رانا پلاس AMT6 رونمایی شد ، معرفی مقرون به صرفه ترین سدان اتوماتیک ایران خودرو

به گزارش وبلاگ بایجانی، رانا پلاس AMT6 ایران خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد. این محصول که با گیربکس نیمه اتوماتیک 6 سرعته با قابلیت تعویض از پشت فرمان به بازار می آید، ارزانترین سدان اتوماتیک ایران خودرو خواهد بود. ایران خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد اختصاصاً به بیت ران اعلام نمود که قیمت نهایی این محصول 370 میلیون تومان خواهد بود.

رانا پلاس AMT6 رونمایی شد ، معرفی مقرون به صرفه ترین سدان اتوماتیک ایران خودرو

بیت ران - محمد فتح اللهی - رانا پلاس AMT6 حدود 27 میلیون تومان از رانا دستی سقف شیشه ای و 48 میلیون تومان از رانا پلاس گرانتر است. اما این محصول نسبت به سورن پلاس دوگانه دو میلیون و 400 هزار تومان مقرون به صرفه تر به دست متقاضیان می رسد.

رانا پلاس با گیربکس 6 سرعته AMT در ظاهر تفاوتی با رانا پلاس با موتور TU5 پلاس ندارد. در واقع تغییرات اصلی در این خودرو را می توان در داخل آن مشاهده کرد.

در فضای داخلی رانا پلاس AMT6 دیگر خبری از دسته دنده نیست. به جای گیربکس اتوماتیک یا دنده دستی، شاهد کلید دایره ای شکلی هستیم که راننده می تواند با چرخاندن آن، حالات رانندگی این خودرو را انتخاب کند.

گیربکس AMT این محصول ایران خودرو حالات اسپرت و برفی را نیز دارد و مهمترین نکته، وجود شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان آن است.

شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان رانا پلاس

رفتار گیربکس این خودرو در واقع تفاوتی با نمونه دنده دستی رانا ندارد. در حقیقت عمل کلاچ گیری در رانا پلاس AMT6 به وسیله یک پمپ برقی انجام می گردد و یک کامپیوتر نیز در این گیربکس رفتار تعویض دنده ها را می سنجد.

مشخصات فنی رانا پلاس AMT6 ایران خودرو

رانا پلاس AMT6 مجهز به موتور TU5 پلاس ایران خودرو است. این قوای محرکه تنفس طبیعی 16 سوپاپه که دارای حجمی برابر با 1587 سی سی است می تواند 113 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه نیرو فراوری کند. گشتاور موتور این محصول نیز به 144 نیوتن متر می رسد که در دور 4 هزار دور در دقیقه در دسترس راننده قرار گرفته است.

براساس اطلاعات رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد رانا پلاس AMT6 برابر با 14.5 ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو نیز 190 کیلومتر در ساعت اعلام شد.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر است. به عبارتی، رانا پلاس با گیربکس AMT6 با یک باک 50 لیتری پر از سوخت می تواند تا 715 کیلومتر را بدون توقف برای سوختگیری پشت سر بگذارد.

ترمزهای جلو این خودرو از نوع دیسکی و ترمزهای عقب آن هم کاسه ای است. رانا پلاس با گیربکس اتوماتیک AMT6 با ترمزهای ABS و EBD، ایربگ های راننده و سرنشین کناری و سنسور دنده عقب به بازار ارائه خواهد شد.

طول، عرض و ارتفاع این محصول ایران خودرو برابر است با 4292×1684×1453 میلیمتر و وزن خودرو با باک پر به 1133 کیلوگرم می رسد. فضای بار درون صندوق عقب رانا پلاس AMT6 نیز 400 لیتر است.

امکانات رفاهی رانا پلاس AMT6

دسته دنده الکترونیکی گیربکس AMT رانا پلاس

رانا پلاس AMT6 با امکاناتی چون رینگ های 14 اینچی فولادی، کروز کنترل، سقف شیشه ای، تهویه مطبوع دستی، رادیو پخش، شیشه های برقی، فرمان کمکی برقی با کیلدهای کنترلی و آیینه های جانبی راهنمادار هم رنگ بدنه به دست مشتری می رسد.

امکاناتی مانند مه شکن جلو و عقب، چراغ های جلو و عقب نو، چراغ روشنایی در زمان ترک خودرو (Follow Light)، دی لایت، پوزیشن لایت، تریم مشکی داخلی، دستگیره درب های هم رنگ بدنه و روکش پارچه ای صندلی ها فهرست آپشن های این خودرو را تکمیل می نمایند.

مهمترین نکته در داخل کابین راناپلاس AMT6 وجود نمایشگر تعویض دنده (GSI)، دسته راهنما و دسته برف پاکن نو، کلاستر نو با هشدار کمربند ایمنی، نمایشگر روی داشبورد و نمایشگر دمای محیط است.

کیفیت ساخت رانا پلاس AMT6

متاسفانه هنوز هم شاهد کیفیت به شدت پایین فراوری و مونتاژ قطعات در محصولات ایران خودرو هستیم. فواصل بدنه راناپلاس AMT6 آنقدر زیاد است که در بعضی نقاط حتی یک انگشت کامل خود را می توانید به درون خودرو فروکنید!

نه تنها در بخش جلو این خودرو، بلکه در بخش درب ها نیز شاهد فاصله های بسیار زیاد مونتاژی هستیم. این مشکل در بسیاری از محصولات ایران خودرو وجود دارد و گویا هیچ وقت رفع نخواهد شد.

ایران خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد زمان دقیق ورود این محصول به بازار را اعلام نکرد. اما باتوجه به کامل بودن نمونه به نمایش درآمده در این نمایشگاه، می توان گفت که راناپلاس AMT6 کاملاً برای تجاری سازی آماده است.

مشخصات ری را ایران خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد رسماً اعلام شد

قیمت محصولات سایپا در شهریور ماه چقدر است؟

تست گوزن محصولات ایران خودرو / کدام خودرو برترین هندلینگ را دارد؟

شرایط ثبت سفارش خودرو در سامانه یکپارچه چیست؟

مرحله سوم طرح فروش یکپارچه به ظرفیت خودروسازان بستگی دارد

تعرفه نو واردات خودرو کاهش می یابد

منبع: بیت ران

به "رانا پلاس AMT6 رونمایی شد ، معرفی مقرون به صرفه ترین سدان اتوماتیک ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانا پلاس AMT6 رونمایی شد ، معرفی مقرون به صرفه ترین سدان اتوماتیک ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید