طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی؛ چاشنی و پیش غذای بی نظیر

به گزارش وبلاگ بایجانی، مطمئنا همه شما در سفری که به شمال و گیلان داشتید، زیتون پرورده را امتحان نموده اید. زیتون پرورده یک چاشنی و پیش غذای مجذوب کننده گیلانی است که طعمی بی نظیر دارد و خوردن آن در کنار غذا، طعم غذایتان را لذیذتر خواهد نمود. در این مطلب از سری مطالب آموزش آشپزی تصویری خبرنگاران مگ قصد داریم طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی را به شما آموزش دهیم که حتما دوست خواهید داشت.

طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی؛ چاشنی و پیش غذای بی نظیر

زیتون پرورده گیلانی

زیتون پرورده یک چاشنی خوشمزه و مجذوب نماینده گیلانی است که از ترکیب گردو و رب انار و سبزی معطر تهیه می گردد و در کنار انواع غذاها می توان سرو کرد.

مواد لازم

مواداندازه
زیتون بی هسته500 گرم
گردو300 گرم
سیر3 حبه
سبزی چوچاق و نعناع تازهاز هر کدام یک قاشق غذاخوری
آب انار ترش3 قاشق غذاخوری
رب انار ترش یا ملس2 قاشق غذاخوری
گلپریک قاشق چای خوری

طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی

1.

برای آماده کردن یک زیتون پرورده خوشمزه، ابتدا سبزی معطر را که شامل چوچاق و نعناع است را داخل خردکن می ریزیم و چند پالس می زنیم تا کاملا ریز گردد. اگر دسترسی به سبزی تازه نداشتید می توانید از سبزی خشک هم بهره ببرید.

2.

در این مرحله، گردوها را نیز همچون سبزی ها درون خردکن می ریزیم و خرد می کنیم. توجه داشته باشید برای تهیه زیتون پرورده نباید گردوها کاملا له گردد؛ کمی که خرد گردد کافی است.

3.

در این مرحله تمامی مواد را که شامل گردوی خرد شده، سبزی معطر، رب انار، آب انار ترش، سیر له شده و گلپر است را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و کاملا باهم مخلوط می کنیم. اگر مواد غلیظ بود با اضافه کردن آب انار آن را رقیق می کنیم.

4.

در مرحله آخر، زیتون ها را به مواد اضافه می کنیم و کاملا مخلوط می کنیم. زیتون پرورده مجذوب نماینده ما آماده است. آن را به مدت یک الی دو ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد به خرد هم برود.

-

وبلاگ بایجانی مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب عایدی و مشهور شدن استعدادهای فراوری محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای وبلاگ بایجانی در استاندارد حرفه ای محتوا و تصویر دارند. افراد حاضر در پروژه تَلِنت، با ساختن ویدیو برای وبلاگ بایجانی، به طور مستقیم از وبلاگ بایجانی کسب عایدی می نمایند.

وبلاگ بایجانی به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه ای دارند، فراهم می نماید. اگر فکر می کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به وبلاگ بایجانی مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی؛ چاشنی و پیش غذای بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی؛ چاشنی و پیش غذای بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید