عراق، واکنش ها به اقدامات ترکیه در شمال و نظامیان آمریکایی در بغداد

به گزارش وبلاگ بایجانی، سیاستمداران و تحلیلگران عراقی به اقدامات نظامی ترکیه در شمال این کشور و نیز اقدامات سفارت آمریکا در قلب پایتخت این کشور در منطقه الخضراء واکنش نشان دادند.

عراق، واکنش ها به اقدامات ترکیه در شمال و نظامیان آمریکایی در بغداد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بایجانی به نقل از المعلومه، اقدامات ترکیه در شمال عراق با واکنش هایی از سوی سیاستمداران و تحلیلگران عراقی روبه رو شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ بایجانی بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ بایجانی بخوانید. (کلیک کنید)

عباس الاسماعیلی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق گفت: پیشروی نیروهای ترکیه و انجام عملیات در شمال عراق نقض حاکمیت کشور است.

وی اضافه کرد: آنچه ترکیه ادعا می نماید که به دنبال پ ک ک در شمال عراق است نادرست است زیرا با حجم نیروهای ترکیه و نفوذ آنها به داخل عراق همخوانی ندارد.

الاسماعیلی تأکید کرد: دولت عراق باید تحرک فوری انجام دهد و دیگر سکوت در قبال اقدامات ناقض حاکمیت عراق در مرز شمالی کافی است.

از سوی دیگر محمد الربیعی کارشناس امور امنیتی عراقی هم سکوت دولت در قبال حملات ترکیه را به مثابه چراغ سبز به آن دانست و گفت: اقدامات نظامی ترکیه باید با مخالفت دولت و موضع علنی و آشکار آن باشد و این که تحرک بین المللی انجام دهد.

وی اضافه کرد: این که دولت سکوت نموده است گواهی بر این است که این عملیات با توافق دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان عراق است و به نیروهای ترکیه چراغ سبز داده شده است تا وارد عراق شوند.

این تحلیلگر عراقی گفت: این عملیات چند روز پس از سفر وزیر دفاع ترکیه به عراق و ملاقات وی با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق رخ داد. احتمالاً در جریان این سفر سریع، درباره این عملیات توافق شده است.

سفارت آمریکا مرکزی نظامی و مایه رعب ساکنان پایتخت عراق

همزمان سعد محمد الکعبی تحلیلگر عراقی به اقدامات سفارت آمریکا در بغداد و به کارگیری سامانه های دفاع هوایی از سوی سفارت اشاره نمود و به انتقاد از رویکرد دولت عراق در این زمینه پرداخت.

وی ابراز کرد: تحرکات مشکوک سفارت آمریکا در عراق و تبدیل شدن آن به پایگاه نظامی به گونه ای است که دیگر نمی توان آن را سفارت نامید بلکه مرکز فرماندهی نظامی است.

الکعبی تأکید کرد: وجود سامانه پدافندی سیرام در ساختمان سفارت آمریکا در بغداد در منطقه الخضراء با واکنشی از سوی الکاظمی و دولتش روبه رو نشده است.

وی گفت: موشک های سامانه دفاع هوایی سفارت واشنگتن در بغداد و پروازهای بالگردهای آمریکایی در اطراف منطقه الخضراء علاوه بر خسارت وارد کردن به منازل موجبات رعب ساکنان مناطق نزدیک سفارت را فراهم آورده است. این تحرکات با سکوت مشکوک دولت عراق روبه رو است و گویا که این سفارت در کشوری دیگر است نه عراق.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عراق، واکنش ها به اقدامات ترکیه در شمال و نظامیان آمریکایی در بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، واکنش ها به اقدامات ترکیه در شمال و نظامیان آمریکایی در بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید