ماهی ساردین و فواید آن برای سلامتی

به گزارش وبلاگ بایجانی، ماهی ساردین فواید و خواصی دارد که بسیار فوق العاده می باشد و مصرف ماهی ساردین کمک شایانی به جلوگیری از انواع بیماری ها می کند. درادامه همراه ما باشید.

ماهی ساردین و فواید آن برای سلامتی خواص سلامتی ساردین، شامل حفظ سطح قند خون، حفظ سلامت روانی، ارائه مواد معدنی و ویتامین ها به بدن، کاهش التهاب، جلوگیری از بیماری های قلبی و کمک به کاهش وزن است ، اما این تنها فواید و خواص ماهی ساردین خوشمزه نیست دیگر مزایای سلامتی اش، شامل؛ تقویت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر دژنراسیون ماکولا است که در این مطلب بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

ماهی ساردین چیست؟ساردین ها ،ماهی های روغنی کوچکی هستند ،که دارای میزان زیادی مواد مغذی می باشند آنها، به طور معمول در کنسروها عرضه می شوند و برای بوی تند و طعم و مزه خود ،بدنام هستند اما این غذای دریایی به دلیل ارزش غذایی خود، ارزشمند است. خبر خوب، این است که بو و طعم قوی را می توان با روش های مختلف آشپزی کاهش داد، چرا که این غذای دریایی برای تمام رژیم ها ،لازم و ضروری است.

غنی از مواد مغذیمغذی ها موادی هستند که ارگان ها را و به طور ویژه و در سطح بالا تغذیه رسانی می کند انسان ها ،به سه نوع اصلی از مغذی ها احتیاج دارند، کربوهیدرات ها (قند)، چربی ها و پروتئین ها.در 4 اونس از ساردین، می توانید تقریبا 23 گرم پروتئین، 10.5 گرم چربی و 1.4 گرم چربی اشباع شده، دریافت کنید بنابراین، می توانیم بگوییم که آنها برای افرادی که قصد کم کردن وزن خود را داند، مناسب است. تحقیقات نشان می دهد ،که اسید های چرب امگا 3، کلسترول را به سطح سالم کاهش می دهد و این امر ساردین را برای سیستم قلبی عروقی مفید ساخته است.

ماهی ساردین برای حفظ سطح قند خونچربی و پروتئین های سالم در ساردین، به تنظیم قند خون کمک می کنند مصرف ساردین با غذاهایی که غنی از کربوهیدرات هستند، مانند؛ نان، باعث کاهش قند می شود غذاهایی که غنی از چربی ها و پروتئین های ضروری هستند، برای افرادی که دیابت یا سایر مسائل مرتبط با انسولین را دارند، مهم است.

حفظ سلامت روانی با مصرف ساردینسلامت روان، همانند سلامت جسمی، برای سلامتی کلی انسان بسیار مهم است ساردین ها ،غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند، آنها از اختلالات خلقی ،مانند:افسردگی، اضطراب و اختلال دو قطبی جلوگیری می کنند ؛ 60%مغز، از چربی تشکیل شده است، بنابراین چربی های امگا 3، می توانند نقش حیاتی در حفظ سلامتی مغز ایفا کنند. بسکمک از مطالعات، نشان می دهند که نسبت مناسب این چربی ها می تواند در حفظ سلامت روان ما موثر باشند تحقیقات نشان می دهد که کاهش اسید چرب امگا 3 منجر به افسردگی و اضطراب می شود.

مصرف ماهی ساردین برای تقویت سیستم ایمنی همانطور که پیشتر ،در مورد آن صحبت کردیم، ساردین غنی از سلنیوم است و اگر بدن کمبود سلنیوم داشته باشد، می تواند ضعف سیستم ایمنی، بیماری های قلبی، اختلالات خلقی، مسائل تیروئید و مسائل تولید مثلی را به همراه داشته باشد بنابراین؛ مصرف ساردین می تواند در جلوگیری از ابتلا به بیماری های متعدد، کمک خوبی باشد.1

استخوان ها را سالم نگه می دارداز آنجا که ساردین ها مقادیر زیادی کلسیم ، ویتامین D و فسفر دارند ، وقتی صحبت از محکم نگه داشتن استخوان ها می شود ، ماهی ساردین بهترین عملکرد را دارد. هر سه ماده مغذی اشاره شده در ساردین به بهبود استخوان های شکسته شده کمک می کنند. بنابراین اگر بعد از آسیب رسیدن به استخوان ها در پی بهبودی سریع هستید … ساردین راه پیش رو شماست!

خواص ساردین افسردگی و اضطراب را تسکین می دهداسیدهای چرب امگا 3 عملکرد سیستم عصبی مرکزی را بهبود می بخشند که باعث تقویت روحیه ما می شود. این به مغز ما کمک می کند تا حد ممکن کار کند و در واقع با این کارکرد، افسردگی و اضطراب را کنترل می کند. از نظر علمی اثبات شده است که هرچه میزان امگا 3 بدن ما بیشتر باشد ، میزان افسردگی کمتر است. و خوشبختانه برای ما دوستداران غذاهای دریایی ، ساردین و بسکمک از ماهی های دیگر پر از امگا 3 هستند!

کاهش خطر ابتلا به بیماری و التهاهمچنین بر امگا 3 از دیگر خواص ساردین ارزش غذایی شامل EPA و DHA می باشد که هر دو از اسیدهای چربی هستند که در مورد آنها اثبات شده که التهاب را در بدن کاهش می دهند.و این می تواند منجر به افزایش سلامت قلب شما ، توانایی عملکرد مغز شما و حتی جلوگیری از بیماری لثه شود.

خواص ساردین و کاهش وزناگر در پی از دست دادن کالری هستید ، ساردین ها می توانند به راحتی این کار را انجام دهند. از آنجا که سرشار از پروتئین و چربی سالم هستند ، برای شما یک غذای کامل به شمار می آیند ، بنابراین به شما کمک می کنند تا از هوس غذاهای مخوف جلوگیری کنید! ساردین همچنین با داشتن این همه مواد مغذی مهم که بدن شما به آن احتیاج دارد کالری کمی هم دارد، که این امر در هنگام کاهش وزن می تواند به شما کمک می کند.2

پیشگیری از بیماری های قلبینگه داشتن ساردین در رژیم غذایی شما می تواند شما را در برابر مسائل قلبی و عروقی مختلف محافظت کند. ساردین ها به خوبی می توانند سطوح مضر تری گلیسیرید را کاهش دهند، HDL محافظتی را افزایش دهند، التهاب را کاهش دهند و آریتمی های قلبی را که می تواند مرگبار باشد کم کنند.

پوست سالماز آنجایی که ساردین ها به بدن ما در سطح سلولی کمک می کنند، سلول های پوست ما را بهبود می بخشد و در صورتی که خوب استفاده شوند، جوانه زنی می کنند. آنها فقط التهاب پوست را کاهش نمی دهند بلکه در ظاهر پوست نیز تغییراتی ایجاد می کنند.

خطر ابتلا به ماکولا را کاهش می دهدAMD یا دژنراسیون ماکولا مربوط به سن، شرایطی است که پس از سن 50 سالگی اتفاق می افتد. AMD و دژنراسیون شبکیه در طول سال ها منجر به دید بد یا از بین رفتن دید می شوند. مطالعات نشان می دهد که مصرف ساردین ها می تواند خطر را کاهش دهد.

شما می توانید ساردین ها را بخورید یا کباب کنید. اغلب مردم آنها را در مغازه های مواد غذایی کنسرو می کنند، اما می توان آنها را نیز تازه مصرف کرد، و البته مصرف تازه همیشه بهتر است.

این ماهی های کوچک مقرون به صرفه و بسیار مغذی هستند، با افزایش اختلالات خلقی و سایر مسائل بهداشتی ناشی از کمبود های تغذیه ای، ساردین بهترین و طبیعی ترین راه برای حفظ بدن و فکر ما سالم است. آنها در سایت ها و مجلات مختلف به عنوان مولتی ویتامین های طبیعی نامیده می شوند.

منبع غنی از مواد مغذی و ویتامین هاشما می توانید ویتامین B12، ویتامین D، کلسیم و سلنیوم و همچنین برخی از مواد مغذی ضروری بدن را از ماهی ساردین دریافت کنید. این مواد مغذی در حفظ سلامت کلی شما نقش مهمی دارند.

ویتامین B12 ویتامین محلول در آب است که به مغز و عملکرد سیستم عصبی کمک می کند.. این مانع از کم خونی مگالوبلاستیک می شودکه مردم را خسته و ضعیف می کند. سلنیوم، همچنین به عنوان آنتی اکسیدان اصلی شناخته می شود، از آسیب های رادیکال جلوگیری می کند. همچنیناز انواع مختلف سرطان ها، مانند سرطان روده بزرگ و پروستات جلوگیری می کند.3

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.mahikhan.co

3.www.delgarm.com

منبع: راسخون

به "ماهی ساردین و فواید آن برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهی ساردین و فواید آن برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید