لوکس ترین شاسی بلند کمتر شناخته شده تویوتا، عکس

به گزارش وبلاگ بایجانی، گجت نیوز نوشت: تویوتا سنچوری تازه 2023، یک شاسی بلند لاکچری از سرزمین آفتاب است که میخواهد تا در برابر بزرگانی مثل رولزرویس کولینان، قد علم کند.

لوکس ترین شاسی بلند کمتر شناخته شده تویوتا، عکس

در همین ابتدا کار باید بگوییم که این خودرو هرچند که نام تویوتا را یدک می کشد اما در سراسر بدنه خود، هیچ نشانی از تویوتا بودن را ندارد. حتی لوگوی آن هم به شکل فونیکس یا همان ققنوس افسانه ای است. در بخش های بعدی، بیشتر به شکل و شمایل این شاسی بلند اشاره می کنیم و فعلا به سراغ کاپوت آن می رویم.

اگر خلاصه بگوییم، موتور و گیربکس خودرو تویوتا سنچوری مدل 2023 دقیقا همان چیزهایی هستند که در لکسوس +TX 550h پلاگین هیبریدی وجود داشتند. یعنی یک موتور 6 سیلندر خورجینی با حجم 3.5 لیتر که در برترین روز خود می تواند 412 اسب بخار قدرت 560 نیوتن متر را به صورت هیبریدی، در اختیار راننده قرار دهد.

در کنار این پیشرانه، یک موتور الکتریکی هم واقع شده است که اگر فقط به آن اتکا کنید، می تواند تقریبا 70 کیلومتر راه بروید. تمام توان پیشرانه و موتور الکتریکی، در اختیار گیربکس تویوتا سنچوری نو یعنی گیربکس ECVT قرار می گیرند که می تواند قدرت را به وسیله سیستم E-Four 4WD به هر چهار چرخ برساند. مصرف سوخت این غول 5 متری هم تقریبا 14.2 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود که این عدد در حالت رانندگی هیبریدی به 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش می یابد.

میزان و ابعاد تویوتا سنچوری نو شاسی بلند 2023 دقیقا با یک شاسی بلند فول سایز هماهنگ است و شامل 5205 میلی متر طول، 1990 میلی متر عرض و 1805 میلی متر ارتفاع می گردد و فاصله محورهای آن هم به 2950 میلی متر می رسد. بعلاوه وزن این خودرو هم به 2570 کیلوگرم است که تقریبا 200 کیلوگرم سبک تر از لندکروز خواهد بود.

طراحی کابین و داشبورد

اتاق و داشبورد تویوتا سنچوری نو به صورت همزمان، کلاسیک و مدرن بودن را به راننده ارائه می دهد. ترکیب چرم و تزئینات طرح چوب و کروم، در سراسر کابین موج می زنند.

علاوه بر این موارد، طراحان ژاپنی سعی نموده اند تا ابهت و بزرگ بودن را هم در کابین به تصویر بکشند. به همین علت، کنسول میانی تقریبا عریض طراحی شده و خبری از فرمان دی کات هم نیست. البته کلاستر دیجیتال و مولتی مدیای 12.3 اینچی به قوت خود به جای مانده اند تا فاکتورهای مدرن بودن را حفظ نمایند.

در کنار این دو نمایشگر، یک هدآپ دیسپلی 8 اینچی را هم می توانید پیدا کنید. بعلاوه برخلاف بیشتر ژاپنی ها و اروپایی های مدرن که دکمه های فیزیکی را حذف نموده اند، داشبورد تویوتا سنچوری نو شاسی بلند پر از دکمه های مختلف است.

طبق گزارش های شرکت سازنده، قیمت تویوتا سنچوری نو از 170 هزار دلار آغاز خواهد شد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در وبلاگ بایجانی مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "لوکس ترین شاسی بلند کمتر شناخته شده تویوتا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکس ترین شاسی بلند کمتر شناخته شده تویوتا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید