نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ استوک گیمینگ

به گزارش وبلاگ بایجانی، خبرگزاری خبرنگاران- لپ تاپ استوک گیمینگ همواره یکی از گزینه های افرادی است که در پی یک سیستم مناسب برای اجرای بازی های روز دنیا می گردند. لپ تاپ های گمینگ به طور کلی مزیت های فراوانی نسبت به کامپیوتر های گیمینگ دارند. چرا که نه تنها این سیستم ها اغلب مقرون به صرفه تر هستند بلکه قابل حمل هم هستند. لپ تاپ های استوک نسبت به لپ تاپ های نو مزیت های فراوانی دارند و از همین رو اغلب گزینه های مناسب تری برای بسیاری از افراد هستند. لپ تاپ های استوک قیمت مناسب تری نسبت به لپ تاپ های نو دارند؛ در حالی که کیفیت آن ها تا حدودی بسیار مشابه است. اما اگر قصد خرید لپ تاپ استوک گیمینگ را دارید باید حتما نکاتی را در نظر داشته باشید.

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ استوک گیمینگ

منظور از لپ تاپ استوک گیمینگ چیست؟

لپ تاپ استوک به لپ تاپ های گفته می شود که از طریق برندهای بزرگ در کشور های اروپایی تولید شده و به دلایل مختلف به فروش نرسیده و در انبار نگه داشته می شوند. لپ تاپ هایی چون لپ تاپ های مورد استفاده در نمایشگاه ها، لپ تاپ های مرجوع شده از طریق مشتریان در دوران مهلت تست و لپ تاپ هایی که در بازه زمانی مشخصی به فروش نرسیده و در مغازه ها مانده است، به انبار شرکت ها منتقل شده و در نهایت به کشور هایی چون ایران فرستاده شده تا به عنوان لپ تاپ استوک به فروش برسند. لپ تاپ استوک گیمینگ نیز از جمله این لپ تاپ ها است و از لحاظ سخت افزاری مناسب اجرای انواع بازی ها می باشد.

تفاوت لپ تاپ استوک گیمینگ با لپ تاپ استوک معمولی

لپ تاپ های استوک گیمینگ از جنبه های متفاوتی قابل مقایسه با لپ تپ های معمولی هستند. تفاوت این لپ تاپ ها با لپ تاپ های معمولی هم از جنبه ظاهری و هم از جنبه سخت افزاری قابل بررسی است. این تفاوت ها دقیقا همان نکاتی هستند که در حین خرید لپ تاپ استوک گیمینگ باید به آن ها توجه داشته باشید.

ظاهر

لپ تاپ های گیمینگ اغلب ظاهری متفاوت با لپ تاپ های معمولی دارند. اغلب گیمر ها ترجیح می دهند که کیبورد و دیگر اجزای سیستم گیمینگشان نورپردازی خاصی داشته باشد و یا هماهنگ با اجرای حرکات بازی، تغییر رنگ بدهند. از همین رو بسیاری از سازندگان لپ تاپ های گیمینگ این ویژگی ظاهری را برای لپ تاپ های خود در نظر می گیرند. در صورتی که شما نیز از دسته گیمر هایی هستید که به نورپردازی سیستم اهمیت زیادی می دهید، بهتر است هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ این ویژگی را نیز در نظر داشته باشید.

سخت افزار

مهم ترین تفاوت لپ تاپ های استوک گیمینگ با استوک معمولی در سخت افزار این لپ تاپ ها می باشد. لپ تاپ های استوک گیمینگ دارای پردازنده های بسیار قوی تر، کیفیت بالاتر تصویر، کارت گرافیک قدرتمندتر و کیفیت بالا تر صدا و کاربری می باشند که ممکن است بسیاری از لپ تاپ های معمولی این موارد را نداشته باشند. برخی از سخت افزارهایی که هنگام خرید لپ تاپ استوک گیمینگ اهمیت دارند، شامل موارد زیر می شوند.

کارت گرافیک

این قطعه سخت افزاری مهم ترین قطعه در لپ تاپ های گیمینگ می باشد. پردازنده این لپ تاپ ها باید قوی باشد تا بتواند از پس پردازش انواع بازی ها بربیاید. اغلب پردازشگر ها از برندهایintel یا AMD می باشد.

فضای ذخیره سازی

یکی از مهم ترین ویژگی لپ تاپ گیمینگ فضای ذخیره سازی بالا و قدرتمند می باشد. در لپ تاپ های گیمینگ برخلاف لپ تاپ های معمولی، از هارد های معمولی ظرفیت بالا استفاده نمی شود. این لپ تاپ ها اغلب از هارد SSD برخوردار هستند که سرعت راه اندازی و اجرای بازی ها روی سیستم را تا حد قابل توجهی بالا می برند.

سیستم خنک کننده

فن و سیستم خنک کننده لپ تاپ های استوک گیمینگ از اهمیت زیادی برخوردار هستند. استفاده طولانی مدت از قطعات لپ تاپ حین اجرای بازی ها باعث بالا رفتن دمای این قطعات و کند شدن سیستم می شود. در لپ تاپ های معمولی سیستم خنک کننده ای که شامل یک فن باشد کفایت می کند. چرا که از لپ تاپ های معمولی استفاده سنگینی نمی شود. وجود سیستم خنک کننده مناسب می تواند قطعات را در زمان استفاده از آن ها به طور مناسب خنک کرده و از وارد آمدن آسیب به این قطعات جلوگیری کند.

باتری

باتری لپ تاپ از دیگر موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد. لپ تاپ های معمولی طول عمل باتری نسبتا بالایی دارند؛ چرا که با توجه به کارایی آن ها حجم باتری بسیار بالا لزومی ندارد. این در حالی است که لپتاپ های استوک گیمینگ باید طول عمر و قدرت باتری بسیار بالایی داشته باشند تا بتوانند طولانی مدت بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنند.

چرا لپ تاپ گیمینگ استوک بخریم

لپ تاپ های استوک نسبت به لپ تاپ های نو از قیمت مناسب تری برخوردار هستند و می توانند از لحاظ اقتصادی صرفه بهتری داشته باشند. این در حالی است که قیمت و مشخصات سخت افزاری آن ها مشابه لپ تاپ نو از همان مدل می باشد. تصور کنید شما با بودجه مشخصی می توانید نوعی لپ تاپ گیمینگ نو را خریداری نمایید که مشخصات فنی آن نمی تواند تماما نیاز های شما را برطرف کند. این در حالی است که با همان بودجه، شما می توانید یک لپ تاپ استوک با مشخصات فنی قوی تر و متناسب با نیاز خود تهیه نمایید.

از کجا لپ تاپ استوک گیمینگ بخرم؟

خرید لپ تاپ های کم کار کرده یا همان استوک گیمینگ تنها باید از مراکز معتبر و تخخصی لپ تاپ استوک انجام شود تا بتوانید خرید خوب و مطمئنی داشته باشید. مایا کلاینت می تواند شما را در خرید انواع لپ تاپ استوک، از جمله لپ تاپ استوک گیمینگ راهنمایی کرده و همراهی کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ استوک گیمینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ استوک گیمینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید