هواوی از گوشی نوا 9 SE با دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ بایجانی، هواوی ساعاتی پیش و در سکوت خبری، از گوشی نوا 9 SE رونمایی کرد. محصولی که از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و شارژر بسیار سریع 66 واتی بهره می برد و یک میان رده به شمار میرود.

هواوی از گوشی نوا 9 SE با دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی کرد

از وقتی که دولت آمریکا هواوی را تحریم کرد، گوشی های این شرکت بدون پشتیبانی از سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل طراحی و عرضه می شوند. در نتیجه هواوی کاربران بسیار زیادی را از دست داده است. در حال حاضر نام این شرکت که در سال 2020 توانسته بود در یک دوره سه ماهه، حتی سامسونگ را از لحاظ فروش از میان بردارد و به صدر جدول برسد، حتی در بین 5 کشور برتر هم دیده نمی گردد و شرایط هم روز به روز بدتر از قبل می گردد.

با این حال شرکت چینی تسلیم نمی گردد و به فراوری گوشی های هوشمند ادامه می دهد. جدیدترین نماینده هواوی هم نوا 9 SE نام دارد. یک گوشی میان رده که هواوی آن را در سکوت خبری رونمایی کرد. البته نمی دانیم نام آن را رونمایی بگذاریم یا خیر چون این گوشی در وب سایت شعبه مالزی هواوی دیده شده و حتی برای پیش خرید هم در دسترس واقع شده است. طبق اطلاعات منتشر شده در وب سایت هم باید آدینه، 11 مارس 2022 (20 اسفند)، شاهد عرضه رسمی این محصول به بازار باشیم.

می پردازیم به معرفی نوا 9 SE و قابلیت های آن تا ببینیم نماینده میان رده هواوی تا چه مقدار قدرتمند و مجهز است. این گوشی از دوربین 108 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی خود بهره می برد که روی پنل پشتی و در کنار سه دوربین دیگر یعنی 8 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 112 درجه، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی سنجش عمق قرارگرفته است. از جمله قابلیت های کلیدی این گوشی می توان به حالت Super Night اشاره نمود که در نور شب فعال می گردد و با ثبت چندین عکس با مقدار روشنایی مختلف و ترکیب آن ها با یکدیگر، یک تصویر بسیار زیبا، دلنشین و روشن را تحویل می دهد. گفتنی است دوربین سلفی بکار رفته روی پنل جلو هم سنسوری به بزرگی 16 مگاپیکسل دارد.

نمایشگر این گوشی 6.78 اینچی و بسیار بزرگ است که از پنل LCD با وضوح +FHD بهره می برد. روی بخش بالایی آن هم یک حفره بسیار کوچک به عنوان محل تعبیه دوربین سلفی در نظر گرفته شده که اصلا در مقایسه با ابعاد بزرگ نمایشگر، به چشم نمی آید. هواوی در طراحی این گوشی نهایت کوشش خود را کرد تا مقدار حواشی را کاهش دهد. در نتیجه پیروز شد مقدار حاشیه را به 1.05 میلی متر برساند که عالی است. جنس پنل پشت و جلو هم از شیشه است اما از نوع آن بی خبریم.

هواوی نوا SE از اندروید 12 به عنوان سیستم عامل پیش فرض و رابط کاربری EMUI بهره می برد که به جای گوگل پلی استور، در آن از هواوی اپ گالری استفاده شده است. شرکت چینی متأسفانه هنوز بعضی از مشخصات دقیق این گوشی را اعلام نکرده است اما گفته می گردد اسنپدراگون 680 به عنوان قلب تپنده در این محصول ایفای نقش خواهد نمود. همان طور هم که انتظار می رفت، این تراشه از اینترنت 4G پشتیبانی می نماید و نه 5G چرا که شرکت چینی اجازه دسترسی به اینترنت 5G را به خاطر تحریم ندارد.

منبع تغذیه این مجموعه مجذوب کننده، یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی است که از شارژر بسیار سریع هواوی یعنی SuperCharge با سرعت 66 وات هم پشتیبانی می نماید. در واقع بهتر است بگوییم این شارژر درون جعبه هم در دسترس واقع شده است تا کاربر بتواند با بالاترین سرعت ممکن، میان رده خود را شارژ کند. از آنجایی که گوشی از پنل LCD بهره می برد، حسگر اثرانگشت هم به فریم ها منتقل و با کلید پاور ادغام شده است. نکته جالب در رابطه با این میان رده اما عدم بهره مندی آن از جک 3.5 میلی متری هدفون است که به نظر می رسد رسما باید با آن خداحافظی کنیم.

نوا 9 SE در حال حاضر در رنگ های آبی، سفید و مشکی برای پیش خرید در مالزی در دسترس واقع شده است اما متأسفانه از قیمت این محصول هیچ اطلاعی نداریم. این طور که گفته می گردد، دو روز دیگر باید تمام اطلاعات مربوط به این محصول منتشر گردد که در آن موقع می توانیم به قیمت آن هم دسترسی داشته باشیم. نوا 9 SE مقرون به صرفه ترین گوشی از سری نوا 9 و در واقع نسخه لایت دو مدل 9 و 9 پرو به شمار میرود که از تراشه اسنپدراگون 778G، دوربین 50 مگاپیکسلی و نمایشگر 120 هرتزی برخوردار هستند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "هواوی از گوشی نوا 9 SE با دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی از گوشی نوا 9 SE با دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید