سرنوشت جلسه مزدی شورای عالی کار ، محاسبه رقم سبد هزینه معیشت خانوار کارگری ؛ وزیر کار قبول کرد ...

به گزارش وبلاگ بایجانی، نماینده کارگران در شورای عالی کار از برگزاری اولین جلسه شورای عالی کار از هفته آینده خبر داد و گفت: ما در پی این هستیم که بحث سبد معیشت محاسبه و مشخص شود و سپس برای ورود به مزد در شورای عالی کار برویم.

سرنوشت جلسه مزدی شورای عالی کار ، محاسبه رقم سبد هزینه معیشت خانوار کارگری ؛ وزیر کار قبول کرد ...

به گزارش وبلاگ بایجانی، هادی ابوی با اشاره به جلسه روز گذشته وزیر با اعضای شورای عالی کار اضافه کرد: جلسه صرفا بحث دستمزد نبود و نمایندگان کارگران دغدغه های خود را خاطرنشان کردند,در این جلسه روسای تشکلات و نمایندگان کارگران حضور داشتند.

وی با بیان اینکه وزیرکار مطالبات نمایندگان کارگران را شنوا بودند، گفت: یکی از درخواست های ما در جلسه روز گذشته مشخص هزینه سبد معیشت کارگران بود و تأکید کردیم برای ورود به بحث دستمزد باید هزینه سبد معیشت محاسبه شود.

ابوی با بیان اینکه جراحی مالی و حذف ارز ترجیحی اثر افزایش 57 درصدی مزد را از بین برد گفت: متأسفانه یکی از مواردی که دغدغه این روزهای کارگران است بحث تغییر قیمت کالاها و افزایش هزینه سبد معیشت بعد از مشخص دستمزد سال گذشته بود. زمانی که هزینه سبد معیشت را محاسبه می کردیم برنج(هندی) به قیمت دولتی 170هزار تومان بود ولی اکنون همان برنج به 350هزار تومان رسیده است. قیمت گوشت منجمد سال گذشته هر کیلو گوشت منجمد که به نرخ دولتی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام توزیع شد، 50هزار تومان بود و اکنون به بیش از 150هزار تومان رسیده است. بنابراین هزینه سبد معیشت و به همان نسبت دستمزد را تحت تأثیرقرار می دهد. این مباحث را در جلسه امروز مطرح کردیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره دیدگاه وزیرکار نسبت به سبد معیشت گفت: وزیر خاطرنشان کردند که هزینه های سبد معیشت استخراج شود و تلویحاً افزایش هزینه های زندگی را قبول کردند. از دیگر مباحث مطرح شده بحث تأخیر در محاسبه سبد هزینه ها و ورود به بحث دستمزد بود.به همین دلیل تأکید کردیم که شورای عالی کار تا پایان سال باید چندین جلسه پشت سر هم تشکیل شود تا بتوانیم به نتیجه قابل قبول دست یابیم.

وی جلسه روز گذشته را مثبت خواند و خاطرنشان کرد: کارگران چشم امیدشان به دولت است امیدواریم با همراهی دولت و کارفرمایان بتوانیم دستمزدی را مشخص کنیم که کفاف هزینه های زندگی کارگران را بدهد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران از تشکیل جسله شورای عالی کار از هفته آینده خبر داد و گفت: ما در پی این هستیم که هزینه سبد معیشت محاسبه شود و سپس برای ورود به دستمزد اقدام کنیم.

از آنجایی که وزیرکار تأکید بسیاری بر برگزاری جلسات مزدی به صورت مستمر تا پایان سال داشتند, بعید می دانم که مشخص مزد به سال آینده موکول شود.

  • رقم و زمان واریز عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی
منبع: همشهری آنلاین

به "سرنوشت جلسه مزدی شورای عالی کار ، محاسبه رقم سبد هزینه معیشت خانوار کارگری ؛ وزیر کار قبول کرد ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت جلسه مزدی شورای عالی کار ، محاسبه رقم سبد هزینه معیشت خانوار کارگری ؛ وزیر کار قبول کرد ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید