سروری: معین تکلیف املاک شهر آفتاب دست سوداگران زمین را می بندد ، دریافت سند مالکیت 100 هکتار زمین این مجموعه

به گزارش وبلاگ بایجانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دریافت سند مالکیت 100 هکتار زمین از اراضی مجموعه شهر آفتاب گفت: با این اقدام از دست اندازی عده ای به اراضی جلوگیری شد.

سروری: معین تکلیف املاک شهر آفتاب دست سوداگران زمین را می بندد ، دریافت سند مالکیت 100 هکتار زمین این مجموعه

به گزارش وبلاگ بایجانی، پرویز سروری با بیان اینکه املاک یکی از بخش هایی است که بیشترین زمینه سوءاستفاده، فساد و رانت را ایجاد می نماید، اظهار کرد: برای مثال عده ای سودجو از مجموعه مصوباتی که اسناد قولنامه ای را معین تکلیف می کرد، سوء استفاده کردند و باعث شدند حق افرادی که این اسناد را در اختیار دارند، ضایع گردد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه هرچه بتوان در مسکن به سمت شفاف سازی و معین تکلیف رفت، از تضییع حقوق بیت المال جلوگیری خواهد شد، اعلام کرد: طرح کاداستر نیز همین موضوع را دنبال و تمامی موارد را در بخش مسکن معین تکلیف می نماید.

او اضافه کرد: بازپس گیری و معین تکلیف املاک در شهرداری نیز که اقدام بی سابقه ای محسوب می گردد، اتفاق خوبی است که به نوعی دست سوداگران زمین را می بندد و با این اقدام، شهرداری دارای بانک زمین خواهد شد.

سروری در ادامه یادآور شد: بارها پیش آمده بود که شهرداری برای خرید ملکی اقدام می کرد و پس از پیگیری ها تعیین می شد که آن ملک متعلق به شهرداری است، متأسفانه چون در هیچ سیستمی ثبت نشده، چنین مباحثی پیش می آید.

او با تأکید بر اینکه ساماندهی اراضی و املاک متعلق به شهرداری در شروع راه است، گفت: این روند باید ادامه پیدا کند و تمام اراضی شهرداری معین تکلیف گردد تا بتوان از سوء استفاده و رانت جلوگیری کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دریافت سند مالکیت 100 هکتار زمین در شهر آفتاب، توضیح داد: با توجه به ساخت نمایشگاه در این اراضی، زمین دائماً در حال ارزش اضافه کرده است و به همین دلیل بعضی در پی دست اندازی به اراضی بودند. طبق گزارش های شهرداری، در این زمینه حساسیت ایجاد شد تا به سرعت موضوع معین تکلیف گردد، به همین دلیل دریافت سند مالکیت انجام شد که اقدام مناسبی از جانب شهرداری تهران برای جلوگیری از سوء استفاده بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "سروری: معین تکلیف املاک شهر آفتاب دست سوداگران زمین را می بندد ، دریافت سند مالکیت 100 هکتار زمین این مجموعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سروری: معین تکلیف املاک شهر آفتاب دست سوداگران زمین را می بندد ، دریافت سند مالکیت 100 هکتار زمین این مجموعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید