طاهریان در نشست ستاد عالی ورزش: ورزش قهرمانی بانوان نوپاست و نیاز به حمایت بیشتری دارد

به گزارش وبلاگ بایجانی، طاهره طاهریان نائب رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در نشست ستاد عالی ورزش از دستاوردهای ورزش قهرمانی بانوان دفاع و حضور حداکثری آنها در رویدادهای آینده را الزامی ارزیابی کرد .

طاهریان در نشست ستاد عالی ورزش: ورزش قهرمانی بانوان نوپاست و نیاز به حمایت بیشتری دارد

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ بایجانی به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ طاهر ه طاهریان نائب رئیس کمیته ملی المپیک روز گذشته با حضور در ستاد عالی ورزش که در محل وزارت ورزش و جوانان و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد به بررسی دستاوردهای ورزش قهرمانی زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ضرورت توجه به حضور حداکثری بانوان در رویدادهای پیش رو پرداخت .

نائب رئیس کمیته ملی المپیک گفت : انقلاب اسلامی فرصت خوبی بود تا بانوان ما بتوانند تربیت نیروی انسانی در کلیه زمینه های داوری ، مربیگیر ، مدیریتی و حتی تحصیلات عالی دانشگاهی مرتبط با رشته تربیت بدنی داشته باشند . اما پیش از همه اینها جامعه نیازمند تغییر دیدگاه و نگرش نسبت به ورزش بانوان به خصوص در عرصه قهرمانی بود . فعالیت هایی مستمری در حوزه ورزش بانوان جریان داشت به خصوص در رشته های پایه که عموما با استقبال خوبی هم روبرو بود ولی محدود به ورزش همگانی بود .

وی ادامه داد : محدودیت های حضور بانوان در عرصه قهرمانی نیازمند زمان بود ، فرصتی به منظور حل این موانع و همراه کردن نگرش جامعه و ایجاد قوانین و اخذ مجوزهای لازم در سازمان های زیربط و مجلس شورای اسلامی می طلبید .

طاهریان با اشاره به اینکه نقطه عطف شروع ورزش قهرمانی زنان در ایران و حتی کشورهای اسلامی با شروع مسابقات بانوان کشورهای اسلامی همراه بود اضافه کرد : با شروع این بازیها ، نگرش ها و باورها به سمت ورزش قهرمانی بانوان شکل گرفت و به تبع آن تربیت نیروی متخصص در همه زمینه ها شروع شد و با این شروع شیرین همزمان با چهارمین دوره بازیهای اسلامی زنان ، ورزش قهرمان بانوان درایران به اوج خود رسید و مسیری شروع شد که امروز ما شاهد درخشش بانوان در رشته هایی هستیم که حتی به مراتب از آقایون قوی تر و جلوتر در عرصه قهرمانی حضور دارند .

نائب رئیس کمیته ملی المپیک اضافه کرد : به نظر می رسد حضور حداکثری بانوان در بازیهای کشورهای اسلامی و همچنین بازیهای آسیایی هانگژو فرصت بسیار خوبی است تا هم سطح کیفی و قهرمانی بانوان را بالا ببریم و هم شرایط لازم برای رسیدن به سکوهای اسیایی و جهانی و در افقی بلندتر کسب سهمیه حضور در بازیهای المپیک و ایستادن بر سکوهای قهرمانی بانوان محقق گردد .

وی در تاکید تحول ورزش قهرمانی بانوان گفت : در برخی رشته ها شرایط بانوان بهتر از شرایط بانوان شده که این مهم تنها در نتیجه همت و تلاش انها دراین رشته ها بوده که می توان به سپک تاکرا وبسیاری از رشته های تیمی مثل والیبال ، کبدی ، بسکتبال ، فوتسال و ... اشاره کرد که شاهد موفقیت های بسیاری در رقابت های قهرمانی اسیا و جهان و حتی کسب مدال و عنوان قهرمانی در این رشته ها بوده ایم .

طاهریان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به نوپا بودن ورزش قهرمانی که نیازمند حمایت بیشتر مسئولان ، ایجاد شرایط برابر در فدراسیون ها ، برنامه ریزی خاص برای بانوان و تخصیص بودجه های جداگانه برای حمایت از ورزش بانوان در فدراسیونها وایجا د زیرساخت ها می باشد از حضور مربیان خارجی در کنار تیم های بانوان حمایت کرد و اضافه کرد : استفاده از مربیان خارجی به معنای عدم توانایی مربیان داخلی و نفی انها نیست ولی با این کار ما قطعا شاهد رشد بیشتر در عرصه قهرمانی خواهیم بود .

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طاهریان در نشست ستاد عالی ورزش: ورزش قهرمانی بانوان نوپاست و نیاز به حمایت بیشتری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طاهریان در نشست ستاد عالی ورزش: ورزش قهرمانی بانوان نوپاست و نیاز به حمایت بیشتری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید