راهنمای خرید برترین گوشی با هشت میلیون

به گزارش وبلاگ بایجانی، خبرنگاران- خرید برترین گوشی با هشت میلیون کار راحتی نیست. اگر الان تمام گوشی های هشت میلیونی بازار را کنار هم بگذاریم و با وسواس برترین ها را انتخاب کنیم، به دو تا مدل از شیائومی و دو تا مدل از سامسونگ می رسیم و دست آخر گزینه های گردن کلفت زیادی برای خریداران باقی نمی ماند. با این حال بین همین چهار مدل رقابت تنگاتنگی وجود دارد و همین موضوع کار انتخاب و خرید برترین گوشی با هشت میلیون را سخت می نماید.

راهنمای خرید برترین گوشی با هشت میلیون

ردمی نوت 11 پرو از دید فروشنده های موبایل یکی از محبو ب ترین میان رده های شیائومی است و به شرطی می توانیم آن را جزو گوشی های هشت میلیونی بدانیم، که روی مقرون به صرفه ترین نسخه دست بگذاریم. یعنی با فضای ذخیره سازی 128 گیگابایت و حافظه موقت شش گیگابایت. این نسخه را فروشنده های موبایل الان حدود هشت میلیون تومان می فروشند و برای خرید ردمی نوت 11 پرو 5G نسخه 256 گیگابایت ممکن است از شما حدود 10 میلیون تومان دریافت نمایند. با این حال خرید ردمی نوت 11 را به این علت توصیه می کنیم که از نظر مشخصات با پوکو X4 پرو که الان یکی از محبوب ترین گوشی های 10 میلیونی بازار است، رسما فرقی ندارد. نمایشگر سوپر AMOLED، حسگر اصلی 108 مگاپیکسل، تراشه اصلی اسنپدراگون 695 و باتری پنج هزار میلی آمپر بخشی از مشخصات ردمی نوت 11 پرو است که این ترکیب درحال حاضر برای یک گوشی هشت میلیونی قابل قبول است. آداپتور 67 وات ردمی نوت 11 پرو هم که باعث می گردد ظرف 40 دقیقه ظرفیت باتری از صفر به 100 تبدیل گردد، یکی دیگر از جذابیت های ردمی نوت 11 به شمار میرود.

ردمی نوت 10 پرو یکی دیگر از پیشنهاد های ما برای خرید گوشی با هشت میلیون تومان است. مدلی که نسخه قبلی ردمی نوت 11 پرو به شمار میرود و خرید نسخه 256 گیگابایت آن حدود هفت میلیون و 500 هزار تومان یعنی تقریبا معادل ردمی نوت 11 با فضای ذخیره سازی 128 گیگابایت تمام می گردد. درعوض با خرید ردمی نوت 10 پرو، صاحب مدلی می شویم که دو برابر ردمی نوت 11 پرو فضای ذخیره سازی دارد و در دوئل پردازنده ها، نسبت به مدل تازه سربلند بیرون می آید. چون تراشه اصلی اسنپدراگون 732 باعث می گردد عملکرد پردازنده آن تاحدودی بهتر از ردمی نوت 11 پرو باشد که با تراشه تراشه اسنپدراگون 695 معرفی گردیده است. همین تراشه به عملکرد بهتر باتری یاری می نماید و با اختلاف جزیی می توانیم ردمی نوت 10 پرو را صاحب باتری بهتری نسبت به ردمی نوت 11 پرو بدانیم. درعوض ردمی نوت 11 پرو در بخش نمایشگر یک سرو گردن بهتر است و بین کیفیت عکس های این دو مدل تقریبا تفاوتی وجود ندارد. اگر ردمی نوت 11 پرو و ردمی نوت 10 پرو را دوتا از برترین گوشی های هشت میلیونی شیائومی درنظر بگیریم، در اردوگاه رقیب یعنی سامسونگ، گلکسی A32 و M33 را می توانیم به عنوان رقبای چغر و گردن کلفت معرفی کنیم.

گلکسی A32 تقریبا از دو سال پیش در بازار حضور دارد و، چون در بازه گوشی های هشت میلیونی سامسونگ رقیب جدی ندارد، آن را درفهرستمان گذاشتیم. از طرفی بخشی از راز محبوب بودن گلکسی A32 را می توانیم به شایستگی های آن ربط بدهیم. مدلی که رسما نان نمیشگر خوب خودش را می خورد و سامسونگ در طراحی آن از صفحه نمایش سوپر AMOLED با حداکثر روشنایی 800 نیت و تراکم پیکسل 411 روانه بازار نموده که انصافا برای یک گوشی در این بازه قیمت، حکم غنیمت را دارد. کنار نمایشگر خوب، حسگر اصلی 64 مگاپیکسل را باید دومین نقطه قوت گلکسی A32 بدانیم. طوری که گلکسی A33 به عنوان نسل تازه گلکسی A32 با حسگر اصلی 48 مگاپیکسل معرفی گردید.

گلکسی M33 می تواند برای آن هایی پردازنده ملاک است، برترین گوشی هشت میلیونی باشد. سامسونگ در طراحی گلکسی M33 درحالی از تراشه اصلی پنج نانومتری اگزینوس 1280 استفاده نموده که الان گلکسی A33 و گلکسی A53 با همین تراشه معرفی گردیدند و قیمتشان به وسیله فروشنده ها به ترتیب حداقل 9 و 10 میلیون و 500 هزار تومان اعلام می گردد. البته اگر بگوییم گلکسی M33 به جز پردازنده خوب، چیز دیگری ندارد، بیراه نگفتیم. چون درقیاس با مدل های هم رده دوربین فوق العاده ای ندارد و از یک طرف نمایشگر TFT آن برای یک گوشی هشت میلوینی فاجعه است. بین سایر گوشی های هشت میلیونی سامسونگ، الان گلکسی A32 نسخه 5G هم در بازار وجود دارد که اصلا خرید آن را توصیه نمی کنیم. چون درعوض پشتیبانی از فناوری 5G که الان به هیچ دردی نمی خورد، دوربین و نمایشگر ضعیف تری دارد و خرید آن چیزی شبیه ریختن پول در جوب آب است.

مقایسه برترین گوشی هشت میلیونی سامسونگ و شیائومی

مدل

ردمی نوت 11 پرو 5G شیائومی

ردمی نوت 10 پرو شیائومی

گلکسی A32 سامسونگ

گلکسی M33 سامسونگ

نوع نمایشگر

سوپر AMOLED

AMOLED

سوپر AMOLED

TFT

حسگر اصلی

108 مگاپیکسل

108 مگاپیکسل

64 مگاپیکسل

50 مگاپیکسل

تراشه اصلی

اسنپدراگون 695

اسنپدراگون 732

مدیاتک G80

اگزینوس 1280

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی آمپرساعت

پنج هزار و 20 میلی آمپرساعت

پنج هزار میلی آمپرساعت

پنج هزار میلی آمپرساعت

منبع: فرارو

به "راهنمای خرید برترین گوشی با هشت میلیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین گوشی با هشت میلیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید