آیا جهت پروازی تهران وان طرفدارانش را پیدا می نماید؟

به گزارش وبلاگ بایجانی، ایرنا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر شده، این پرسش مطرح می شود که آیا راستا پروازی تهران وان طرفدارانش را پیدا می نماید؟

آیا جهت پروازی تهران وان طرفدارانش را پیدا می نماید؟

اخبار شنیده حاکی از آن است که راستا پروازی تهران به وان ترکیه از هفته آینده برقرار خواهد گردد؛ تا پیش از این برای سفر زمینی ایرانی ها و البته شهفرایندان وان ترکیه ابتدا مرز بازرگان و در سالهای اخیر مرز رازی خوی ممکن بود؛ حالا علاقمندان سفر می توانند هفته ای دوبار با پرواز به وان ترکیه بفرایند.

این پرواز که قرار است برای نخستین بار یازدهم بهمن از تهران راهی وان ترکیه گردد و هفته ای دو پرواز دارد، هواداران و منتقدانی دارد؛ هواداران می گویند تنها در آدینه سیاه سال جاری حدود 17 هزار ایرانی از راستا زمینی به وان رفتند و همیشه این راستا علاقمندان زیادی دارد و بهتر است که بجز راستا زمینی راستا پروازی نیز برای این مقصد راه اندازی گردد. آنها بعلاوه می گویند قیمت تور و دیگر هزینه ها وان به نسبت دیگر شهرهای ترکیه مقرون به صرفه تر است.

بعلاوه نزدیکی فرهنگی بین مردم وان با ایرانی ها یکی دیگر از مزیت های این تور می دانند؛ اما مخالفان این راستا نیز دلایلی برای منطقی نبودن این راستا دارند؛ آنها می گویند وان یک شهر کوچک در ترکیه است و نباید پرواز مستقیم از مرکز به آنجا برقرار گردد؛ بعلاوه منتقدان این راستا پروازی می گویند علاقمندان می توانند با حدود 2 میلیون تومان به وسیله زمینی به این سفر فرایند و ترجیح می دهند با خودرو به این شهر مرزی سفر فرایند و اگر قرار است با حدود 5، 6 میلیون تومان به این مقصد بفرایند با مقداری هزینه بیشتر به استانبول می فرایند.

آنها بعلاوه می گویند هتل های وان ظرفیت پذیرش محدودی ندارد و شهر تنها به درد خرید کردن می خورد دیگر جاذبه ای ندارد.

مرتضی قربانی گفت: توسعه هر کشوری احتیاجمند ایجاد راستاهای هوایی و زمینی با دیگر نقاط دنیا است؛ شریان های ارتباطی عاملی برای توسعه و پیشرفته کشور محسوب می شوند اگر کشوری با هزار نقطه پرواز داشته باشد اگر آن به 1001 افزایش یابد برای توسعه آن کشور بهتر است.

قربانی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 350 هزار نفری استان وان ترکیه گفت: در حالی بعضی می گویند وان شهر کوچکی است که تقاضای راستا هوایی با قبرس اروپایی با جمعیت 700 هزار نفر را دارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون از تهران تا مرز زمینی رازی خوی، حدود 9 ساعت با خودرو زمان می برد، بعلاوه از خوی تا مرز رازی نیز حدود 2 ساعت رانندگی احتیاج دارد. در خیلی اوقات مرز شلوغ است و مسافران معطلی برای ورود به خاک ترکیه دارند، بعلاوه از مرز ترکیه تا شهر وان نیز حدود 2 ساعت زمینی زمان طول می کشد و در مجموع اگر فردی بخواهد از تهران به وان ترکیه برود زمانی حدود 15 تا 16 ساعت در راستا زمینی زمان می برد، درحالیکه از هفته آینده مسافران می توانند با پروازی که حدود یک ساعت و 20 دقیقه زمان میبرد به شهر وان ترکیه سفر نمایند.

این مدیر آژانس هواپیمایی قیمت پرواز برای راستا تهران تا وان حدود 2 میلیون و 190 هزار تومان بیان کرد و گفت: قیمت برگشت نیز همین حدود محاسبه می گردد. برقراری دو پرواز از تهران به وان در طول هفته علاقمندان زیادی دارد و بزودی تعداد پروازها افزایش پیدا می نماید. از طرفی قیمت هتل های وان نسبت به استانبول و دیگر شهرهای ترکیه مقرون بصرفه است، بسیاری از هزینه ها در وان ترکیه مانند هزینه تاکسی و اتوبوس هم بسیار کمتر از این هزینه ها در استانبول است.

وی یکی دیگر از برنامه ها را ارائه بسته های سفری به شهفرایندان وان برای سفر به ایران بیان کرد و گفت: در حال برنامه ریزی برای آوردن تورهای شهفرایندان ساکن وان برای بازدید از شهرهای اصفهان و کاشان هستیم. مدیران آژانس های مسافرتی وان نیز از این تورها استقبال کردند.

نسرین خورابه، مدیر یک آژانس مسافرتی با استقبال از راستا هوایی تهران - وان گفت: امیدوارم مسئولان برگزار نماینده این راستا بتوانند قیمت پایینی برای پرواز بگیرند تا مسافران امکان استفاده از این راستا هوایی را داشته باشند، با وجود اینکه راستا زمینی ایران به وان خیلی راستا سخت نیست، اما دشواری ها و معطلی هایی در مرز دارد و اگر راستا پروازی قیمت مناسبی داشته باشد، قطعاً علاقمندان زیادی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ایران به علت تحریم ها با مشکل تامین سوخت هواپیما روبرو است و شرکت های تامین نماینده سوخت به راحتی سوخت را در اختیار هواپیماهای ایرانی قرار نمی دهند، بنابراین مشکل سوخت در این راستا وجود دارد که البته برگزارنمایندگان این راستا قطعاً این مشکل را برطرف نموده اند.

خورابه با اشاره به اینکه سفر به وان ترکیه علاقمندان زیادی در اصفهان، شیراز و مشهد دارد، گفت: شاید بهتر بود بجز تهران از دیگر استانهای شرقی و مرکزی کشور نیز پرواز به مقصد وان ایجاد گردد تا شهفرایندان ما در این استانهای هم که علاقمند به سفر به وان ترکیه هستند، به راحتی بتوانند به این منطقه سفر نمایند.

منبع: همگردی

به "آیا جهت پروازی تهران وان طرفدارانش را پیدا می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا جهت پروازی تهران وان طرفدارانش را پیدا می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید