عکس ، سریع ترین S CLASS تاریخ مرسدس معرفی گشت

به گزارش وبلاگ بایجانی، دیجیاتو نوشت: مرسدس AMG از اسپرت ترین نسخه سدان لوکس و پرچمدار S کلاس رونمایی کرد. این نسخه S 63 E پرفورمنس نام دارد.

عکس ، سریع ترین S CLASS تاریخ مرسدس معرفی گشت

مرسدس AMG چندسالیست که بر مسابقات فرمولاوان با موتورهای هیبریدی قدرتمندش سلطنت می کند و اخیراً نیز به واسطه استفاده از دستاوردهای تکنولوژیکی فرمول یک در قالب سوپر اسپرت، AMG ONE، پیروز به شکستن رکورد طی یک دور پیست نوربرگ رینگ شده است. حالا این خودروساز تصمیم گرفته تا تکنولوژی بالای خود را برای سدان لوکس و پرچمدار S کلاس استفاده کند و ماحصل آن چیزی نیست جز معرفی سریع ترین اس کلاس تاریخ مرسدس! این نسخه S 63 E پرفورمنس نام دارد و با توجه به قدرت 791 اسب بخاری پیشرانه هیبریدی پکیجی کامل از راحتی، تجمل، قدرت، شتاب و سرعت را به ارمغان می آورد. در توصیف جذابیت های بالای این سوپر سدان آلمانی همین بس که سرعت آن در عرض تنها 3.2 ثانیه به 96 کیلومتر در ساعت می رسد.

مشخصات فنی بی نظیر مرسدس AMG S 63 E پرفورمنس

مستقیم به سراغ پیشرانه می رویم؛ جایی که مرسدس AMG S 63 E پرفورمنس حرف های زیادی برای گفتن دارد. این سوپر سدان آلمانی نیروی خود را از یک پیشرانه هیبریدی دریافت می کند. قلب اصلی این پیشرانه را همان موتور معروف 4 لیتری هشت سیلندر تویین توربو تشکیل می دهد. این موتور به تنهایی 603 اسب بخار قدرت و 900 میلیون تومان متر گشتاور تولید می کند. گیربکس 9 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت موتور به هر چهار چرخ را بر عهده دارد. مکمل عملکرد موتور بنزینی، یک موتور برقی است که روی محور عقب واقع شده است. مجموع قدرت این دو موتور به 791 اسب بخار قدرت و 1430 نیوتون متر گشتاور می رسد.

با اتکا به چنین پیشرانه قدرتمندی، مرسدس AMG S 63 E پرفورمنس برای دستیابی به سرعت 60 مایل یا 96 کیلومتر در ساعت نیازمند تنها 3.2 ثانیه زمان است. در مسیر مستقیم هم این خودرو توانایی دستیابی به سرعت 250 کیلومتر در ساعت را دارد. همان گونه که قابل حدس است، وجود محدودکننده الکترونیکی اجازه عبور از این رقم را نمی دهد. البته برای کسانی که خواهان تجربه سرعت بیشتر هستند، امکان سفارش آپشن AMG Drivers Package وجود دارد. با سفارش این پکیج حداکثر سرعت خودرو به 290 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد. این پکیج در مدل های مخصوص بازار آمریکا، به صورت استاندارد موجود است.

بد نیست اشاره کنیم موتور برقی حاضر روی محور عقب مرسدس AMG S 63 E پرفورمنس، 94 اسب بخار قدرت دارد. اما در شتاب گیری های آنی، قدرت تولیدی آن برای 10 ثانیه به 188 اسب بخار افزایش پیدا می کند. نیروی تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس دوسرعته، به سمت چرخ ها ارسال می شود. دنده دوم این گیربکس از سرعت 140 کیلومتر به بعد در مدار قرار می گیرد.

موتور برقی از طریق پک باتری 13.1 کیلووات ساعتی تغذیه می شود. مهندسان این پک را نیز روی محور عقب تعبیه کرده و یک شارژر 3.7 کیلوواتی برای آن در نظر گرفته اند. نکته مبهم این است که مشخص نیست مرسدس AMG S 63 E پرفورمنس چه مسافتی را می تواند در حالت تمام الکتریکی طی کند. از آنجایی که کمپانی آلمانی تأکید کرده تنظیمات خودرو برای دستیابی به قدرت بیشتر است، نباید انتظار رقم بالایی را داشت.

سیستم تعلیق پیشرفته بادی با تمرکز بر پایداری در سرعت های بالا

مرسدس AMG S 63 E پرفورمنس به سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر مجهز است. با عبور از سرعت 121 کیلومتر در ساعت، این سیستم تعلیق پیشرفته ارتفاع خودرو را 1.02 سانتی متر کاهش می دهد. این سدان مجلل و سریع، از میله های تثبیت بدنه فعال بهره می برد، به همین علت بازی اتاق آن در پیچ ها بسیار کم است و تعادل خودرو به هم نمی خورد. نکته جالب اینکه حتی دسته های موتور مرسدس AMG S 63 E پرفورمنس فعال هستند و با توجه به شرایط موجود، اندازه نرمی و سفتی اتصال آن ها با شاسی تغییر پیدا می کند!

سازه مرسدس AMG S 63 E پرفورمنس در مقایسه با سایر اعضای خانواده S کلاس مقاوم تر است. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم مهندسان کمپانی با کمک میله های آلومینیومی عرضی در زیر موتور، محل اتصال کمک فنرها به بدنه و همچنین کف اتاق در قسمت عقب، سازه را تقویت کرده اند.

ترمزهای قدرتمند برای مهار پیشرانه

وظیفه کاهش سرعت و توقف کامل مرسدس AMG S 63 E پرفورمنس را دیسک های 15.7 و 15 اینچی (بزرگ تر از رینگ های پژو 206) در جلو و عقب بر عهده دارند. این دیسک ها به ترتیب با کالیپرهای 6 و تک پیستونه همکاری می کنند. در صورت علاقه مشتریان می توانند ترمزهای سرامیک-کامپوزیت را به عنوان آپشن سفارش دهند. ذکر این نکته ضروری است که چرخ های عقب این خودرو فرمان پذیر هستند و تا 2.5 درجه زاویه می گیرند.

جراحی ظاهری خفیف در مرسدس AMG S 63 E پرفورمنس

برای ایجاد تمایز با سایر اعضای خانواده S کلاس، مرسدس AMG S 63 E پرفورمنس، چهره خشن تری دارد. البته این خشونت خیلی محافظه کارانه است و باید بادقت دنبال المان های آن بگردید! شاید هم با مرور تصاویر به استفاده از واژه های خشن و خشونت ایراد خواهید گرفت! در هر حال، جلوپنجره این خودرو همان جلوپنجره مشهور به پانامریکانا با خطوط عمودی است و لوگوی AMG با ترکیبی از رنگ کروم و مشکی بالاتر از آن واقع شده است. ورودی های هوای موجود روی سپر بزرگ تر هستند و جریان هوای بیشتری را به رادیاتور و ترمزها منتقل می کنند.

در نمای عقب، چهار اگزوز ذوزنقه ای شکل بزرگ و دیفیوزر حجیم موجود بین آن ها، وجه تمایز مرسدس AMG S 63 E پرفورمنس با سایر نسخه هاست.

در داخل کابین، تفاوت ها بسیار کم است و به مواردی مثل گرافیک اختصاصی سیستم اینفوتینمنت، دکمه های مخصوص تنظیم عملکرد سیستم ترمز روی فرمان، هدآپ دیسپلی استاندارد و وجود دو صندلی مجزا در ردیف عقب محدود می شود.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، سریع ترین S CLASS تاریخ مرسدس معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، سریع ترین S CLASS تاریخ مرسدس معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید