طالبان از فرایند واکسیناسیون کرونای دولت کابل حمایت می نماید

به گزارش وبلاگ بایجانی، طالبان حمایت خود را برای واکسیناسیون ویروس کرونا در افغانستان در حالی اعلام نموده که کابل از برنامه کوواکس سازمان بهداشت جهانی 112 میلیون دلار تعهد دریافت نموده است.

طالبان از فرایند واکسیناسیون کرونای دولت کابل حمایت می نماید

به نقل از خبرگزاری رویترز، فرایند ایمن سازی در بحبوحه خشونت های بی امان در افغانستان و با وجود فرایند در جریان مذاکرات صلح در سپتامبر گذشته میلادی قرار است انجام گردد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به رویترز گفته که این گروه فرایند واکسیناسیون را که به وسیله مراکز بهداشت در سراسر افغانستان انجام می گردد، حمایت و تسهیل می نماید.

مقام های کابل بر این باورند که شبه نظامیان طالبان گروه های واکسیناسیون را به این دلیل هدف قرار نمی دهند چون نمی توانند منزل به منزل دنبالشان بفرایند.

یکی از مقام های بهداشت و درمان افغانستان با اعلام تامین اقتصادی برای این واکسیناسیون گفت، این برنامه 20 درصد از جمعیت 38 میلیونی افغانستان را پوشش می دهد.

برنامه کوواکس یک طرح جهانی برای واکسیناسیون مردم در برابر کرونا در کشورهای فقیر و با درآمد متوسط است و هدفش ارسال دست کم دو میلیارد دوز از واکسن تا انتها امسال میلادی به منظور پوشش 20 درصد از اکثریت جمعیت در معرض خطر در 91 کشور با درآمد متوسط و فقیر است.

وحید مجروح، معاون وزیر بهداشت افغانستان به وبلاگ بایجانی گفت شش ماه طول می کشد تا واکسن را دریافت کنیم اما مقام ها در حال رایزنی برای دریافت زودتر این واکسن ها هستند.

افغانستان 54 هزار و 854 مورد ابتلا و 2390 مورد مرگ ثبت نموده اما کارشناسان می گویند موارد به دلیل دسترسی پایین و محدود تست کرونا و تسهیلات پزشکی و درمانی در این کشور جنگ زده بسیار کمتر از حد انتظار است.

دکتر غلام دستگیر نظری، رئیس برنامه توسعه ایمن سازی در وزارت بهداشت افغانستان گفت: در کنار کوواکس، افغانستان تعهد دریافت 500 هزار دوز از کمپانی آسترازنکای هند را نیز دریافت نموده است.

وی ادامه داد: برند شرکت آسترازنکای هند به زودی وارد افغانستان می گردد.

معصومه جعفری، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان نیز گفت: بانک جهانی و بانک توسعه آسیا نیز گفته اند که برای 20 درصد دیگر جمعیت تا انتها سال 2022 تامین اقتصادی برای خرید واکسن انجام می دهند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "طالبان از فرایند واکسیناسیون کرونای دولت کابل حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان از فرایند واکسیناسیون کرونای دولت کابل حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید