقیقا در کنار شما قرار گرفته است ، قرار گرفتن در معرض نور زیاد مانع از انجام فعالیت مطالعه می گردد.

آیا استفاده از نور LED در اتاق خواب مضر است؟

تحقیقات جدیدی روی نور LED در حال اجرا است. نور ال ای دی که در طول روز به وسیله موبایل و کامپیوتر در معرض آن قرار می گیریم مسائل جبران ناپذیری در چشم ایجاد می نماید. اگرچه تحقیقات روشنی در خصوص استفاده از آن در اتاق خواب وجود ندارد ؛ اما می توانید نور اتاق خواب خود را با استفاده از چراغ های LED با کنترل از راه دور تنظیم کنید.

منبع: اتاق

به "نور اتاق خواب چگونه باید باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نور اتاق خواب چگونه باید باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید